Als student een fijne vriend ontmoet die het deel van geen make-up pop zijn wel jammer vond. Hij vond het juist leuk om elkaar op te maken en had op gegeven moment meer verstand van make-up en grotere collectie make-up dan ik

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
sam28 schreef: ↑wo 09 nov 2022, 19:15 Ik was vroeger ook al niet echt een meisje, ik klom in bomen, wilde alleen maar voetballen en trommelen. Bij gelegenheden moest ik een jurk of rok aan maar vond dat altijd erg ongemakkelijk, zeker met zo'n gore pantyIk had een aantal jurken en rokkenEn waar laat je dan je spullen want een nette tas had ik ook al niet.
Ik heb ook lang gedacht dat ik soms nog een jurk of rok aan moest dus ik heb er een aantal in de kast maar sinds 3jr draag ik ze, op 2 PhD uitzonderingen na, niet meer. Ik weiger dienst. Ook voor die 2 PhD uitzonderingen zou ik nu gewoon een pak dragen ipv een jurk. Qua make-up heb ik ook al de boot gemist en vind het meeste gewoon een masker. Ik heb vaak alleen wat mascara op omdat ik dat mooier vind. Het is dus niet dat ik niet ijdel kan zijnAls ik nu 20 was geweest was ik misschien veel meer ook gaan nadenken over genderidentiteit, maar nu vind ik het wel best. Misschien ook wel omdat ik redelijk mijn plek heb gevonden verder.
Kaela schreef: ↑wo 09 nov 2022, 19:36 Ik denk dat heel veel kinderen die zich, zoals jullie dat nu beschrijven geen meisje-meisje of jongen-jongen voelen, nu worstelen met gender identiteit. Terwijl het (de echte trans mensen daargelaten, daar wil ik niets aan afdoen), vaak helemaal zo spannend niet is.Ik denk dat ook!
Ik ben ook nooit een meisje-meisje geweest. Geen make-up, altijd ongemakkelijk in rokken en jurkjes, dat soort dingen. Maar ik speelde wel met poppen en ook met lego.
Ik heb ook vanaf jong volwassen veel mannelijke vrienden gehad. Platonisch. Ik vind dat heel makkelijk, vriendschap gaat om hoe je het samen hebt en dat kan ik heel makkelijk met zowel mannen als vrouwen.
Ik ben in dat opzicht ook zo benieuwd hoe Nina op gaat groeien. In de huidige tijd met zoveel media en invloeden. Het lijkt me niet per see makkelijker nu er zoveel meer aandacht voor is.