Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3471949
Cindy de Wolf schreef: za 20 mei 2023, 07:52 ;) Wij zitten inmiddels ook bij Tibber voor elektra en voor gas bij easy energy. De rekening is 70% minder dan wat we hadden maar goed we zitten nu op weg naar de zomer natuurlijk ook in de "goedkope" periode. Vanaf 1 mei liggen er hier ook 8 zonnepanelen dus ben benieuwd.
Inmiddels hebben wij nu een jaar Tibber in ons appartement en wij zijn er heel blij mee! Jij ook?
#3471952
Borke schreef: ma 27 mei 2024, 13:34 Inmiddels hebben wij nu een jaar Tibber in ons appartement en wij zijn er heel blij mee! Jij ook?
Wij waren op zich prima tevreden met Tibber maar in december toch een 1 jarig vast contract genomen bij United consumers. Ivm de bonus bij de 1e afrekening zouden we bij normaal gebruik (vermoedelijk) goedkoper uit zijn. En je hoeft niet op de klok te kijken. Nu met het hele debacle zonnepanelen en laten we die nou net 1 jaar erop hebben liggen, moeten we kijken wat we doen als dit contract afloopt. Hele grote kans dat we dan terugstappen naar Tibber.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471965
Ik heb nog nooit gehoord van Tibber :???:

Ik had een 5 jarig contract bij Essent wat in dit jaar december afloopt
Geen idee wat ik moet / kan doen.
Totaal geen verstand van.
Ik heb zonnepanelen maar ja daar zijn ze nu mee aan het klooien.
#3471990
kiara schreef: di 28 mei 2024, 07:31 Ik heb nog nooit gehoord van Tibber :???:

Ik had een 5 jarig contract bij Essent wat in dit jaar december afloopt
Geen idee wat ik moet / kan doen.
Totaal geen verstand van.
Ik heb zonnepanelen maar ja daar zijn ze nu mee aan het klooien.
Tibber is een dynamische contract aanbieder, sinds kort hebben ze ook gas. Energieprijzen betaal je per uur, een dag van tevoren tussen 13-15 worden de prijzen voor de volgende dag bekend gemaakt. Gas idem maar dan per dag vastgesteld. Op deze manier betaal je altijd de marktprijs; zowel hoog als laag. Maar je kan dus een dag van tevoren zien wanneer welke prijs de volgende dag geld. In de regel is het "duur"tussen 17-20.00 en tussen 07.00-09.00, het goedkoopste tussen 11-15.00. Met apparaten op timers zoals vaatwassers, wasmachines etc kan je dus slim je verbruik plannen. Voor zonnepanelen geldt dat je het bedrag terug krijgt voor teruglevering wat het dat uur kost aan energie. In de zomer is dat redelijkerwijze dus bijzonder weinig en als de bedragen negatief zijn, dus gratis energie en je laat je panelen aanstaan kosten ze dus geld. Maar goed dat is gemiddels 8x per jaar en dan maar een paar uur. Je kan je panelen dan uitzetten mocht je die moeite willen nemen.

Inmiddels zijn er best veel dynamische aanbieder ook de grote namen bieden het nu aan.
Voor mee info zie www,enever.nl
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471991
Cindy de Wolf schreef: di 28 mei 2024, 15:11 Tibber is een dynamische contract aanbieder, sinds kort hebben ze ook gas. Energieprijzen betaal je per uur, een dag van tevoren tussen 13-15 worden de prijzen voor de volgende dag bekend gemaakt. Gas idem maar dan per dag vastgesteld. Op deze manier betaal je altijd de marktprijs; zowel hoog als laag. Maar je kan dus een dag van tevoren zien wanneer welke prijs de volgende dag geld. In de regel is het "duur"tussen 17-20.00 en tussen 07.00-09.00, het goedkoopste tussen 11-15.00. Met apparaten op timers zoals vaatwassers, wasmachines etc kan je dus slim je verbruik plannen. Voor zonnepanelen geldt dat je het bedrag terug krijgt voor teruglevering wat het dat uur kost aan energie. In de zomer is dat redelijkerwijze dus bijzonder weinig en als de bedragen negatief zijn, dus gratis energie en je laat je panelen aanstaan kosten ze dus geld. Maar goed dat is gemiddels 8x per jaar en dan maar een paar uur. Je kan je panelen dan uitzetten mocht je die moeite willen nemen.

Inmiddels zijn er best veel dynamische aanbieder ook de grote namen bieden het nu aan.
Voor mee info zie www,enever.nl
O nou dat is voor mij niks
Daar snap ik niks van en vergeet dan te kijken
Maar bedankt voor de uitleg
Door Borke
#3472071
Cindy de Wolf schreef: ma 27 mei 2024, 16:14 Wij waren op zich prima tevreden met Tibber maar in december toch een 1 jarig vast contract genomen bij United consumers. Ivm de bonus bij de 1e afrekening zouden we bij normaal gebruik (vermoedelijk) goedkoper uit zijn. En je hoeft niet op de klok te kijken. Nu met het hele debacle zonnepanelen en laten we die nou net 1 jaar erop hebben liggen, moeten we kijken wat we doen als dit contract afloopt. Hele grote kans dat we dan terugstappen naar Tibber.
Dat klok kijken werkt voor ons als ‘tijdmiljonairs’ prima, voor mij is het de sport om het zo voordelig mogelijk te regelen. In ieder geval met wasmachine, droger en vaatwasser en de rest is altijd meegenomen als het zo uitkomt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3472237
Mail gehad van Essent dat ik vanaf december ( bij verlenging contract) moet gaan betalen voor stroom wat je terug levert :boo:

Ja ik weet het was op het nieuws maar is toch werkelijk van de zotte.
En als reden oa : mensen die geen zonnepanelen hebben te compenseren >:(
#3472238
Ja bizar he. Heb je geïnvesteerd dan wordt je beboet. In ieder geval bij tibber krijg je geen extra kosten voor zonnepanelen.

Hier ook hoor. Sinds een jaar 8 panelen en dan nu dit :-X :-X ik weet niet met wat ik nu weet of ik die investering gedaan zou hebben.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3472240
Cindy de Wolf schreef: vr 07 jun 2024, 08:50 Ja bizar he. Heb je geïnvesteerd dan wordt je beboet. In ieder geval bij tibber krijg je geen extra kosten voor zonnepanelen.

Hier ook hoor. Sinds een jaar 8 panelen en dan nu dit :-X :-X ik weet niet met wat ik nu weet of ik die investering gedaan zou hebben.
Nou ik zelf heb gelukkig niks geïnvesteerd dat heeft de woningbouw gedaan.
Maar het is toch werkelijk schofterig. Wie verzint dit nou weer >:(

Nou ik ga Essent en de woningbouw bellen en even vragen hoe het nou precies zit.
En anders trek ik toch echt de stekker eruit van de panelen. Ik ga niet voor een ander betalen. Betaal al genoeg grr
#3472241
De woningbouw heeft het dan voorgefinancierd maar grote kans dat jouw huur hierdoor gestegen is. Moet je maar een specificatie van je huursamenstelling vragen. Grote kans dat er bij servicekosten staat. Bijdrage zonnepanelen met x bedrag erbij. Zo gaat het iig wel bij de woningbouwvereniging waar ik al bijna 25 jaar werk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3472242
kiara schreef: vr 07 jun 2024, 09:41 Nou ik zelf heb gelukkig niks geïnvesteerd dat heeft de woningbouw gedaan.
Maar het is toch werkelijk schofterig. Wie verzint dit nou weer >:(

Nou ik ga Essent en de woningbouw bellen en even vragen hoe het nou precies zit.
En anders trek ik toch echt de stekker eruit van de panelen. Ik ga niet voor een ander betalen. Betaal al genoeg grr
En je betaald niet voor een anders, maar voor hun winst. Want wij zonder zonnepanelen betalen ook gewoon de volle mep hoor. Het is niet alsof ik nu opeens korting heb gekregen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3472243
Kaela schreef: vr 07 jun 2024, 11:19 En je betaald niet voor een anders, maar voor hun winst. Want wij zonder zonnepanelen betalen ook gewoon de volle mep hoor. Het is niet alsof ik nu opeens korting heb gekregen.
Volgens mij is de energie door alle zonnepanelen goedkoper geworden. Dus mensen zónder panelen profiteren ook hiervan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3472244
doranto schreef: vr 07 jun 2024, 11:35 Volgens mij is de energie door alle zonnepanelen goedkoper geworden. Dus mensen zónder panelen profiteren ook hiervan.
Mijn rekening is alleen maar hoger geworden. We betalen ons nog steeds scheel elke maand. Gelukkig niet meer 3 keer zoveel als voor de gas-crisis, maar nog wel (bijna) 2 keer zoveel. En dat is niet alleen het gas, ook de elektriciteit.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3472245
Kaela schreef: vr 07 jun 2024, 11:44 Mijn rekening is alleen maar hoger geworden. We betalen ons nog steeds scheel elke maand. Gelukkig niet meer 3 keer zoveel als voor de gas-crisis, maar nog wel (bijna) 2 keer zoveel. En dat is niet alleen het gas, ook de elektriciteit.
Dat klopt, maar de elektriciteit zou anders nog veel duurder zijn.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3472247
Cindy de Wolf schreef: vr 07 jun 2024, 09:49 De woningbouw heeft het dan voorgefinancierd maar grote kans dat jouw huur hierdoor gestegen is. Moet je maar een specificatie van je huursamenstelling vragen. Grote kans dat er bij servicekosten staat. Bijdrage zonnepanelen met x bedrag erbij. Zo gaat het iig wel bij de woningbouwvereniging waar ik al bijna 25 jaar werk
Nee staat er niet bij
Bij mijn moeder wel
15 of 20€ per maand
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door