Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: di 04 feb 2025, 01:48 Een traagschuim topper dan?
Of een koudschuim?

Als die traagschuim topper niet echt helpt, vraag ik me af of een tempur matras dan wel gaat helpen.
Persoonlijk zou ik nooit meer traagschuim kopen.. je zakt er vreselijk in weg en zweet je te pletter. Niets voor mij alleszinds.
Dit hangt tegenwoordig echt af van de opbouw en bouw van het matras. Dit is echt niet meer nodig. Mijn ballenmatras van Royal Health Foam is echt niet warm en je zakt er ook niet in weg. M Line heeft ook echt goede traagschuimmatrassen.
Door Kim_S
Lizzy schreef: di 04 feb 2025, 11:05 Zou dit wat zijn?

https://www.matrair.nl/
Ik zou dat dus ook moeten kunnen regelen met mijn schotelbodem, die heeft ook schotels die harder en zachter zijn, en die kan ik verplaatsen en aanpassen. En toch heb ik in een jaar tijd nog niet 1 configuratie kunnen vinden die echt fijn ligt. Want hoe weet je nou exact of je meer of minder steun nodig hebt dan gemiddeld op een bepaalde plek? En hoe veel meer of minder dan? En kun je dan precies die plek ook aanpassen, of zijn er vaste zones?
In combinatie met een matras die ook al een schouderzone en heupzone heeft is dat bij mij echt vreselijk lastig gebleken. Trial en (veel) error in mijn geval…

PoP, mijn topmatras is deels traagschuim, deels micropocketveren. Ligt comfortabel, en omdraaien is geen probleem. Ik denk dat het probleem echt meer in de bodem of het matras zit.

Yogamatje is besteld, ook maar eens wat gaan rekken en strekken om te kijken of dat nog gaat helpen.
Wij hebben ook matras met pocketveren en laagje schuim bovenop. Stevig maar toch zacht en luxueus gevoel vind ik.
Wij hebben ook eerst een andere uitgeprobeerd en dan teruggebracht. Deze zijn we wel tevreden van.
Door -Annemarie-
Ik slaap al 30 jaar op een waterbed (niet dezelfde ;) ), en wil nog steeds niets anders. :)
Het ondersteunt je lichaam overal zonder druk, en is lekker warm. Ik vind het niet broeierig of zweterig. Misschien ligt dat ook aan het soort molton en onderlaken wat je gebruikt. :-\
Op vakantie met de vouwwagen (lattenbodem en matras, maar toch...) of naar een hotel of B&B neem ik altijd een zelfopblazend matras mee, omdat ik anders na twee uur niet meer kan liggen. ::) Een soort van topper, maar dan anders. Dat werkt voor mij prima. :)
Door Lizzy
-Annemarie- schreef: vr 07 feb 2025, 21:03 Ik slaap al 30 jaar op een waterbed (niet dezelfde ;) ), en wil nog steeds niets anders. :)
Het ondersteunt je lichaam overal zonder druk, en is lekker warm. Ik vind het niet broeierig of zweterig. Misschien ligt dat ook aan het soort molton en onderlaken wat je gebruikt. :-\
Op vakantie met de vouwwagen (lattenbodem en matras, maar toch...) of naar een hotel of B&B neem ik altijd een zelfopblazend matras mee, omdat ik anders na twee uur niet meer kan liggen. ::) Een soort van topper, maar dan anders. Dat werkt voor mij prima. :)
Wij hebben ook ooit een waterbed gehad. En het is heerlijk! Maar wij hebben een dun houten vloertje dus dat gaan we maar niet meer proberen :biggrin2:

Lekker hee, als je zo'n lekker bed hebt!
Door -Annemarie-
Lizzy schreef: vr 07 feb 2025, 21:25 Wij hebben ook ooit een waterbed gehad. En het is heerlijk! Maar wij hebben een dun houten vloertje dus dat gaan we maar niet meer proberen :biggrin2:

Lekker hee, als je zo'n lekker bed hebt!
Ja, nee dan wil dat niet. :( Nu heb ik toen we hier kwamen wonen (oud huis) wel 3x aan de aannemer gevraagd of de houten vloer boven echt wel sterk genoeg was voor het waterbed. En toch vond ik het de eerste maand spannend. :-[ ;D
Door Lizzy
Het is toch weer een Royal Health Foam traagschuimmatras geworden. We zijn naar Beter Bed geweest, ik heb daar op -tig M Lines en op Tempur gelegen maar ja, niks ligt zo lekker als mijn eigen ballenmatras van RHF :-\ . En ik durfde gewoon eigenlijk niks anders te kopen ook. Bovendien was ie nu in de bonus. Nou OK, ik vond 1 Tempur matras echt lekker liggen. Maar die was gewoon €2000. Ja daaaag.
Door Kim_S
Dussss… Ik heb vanmiddag in Scheveningen na een super fijn adviesgesprek een ballenmatras met traagschuim besteld :D

Mijn zoveelste BP-aankoop komt over 4-5 weken :biggrin2:
Door doranto
Kim_S schreef: za 15 feb 2025, 23:10 Dussss… Ik heb vanmiddag in Scheveningen na een super fijn adviesgesprek een ballenmatras met traagschuim besteld :D

Vooral dat 'dus', dat doet het hem. ;D :biggrin2:
Veel slaapgenot gewenst alvast!
Door Lizzy
Kim_S schreef: za 15 feb 2025, 23:10 Dussss… Ik heb vanmiddag in Scheveningen na een super fijn adviesgesprek een ballenmatras met traagschuim besteld :D

OMG, zonder eerst ff te voelen daar??? Wow, jij hebt lef! Hee, heb jij een medium of firm besteld?

Ik hoop dat ie bevalt (anders heb ik het gedaan hahaha).
Door Kim_S
Lizzy schreef: zo 16 feb 2025, 07:54 OMG, zonder eerst ff te voelen daar??? Wow, jij hebt lef! Hee, heb jij een medium of firm besteld?

Ik hoop dat ie bevalt (anders heb ik het gedaan hahaha).
Neeeee met voelen!! Dat hele pokke-eind naar Scheveningen gereden gisteren, en 1,5 uur met Chris gepraat en verschillende matrassen uitgetest tot ruim na sluitingstijd :biggrin2:

Heb een firm besteld op aanraden van Chris, de medium lag in eerste instantie lekkerder (want zachter) maar hij verwacht dat dat net te zacht gaat zijn op de langere termijn. En als het toch niet lekker ligt kan ik altijd de medium nog nemen.
Door Lizzy
Kim_S schreef: zo 16 feb 2025, 08:00 Neeeee met voelen!! Dat hele pokke-eind naar Scheveningen gereden gisteren, en 1,5 uur met Chris gepraat en verschillende matrassen uitgetest tot ruim na sluitingstijd :biggrin2:

Heb een firm besteld op aanraden van Chris, de medium lag in eerste instantie lekkerder (want zachter) maar hij verwacht dat dat net te zacht gaat zijn op de langere termijn. En als het toch niet lekker ligt kan ik altijd de medium nog nemen.
Ohwwww, gelukkig! Grappig, ik heb dus ook het ballenmatras en ook in firm. Dat is mij ook geadviseerd. Ik heb nu ook ballen firm. Maar goed, je vond het dus lekker liggen, anders had je het matras niet gekocht! Ben zo benieuwd of ook je pijntjes af zullen nemen. Zo niet, dan denk ik dat je het in een andere hoek moet gaan zoeken, dan is het niet je bed.

Nou hee, gefeliciteerd met je nieuwe matras!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door