Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3463207
Lizzy schreef: do 21 sep 2023, 07:52 Nou, ik ben nogal van de osteopathie, chiropractor, acupunctuur, homeopathie. Dat is allemaal niet verzekerd. Maar goed, ja, daar gaan ook niet je grootste klappen ooit vallen. Dus ik zit 'm ook serieus te overwegen hoor!
Oh zo nou begrijp ik het. Daar heb je gelijk in maar ik vind de dekking die andere verzekeringen daar op geven maar heel beperkt. Er zit toch veelal een max aan van 150 of 200 euro, in die geest. Dus als je zo iemand echt veel nodig hebt schiet je daar niet veel mee op. Ben zowel met Duc als Armagnac meermaals naar een osteopaat geweest maar dat kostte me de kop niet. Figo dekt het wel allemaal dacht ik.
Unive heeft daarnaast her en der nog een kantoortje voor de klanten waar je met vragen of problemen terecht kan en mijn ervaringen daarmee zijn zonder meer goed (heb er meer verzekeringen lopen). Ik vind dat een stuk beter dan telefonisch contact.
Dus ik denk toch dat ik die strakjes ga nemen.
Door Tanna
#3463208
Figo bepaalt de premie ook nog aan de hand van je postcode. Als ik mijn oude postcode van Rotterdam invul is de premie meteen hoger :( .
Gebruikersavatar
Door pike
#3463209
Dat doen de meeste. Het eerste wat je in moet vullen is ras en postcode.
Door Lizzy
#3463210
pike schreef: do 21 sep 2023, 08:29 Oh zo nou begrijp ik het. Daar heb je gelijk in maar ik vind de dekking die andere verzekeringen daar op geven maar heel beperkt. Er zit toch veelal een max aan van 150 of 200 euro, in die geest. Dus als je zo iemand echt veel nodig hebt schiet je daar niet veel mee op. Ben zowel met Duc als Armagnac meermaals naar een osteopaat geweest maar dat kostte me de kop niet. Figo dekt het wel allemaal dacht ik.
Unive heeft daarnaast her en der nog een kantoortje voor de klanten waar je met vragen of problemen terecht kan en mijn ervaringen daarmee zijn zonder meer goed (heb er meer verzekeringen lopen). Ik vind dat een stuk beter dan telefonisch contact.
Dus ik denk toch dat ik die strakjes ga nemen.
Nou, zo zat ik dus ook te denken. Ik heb aan Sjoerd echt duizenden euro's uitgegeven met die k*t Giardia en ik had niks kunnen declareren. Nou OK, het bloedonderzoek en de Panacur bij mijn dierenarts. Maar duhuh, op het bedrag dat ik heb uitgegeven is dat een druppel op een gloeiende plaat. Dus ik vind Univé ook echt zo gek nog niet. Lekker simpel.
Door Lizzy
#3463211
pike schreef: do 21 sep 2023, 08:34 Dat doen de meeste. Het eerste wat je in moet vullen is ras en postcode.
Bij Univé hoefde ik mijn postcode niet in te geven.
Gebruikersavatar
Door pike
#3463214
Lizzy schreef: do 21 sep 2023, 08:36 Bij Univé hoefde ik mijn postcode niet in te geven.
Ik schreef ook “de meeste” :)
Door Lizzy
#3463216
pike schreef: do 21 sep 2023, 09:05 Ik schreef ook “de meeste” :)
Nee maar dat pleit dan voor Univé :biggrin2:
Door MillyMol
#3463219
Zie hier de marktwerking.
Ons huisdier is een melkkoe geworden. Investeerders vechten om onze zieke hond en kat. De hoofdrolspelers zijn de familie Mars (ja, van de gelijknamige repen, maar ook van Royal Canin en Whiskas bijvoorbeeld), de Zweedse miljardairsfamilie Wallenberg en enkele investeringsmaatschappijen.

Omdat huisdieren een deel van het gezin zijn geworden, hebben baasjes steeds meer geld over voor hun gezondheid. Vroeger deden we alleen vaccinaties en misschien zelfs ontwormen. Tegenwoordig laten we ook dure operaties en onderzoeken doen. Dat hebben enkele slimmerds ook gezien en die zijn er vol opgedoken.

De dierenartsen worden verleid met investeringen in de kliniek en apparatuur en de belofte dat ze op administratief gebied ontzorgd worden en zich alleen nog maar op hun vak hoeven te concentreren.

Maar die investeringen moeten natuurlijk wel betaald worden en er moet natuurlijk winst gemaakt worden.

En dus zijn de prijzen bij aangesloten praktijken fors gestegen. Want daar heeft de DA ook geen zeggenschap meer over. En dat vertaalt zich naar hogere premies.

Ik heb ze hier in Hongarije nog niet gespot en toen ik laatst de DA aan huis had laten komen voor Tygo kostte me dat, inclusief voorrijkosten, onderzoek, spoelen en AB, omgerekend maar €35,-.
Door Lizzy
#3463220
MillyMol schreef: do 21 sep 2023, 14:21 Zie hier de marktwerking.
Ons huisdier is een melkkoe geworden. Investeerders vechten om onze zieke hond en kat. De hoofdrolspelers zijn de familie Mars (ja, van de gelijknamige repen, maar ook van Royal Canin en Whiskas bijvoorbeeld), de Zweedse miljardairsfamilie Wallenberg en enkele investeringsmaatschappijen.

Omdat huisdieren een deel van het gezin zijn geworden, hebben baasjes steeds meer geld over voor hun gezondheid. Vroeger deden we alleen vaccinaties en misschien zelfs ontwormen. Tegenwoordig laten we ook dure operaties en onderzoeken doen. Dat hebben enkele slimmerds ook gezien en die zijn er vol opgedoken.

De dierenartsen worden verleid met investeringen in de kliniek en apparatuur en de belofte dat ze op administratief gebied ontzorgd worden en zich alleen nog maar op hun vak hoeven te concentreren.

Maar die investeringen moeten natuurlijk wel betaald worden en er moet natuurlijk winst gemaakt worden.

En dus zijn de prijzen bij aangesloten praktijken fors gestegen. Want daar heeft de DA ook geen zeggenschap meer over. En dat vertaalt zich naar hogere premies.

Ik heb ze hier in Hongarije nog niet gespot en toen ik laatst de DA aan huis had laten komen voor Tygo kostte me dat, inclusief voorrijkosten, onderzoek, spoelen en AB, omgerekend maar €35,-.
Ja, er stond vorige week ook weer een interessant artikel in het NRC. Over Evidensia (van Nestlé) en AniCura (van Mars inc). Top toch, maken ze eerst inferieur honden en katten voer, daar wordt je hond of kat ziek van, kun je daarna naar 1 van hun klinieken en als kat of hond dan dood gaat, kunnen ze gecremeerd worden in 1 van de crematoria die OOK van hen zijn.

Maar ja, de pest is dat jij als eigenaar weinig kunt inbrengen tegen deze shitzooi.

Wat ik dan wel cool vind: iemand op facebook is een groep begonnen: vrijgevestigde dierenartsen in Nederland en België. Per provincie kan iedereen een dierenarts toevoegen die nog vrijgevestigd is. Zo kunnen andere mensen dan weer naar zo'n dierenarts gaan. Met een beetje mazzel kunnen we massaal een beetje tegenwicht gaan bieden aan die enge Maffioso Evidensia en AniCura!!!!!! (begrijp me goed, heel veel dierenartsen die daar werken hebben echt het dierenarts op de juiste plek zitten! Maar ook heel veel niet... En de vuiligheid waarmee Nestlé en Mars deze markt willen veroveren zou eigenlijk niet moeten kunnen.

https://www.facebook.com/groups/2574219 ... 2778987264
Door Cindy de Wolf
#3463221
Nadat ergens 2016 er steeds meer op de schop ging qua vergoedingen en de premies alleen maar hoger werden heb ik ze allemaal uit de verzekering gegooid. Met gemiddeld 6 honden was de premie :-X :-X Ik heb bij Bunq een basis rekening geopend met een spaarrekening ernaast met nu 2,46% rente per week uitbetaalt. Instant payment terug naar de betaalrekening die eraan hangt en dat is nu mijn (hoge) dierenartsrekening geworden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3463222
Lizzy schreef: do 21 sep 2023, 15:06 Ja, er stond vorige week ook weer een interessant artikel in het NRC. Over Evidensia (van Nestlé) en AniCura (van Mars inc). Top toch, maken ze eerst inferieur honden en katten voer, daar wordt je hond of kat ziek van, kun je daarna naar 1 van hun klinieken en als kat of hond dan dood gaat, kunnen ze gecremeerd worden in 1 van de crematoria die OOK van hen zijn.

Maar ja, de pest is dat jij als eigenaar weinig kunt inbrengen tegen deze shitzooi.

Wat ik dan wel cool vind: iemand op facebook is een groep begonnen: vrijgevestigde dierenartsen in Nederland en België. Per provincie kan iedereen een dierenarts toevoegen die nog vrijgevestigd is. Zo kunnen andere mensen dan weer naar zo'n dierenarts gaan. Met een beetje mazzel kunnen we massaal een beetje tegenwicht gaan bieden aan die enge Maffioso Evidensia en AniCura!!!!!! (begrijp me goed, heel veel dierenartsen die daar werken hebben echt het dierenarts op de juiste plek zitten! Maar ook heel veel niet... En de vuiligheid waarmee Nestlé en Mars deze markt willen veroveren zou eigenlijk niet moeten kunnen.

https://www.facebook.com/groups/2574219 ... 2778987264
Ik prijs mij gelukkig met een zelfstandig werkend dierenarts. Die de tijd neemt voor je dier (én voor jou als mens) en ook nog normale prijzen hanteert, die niks rekent voor een controle ("ik heb liever dat de mensen terugkomen voor controle dan dat ze thuisblijven omdat het ze teveel geld kost") en die je ook nog eens gerust de deur uitwuift met de opmerking "dat komt later wel" als het op betalen aankomt. Die midden in de coronacrisis naar je huis komt voor euthanasie. Die niet loopt te zeuren over wat je voert. Maar, het is zinloos om dergelijke adressen te verzamelen. Een zelfstandig werkend dierenarts kan maar een beperkt aantal patienten aan, juist omdat hij zelfstandig werkt. Moet het doen met behulp van paraveterinairen. Vol is vol.
Gebruikersavatar
Door pike
#3463223
Dit komt dan - hoe toevallig - in de mailbox vandaag :biggrin2:

Naamloos.png
Naamloos.png (1.05 MiB) 2498 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3463227
Lizzy schreef: do 21 sep 2023, 15:06 Ja, er stond vorige week ook weer een interessant artikel in het NRC. Over Evidensia (van Nestlé) en AniCura (van Mars inc). Top toch, maken ze eerst inferieur honden en katten voer, daar wordt je hond of kat ziek van, kun je daarna naar 1 van hun klinieken en als kat of hond dan dood gaat, kunnen ze gecremeerd worden in 1 van de crematoria die OOK van hen zijn.

Maar ja, de pest is dat jij als eigenaar weinig kunt inbrengen tegen deze shitzooi.

Wat ik dan wel cool vind: iemand op facebook is een groep begonnen: vrijgevestigde dierenartsen in Nederland en België. Per provincie kan iedereen een dierenarts toevoegen die nog vrijgevestigd is. Zo kunnen andere mensen dan weer naar zo'n dierenarts gaan. Met een beetje mazzel kunnen we massaal een beetje tegenwicht gaan bieden aan die enge Maffioso Evidensia en AniCura!!!!!! (begrijp me goed, heel veel dierenartsen die daar werken hebben echt het dierenarts op de juiste plek zitten! Maar ook heel veel niet... En de vuiligheid waarmee Nestlé en Mars deze markt willen veroveren zou eigenlijk niet moeten kunnen.

https://www.facebook.com/groups/2574219 ... 2778987264
Ik heb me net aangemeld, maar heb je enig idee waar ik kan vinden welke vrijgevestigde dierenartsen er zijn?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door