Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik heb WW nu 2 dagen gedaan (Groen) en beide dagen hou ik 10 punten van de 30 over. Dit terwijl ik echt voldoende eet.
Morgen maar eens een avocado eten, die zijn gezond en lekker en dan kom ik wel aan mijn punten :)

Koolhydraatarm eten heb ik heel lang gedaan, een jaar of 16. Daar val ik niet meer echt mee af. Daarom wilde ik WW proberen, ook om weer eens wat andere dingen te eten ;)
hannabelgje schreef: ma 04 jan 2021, 22:29 Dat is je beweging. Daarbij heb je ook een doel om te halen iedere week. Fitpoints geven ook eventueel inzetbare punten voor extra eten. Ik gebruik dat liever niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ah merci, duidelijk.
Ik had de app gekoppeld aan mijn Fitbit horloge voor mijn slaapregistratie, dan pakt hij die stappen natuurlijk ook mee.

Ik heb nu al moeite om mijn 30 punten op te maken, dus ik ga zeker niet meer eten obv Fitpoints :D
Borke schreef: di 05 jan 2021, 00:31 Ah merci, duidelijk.
Ik had de app gekoppeld aan mijn Fitbit horloge voor mijn slaapregistratie, dan pakt hij die stappen natuurlijk ook mee.

Ik heb nu al moeite om mijn 30 punten op te maken, dus ik ga zeker niet meer eten obv Fitpoints :D
Zo ga je volgens mij niet afvallen. ::)
Je eet al te gezond voor ww :P
Borke schreef: ma 04 jan 2021, 21:06 Ik heb WW nu 2 dagen gedaan (Groen) en beide dagen hou ik 10 punten van de 30 over. Dit terwijl ik echt voldoende eet.
Morgen maar eens een avocado eten, die zijn gezond en lekker en dan kom ik wel aan mijn punten :)

Koolhydraatarm eten heb ik heel lang gedaan, een jaar of 16. Daar val ik niet meer echt mee af. Daarom wilde ik WW proberen, ook om weer eens wat andere dingen te eten ;)
Deze begrijp ik niet...? Je eet toch koolhydraat-arm om af te vallen en daarna op gewicht te blijven? Heb je op koolhydraatarm nooit je "streefgewicht bereikt"? Of ben je na het afvallen weer aangekomen en val je nu niet meer af?
Lizzy schreef: di 05 jan 2021, 08:10 Deze begrijp ik niet...? Je eet toch koolhydraat-arm om af te vallen en daarna op gewicht te blijven? Heb je op koolhydraatarm nooit je "streefgewicht bereikt"? Of ben je na het afvallen weer aangekomen en val je nu niet meer af?
Ik ben met koolhydraatarm eten 2x op mijn gewenste gewicht gekomen, dat was dan 10 kg afvallen. 1x in 2004 en toen nog eens een kleine 10 jaar later.

Nu kom ik er niet goed in en heb ik besloten om eens een andere aanpak te kiezen om mijn motivatie vast te houden. Daar vind ik die WW app voor mij goed voor werken. Die app helpt mij beter mijn discipline vast te houden en ook weer eens andere dingen te eten.

Bij kha was mijn valkuil kaas, daar ben ik nu na een paar dagen wel achter. Ik at veel te vaak een stuk kaas. Makkelijk en lekker als je even trek hebt.

Ik hou nu de hele dag bij wat ik eet in die app. Best tijdrovend, maar als vroeg-pensionado heb ik alle tijd.
Als je kha eet dan kan je dat ook in apps bijhouden, alleen daar was een tijd terug gedonder met privacy in de gratis app die ik daarvoor gebruikte. Die kans acht ik bij WW kleiner.
Borke schreef: di 05 jan 2021, 11:07 Ik ben met koolhydraatarm eten 2x op mijn gewenste gewicht gekomen, dat was dan 10 kg afvallen. 1x in 2004 en toen nog eens een kleine 10 jaar later.

Nu kom ik er niet goed in en heb ik besloten om eens een andere aanpak te kiezen om mijn motivatie vast te houden. Daar vind ik die WW app voor mij goed voor werken. Die app helpt mij beter mijn discipline vast te houden en ook weer eens andere dingen te eten.

Bij kha was mijn valkuil kaas, daar ben ik nu na een paar dagen wel achter. Ik at veel te vaak een stuk kaas. Makkelijk en lekker als je even trek hebt.

Ik hou nu de hele dag bij wat ik eet in die app. Best tijdrovend, maar als vroeg-pensionado heb ik alle tijd.
Als je kha eet dan kan je dat ook in apps bijhouden, alleen daar was een tijd terug gedonder met privacy in de gratis app die ik daarvoor gebruikte. Die kans acht ik bij WW kleiner.
Aha OK, ik snap het!

En kaas is dus inderdaad typisch zo'n voedingsmiddel..... Heeeeerlijk maar het staat stijf van de kcal. En dat kun je inderdaad niet ongestraft in de mond blijven stoppen, ook al eet je geen koolhydraat. Tenminste, ik geloof daar dus niet in, dat het werkt. Leuk, al die gezonde dingen als avocado, rauwe noten, dadels, etc. maar het staat stijf van de kcal en als je daar maar genoeg van eet, val je niet af / kom je aan (zeker tijdens of na de overgang).
Lizzy schreef: di 05 jan 2021, 11:20 Aha OK, ik snap het!

En kaas is dus inderdaad typisch zo'n voedingsmiddel..... Heeeeerlijk maar het staat stijf van de kcal. En dat kun je inderdaad niet ongestraft in de mond blijven stoppen, ook al eet je geen koolhydraat. Tenminste, ik geloof daar dus niet in, dat het werkt. Leuk, al die gezonde dingen als avocado, rauwe noten, dadels, etc. maar het staat stijf van de kcal en als je daar maar genoeg van eet, val je niet af / kom je aan (zeker tijdens of na de overgang).
Leeftijd is zeker een ding hoor! Vroeger viel ik veel gemakkelijker af!
Avocado en kaas, dadels, dat at ik dus heel veel.
Noten is ook zoiets, heerlijk, maar ik at er soms handen van, ook niet handig.

Nu met die WW app, die dus meer telt dan alleen kh, geeft het mij meer inzicht in het 'waarom',
Overigens eet ik nog wel avocado, maar dat is dan een bewuste keuze en niet iets wat gedachteloos naar binnen gaat denkend dat het zo goed voor me is.

Kortom die app geeft mij goede inzichten en veel discipline. Het kost geld, maar dat deden de dingen die ik nu laat staan ook.
Bij WW hoort immers ook 'Dry January' :biggrin2:
Borke schreef: di 05 jan 2021, 16:24 Bij WW hoort immers ook 'Dry January' :biggrin2:
Moest hierbij gelijk aan deze cartoon denken :biggrin2:
Afbeelding

Wanneer ik het allemaal zo lees met het bijhouden in een app vind ik in ieder geval erg knap van jullie! Weet nog wel van zo'n 20 jaar terug dat je een boekje had bij ik dacht de Libelle volgens hetzelfde principe, namelijk beperkt aantal punten per dag en overzicht met punten bij voedingsmiddelen. Weet nog wel dat het toen zeer behulpzaam was bij het krijgen van inzicht hoeveel punten sommige voedingsmiddelen waren. Staat mij nog bij dat een saucijzenbroodje enorm veel punten was :biggrin2:
hannabelgje schreef: di 05 jan 2021, 16:36 Ik vind dat ww je bewust maakt van wat je eet. En het helpt om een beetje balans te vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Dat vind ik dus ook. Het laat je keuzes maken en er is ook ruimte om bijvoorbeeld wel een keer een wijntje te drinken of iets anders te eten of te drinken wat je lekker vindt. Alleen dat een avocado zoveel punten is zit me nog steeds niet lekker ;D
Lizzy schreef: di 05 jan 2021, 11:20 Aha OK, ik snap het!

Volgens mij zit het hem in het feit dat je daar vanzelf minder van gaat eten. Omdat vet beter verzadigt. Het is dus eenvoudiger om er minder calorieën van te eten. Niet enkel door het gevoel in je maag maar ook door wat je pancreas met kh doet. En daarbij is het natuurlijk voedsel (wat we van oorsprong op gebouwd zijn) , maar dat zijn vezelrijke groenten en fruit ook. In de eerste plaats zelfs.
Je hebt die variatie nodig. Te veel hetzelfde (of dezelfde soort voeding) gaan eten is nooit goed.

En overeten kan je uiteraard altijd, maar op die gezonde vetten is dat moeilijker dan op kh en zeker vet in combi met kh. Want combi's is ook nog iets dat verschil maakt. En vet met suiker (of witte kh) is de slechtste die er is.

Er wordt naar mijn mening ook te weinig onderscheid gemaakt tussen natuurlijke kh, zoals in wortel, bataat, fruit, enz... en verslavende kh die zo eigen zijn aan de westerse voeding. Geraffineerde suiker, witte bloem van gedomesticeerde granen, enz... Maar ook bepaalde smaakstoffen en zout werken verslavend en doen ons gewoon meer eten dan we normaal zouden doen. En nog erger, maken dat we ons niet meer zo vlot verzadigd voelen door natuurlijke voeding..
Als je van die verslaving afraakt, dan voel je het verschil zo hard.. Dat is wat Basil ook beschrijft. Niets nieuws, maar dat maakt het niet gemakkelijker.
pearlsofpassion schreef: di 05 jan 2021, 20:19 Volgens mij zit het hem in het feit dat je daar vanzelf minder van gaat eten. Omdat vet beter verzadigt. Het is dus eenvoudiger om er minder calorieën van te eten. Niet enkel door het gevoel in je maag maar ook door wat je pancreas met kh doet. En daarbij is het natuurlijk voedsel (wat we van oorsprong op gebouwd zijn) , maar dat zijn vezelrijke groenten en fruit ook. In de eerste plaats zelfs.
Je hebt die variatie nodig. Te veel hetzelfde (of dezelfde soort voeding) gaan eten is nooit goed.

En overeten kan je uiteraard altijd, maar op die gezonde vetten is dat moeilijker dan op kh en zeker vet in combi met kh. Want combi's is ook nog iets dat verschil maakt. En vet met suiker (of witte kh) is de slechtste die er is.
Haha, minder kaas eten ;D :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door