Ik heb nee gestemd. Ik heb 3 vaccinaties gehad, moderna, pfizer en astra. Ik ben van alledrie ruim een week vreselijk ziek geweest.
En van Moderna een aantal weken ern hele dikke, pijnlijke, rode arm.
Ik heb daar geen trek meer in.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef: ↑vr 30 sep 2022, 22:42 Enkel de omicron varianten hebben nog zin.Dus als ik het goed begrijp: Als je geen besmetting met een omicron variant hebt doorgemaakt en je alleen de vaccinaties hebt gehad tegen de delta variant dan heb je dus ook geen antistoffen tegen omicron en heeft titeren geen zin. Ben je dan totaal onbeschermd als je geen nieuwe vaccinatie neemt of doen die oude nog altijd werken tegen ernstig ziek worden (mits daar nog antistoffen van aanwezig zijn)?
En naar ik begrepen heb scheren ze die voor de vaccinatie ook over 1 kam (nl dat een vaccin voor 1 omicron variant ook in zekere mate bescherming zou bieden voor de andere varianten) want ze hebben maar 1 soort vaccin en daar zitten geen verschillende varianten in. Ze zoeken het stukje dat bij al die varianten het meest constant is vermoed ik. Ale, de op dat moment, bij het begin van de productie, bestaande varianten hé. Een vaccin loopt altijd een paar maand achter.
Dus, als dat voor het vaccin geldt, dat ze alle omicron varianten op een hoop smijten, mag je dat voor het titeren ook doen, lijkt me. Je wil nl te weten komen of een vaccin laten zetten je meer bescherming gaat bieden of niet.
Of je volledig beschermend bent tegen de huidige variant kan je zo niet weten maar dat weet je volgens mij enkel als je hem met zekerheid net doorgemaakt hebt, en dan nog...
pike schreef: ↑za 01 okt 2022, 12:32 Ik ben niet per definitie tegen weer een booster, maar gezien de heftige bijwerkingen wil ik hem gewoon niet meer. De basis vaccinaties van AstraZeneca daar heb ik totaal niets van gemerkt, maar de boosters van Moderna wel. En bij de laatste booster (die was. 30 december) waren de bijwerkingen heftiger dan bij de eerste dus ik pas. En voor zover ik heb kunnen nagaan is er tegen omicron tot nu toe alleen de Pfizer en de Moderna en geen ander type vaccin tegen de omicron variant. Ik ben, althans voor zover ik weet, nooit besmet geweest, niet met delta en niet met omicron. In elk geval ben ik nooit ziek geweest. Ik val qua leeftijd net in de groep die opnieuw in aanmerking komt voor vaccinatie. Misschien dat ik via de huisarts nog kan regelen dat ik Pfizer krijg ipv Moderna, maar ik blijf dan evengoed huiverig moet ik zeggen. Misschien helpt het als je vooraf een dosis Paracetamol neemtEr zijn wat aanwijzingen dat Novavax ook helpt tegen omikron, ondanks dat het vaccin nog niet aangepast is. Dat zou komen door de andere opzet van het vaccin, misschien zou dat een optie voor je zijn? Er komt ook nog een Novavax aangepast aan omicron maar onduidelijk wanneer precies.![]()