Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nou ja goed, aan de andere kant.... Soms doe je iets waar je geen zin in hebt maar doe je het voor een ander. Ik vier kerst met mijn moeder omdat zij dat zo leuk en fijn vindt. En ik doe haar graag een plezier. Van mij hoeft het niet maar haar zien genieten maakt het de moeite waard.

Wij vieren geen kerst meer met schoonfamilie, sinds mijn schoonouders er niet meer zijn. Ik vier ook geen kerst met mijn vader, sinds de scheiding van mijn ouders. Alleen met mijn moeder (en normaal ook met broer, schoonzus en zus) dus dat valt gelukkig mee :biggrin2:
Lizzy schreef: vr 18 dec 2020, 09:12 Nou ja goed, aan de andere kant.... Soms doe je iets waar je geen zin in hebt maar doe je het voor een ander. Ik vier kerst met mijn moeder omdat zij dat zo leuk en fijn vindt. En ik doe haar graag een plezier. Van mij hoeft het niet maar haar zien genieten maakt het de moeite waard.

Wij vieren geen kerst meer met schoonfamilie, sinds mijn schoonouders er niet meer zijn. Ik vier ook geen kerst met mijn vader, sinds de scheiding van mijn ouders. Alleen met mijn moeder (en normaal ook met broer, schoonzus en zus) dus dat valt gelukkig mee :biggrin2:
Maar dan heb je het voor je moeder over en is het geen verplichting Lizzy. Dat is een keuze die je maakt en dat is natuurlijk gewoon hartstikke lief om zo rekening met je moeder te houden.

En begrijp me niet verkeerd, dat doe ik ook met liefde voor mensen! Maar dat moet wel vanuit jezelf komen.
Dat 3x zoenen moeten ze dus samen met vuurwerk gewoon op de lijst zetten van afgeschafte gewoontes.

Ik was in Juni jarig en was zooooooo blij dat niemand mij ging zoenen.....ik haat dat echt dat Jan en alleman maar in mijn 'aura' stapt.
En nu met O&N gewoon weer geen gezoen.....I love it :biggrin2:

Moet wat dat betreft zeggen dat heel die corona ellende voor mij best wel prettig is, ik krijg oprecht de kriebels van (onbekende) mensen die opeens vlak bij me staan.

Dus hoe zeer ik ook wens dat we corona achter ons kunnen gaan laten in 2021....de afstandsregels mogen wat mij betreft met alle liefde blijven :)
Mensen die ik niet ken, of niet goed genoeg krijgen een "hoi", of een "hallo" en eventueel een hand (tegenwoordig een boks of een elleboog). Ik hoef dan niet in hun aura te staan en hoef ze ook niet tot de mijne toe te laten.

Mensen die ik heel goed ken, krijgen een knuffel. Alleen nu even niet (uitzonderingen daargelaten).

Zoenen doe ik alleen nog maar bij oma's en opa's of moeders en vaders. Aangezien ik die allemaal niet meer heb, kan ik dit doorkrassen. En mijn zussen krijgen altijd een zoen. Nooit drie, gewoon ééntje. Omdat het mijn zussen zijn.
Ik wil wel terug kussen. Bij mensen die ik graag heb. En als het gemeend is.
Maar niet na Nieuwjaar iedereen afgaan en steeds hetzelfde 'Beste wensen' mompelen, dan voel ik me zo belachelijk en ongemakkelijk!
We deden dat in mijn familie nooit, dus ik ben er niet mee opgegroeid. Maar bij andere mensen (ook m'n schoonfamilie) of vb op het werk is het zo'n gewoonte. Vreselijk vind ik het.
De feestjes vind ik verder wel leuk.
Maar dat is bij ons ook veeeel minder dan wat ik elk jaar bij jullie in NL lees. Dat gaat over 2 of 3 feestjes, moest ik single zijn, zou het er zelfs maar eentje zijn...

Ik ben trouwens ook niet graag jarig buiten het gezin. Zingen vind ik vreselijk (weet ik me geen houding te geven) en zoenen doe ik enkel als het moet. Gelukkig wil niet iedereen dat, doorgaans.
Kaela schreef: vr 18 dec 2020, 09:47 Maar dan heb je het voor je moeder over en is het geen verplichting Lizzy. Dat is een keuze die je maakt en dat is natuurlijk gewoon hartstikke lief om zo rekening met je moeder te houden.

En begrijp me niet verkeerd, dat doe ik ook met liefde voor mensen! Maar dat moet wel vanuit jezelf komen.
Ja, daar heb je een punt.
Ina schreef: vr 18 dec 2020, 11:12 Dat 3x zoenen moeten ze dus samen met vuurwerk gewoon op de lijst zetten van afgeschafte gewoontes.

Ik was in Juni jarig en was zooooooo blij dat niemand mij ging zoenen.....ik haat dat echt dat Jan en alleman maar in mijn 'aura' stapt.
En nu met O&N gewoon weer geen gezoen.....I love it :biggrin2:

Moet wat dat betreft zeggen dat heel die corona ellende voor mij best wel prettig is, ik krijg oprecht de kriebels van (onbekende) mensen die opeens vlak bij me staan.

Dus hoe zeer ik ook wens dat we corona achter ons kunnen gaan laten in 2021....de afstandsregels mogen wat mij betreft met alle liefde blijven :)
Sluit ik me helemaal bij aan.
Wij gingen helemaal niks doen... maar door opschuiven van plannen wordt woensdag een logee-paardje gebracht en bazinnetje komt van ver en blijft graag slapen. We hebben besloten om dan maar gelijk te doen alsof het kerst is en het gezellig te maken :) Zowel zij als ik wonen afgelegen en hebben al weken geen mensen in de buurt gehad... dus dat komt wel goed
Eerste kerstdag met dochter 1 en partner: klassiek diner. Lekker stukje biologisch vlees, gebakken krieltjes en twee soorten groenten. AVG dus. :biggrin2:
Tweede kerstdag met dochter 2 en partner. Aziatische hotpot. Vroegâh heette dat gewoon Chinees fonduen. :biggrin2:

Oud en nieuw: samen. We hebben een shared dining pakket besteld bij een jong stel dat hier in de buurt een superleuk restaurantje probeert overeind te houden.

Meneer bakt altijd zelf oliebollen.
Siberienne schreef: di 22 dec 2020, 13:11 Wij moeten opletten met boodschappen doen; 24-12 gaat om 13;00 alles dicht en pas op 28-12 weer open (misschien 27-12 ergens super open is maar ik gok er niet op).
En de niet essentiële winkels zoals de bouwmarkt en de Ikea zijn 24-12 gewoon dicht. Ik vind het wel verfrissend.
Je meent het? Hier is zijn de grootste supermarkten zelfs op eerste en tweede kerstdag en op nieuwjaarsdag open, van 8 of 9 uur 's ochtends tot 22 uur. Ik dacht dat ze in alle noordse landen zo heidens waren. ;D
Alleen op de 24e gaan ze om 14 of 15 uur dicht, en op oudejaarsavond om 18 uur.

Nou vind ik dat allemaal vreselijk overdreven, van mij mag het best met de kerst en op 1 januari dicht zijn allemaal. Wat je zegt, best verfrissend. Maar op 24.12 alles dichtdoen en pas op de 28e weer open, da's toch wel een lange rit.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 22 dec 2020, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne in Zweden schreef: di 22 dec 2020, 13:21 Je meent het? Hier is zijn de grootste supermarkten zelfs op eerste en tweede kerstdag en op nieuwjaarsdag open, van 8 of 9 uur 's ochtends tot 22 uur. Ik dacht dat ze in alle noordse landen zo heidens waren. ;D
Ik denk dat Noorwegen wel het conservatiefste der Noorse landen is. Hier zijn maar weinig winkels en supermarkten op zondag open. En zelfs het ziekenhuis sluit de tent vervroegd op 24-12 en 31-12: heel Noorwegen werkt dan maar een halve dag
Siberienne schreef: di 22 dec 2020, 13:24 Ik denk dat Noorwegen wel het conservatiefste der Noorse landen is. Hier zijn maar weinig winkels en supermarkten op zondag open. En zelfs het ziekenhuis sluit de tent vervroegd op 24-12 en 31-12: heel Noorwegen werkt dan maar een halve dag
En Zweden is zonder meer het progressiefste van de noordse landen, dat telt mee. Ik denk dat hier bovengemiddeld rekening wordt gehouden met mensen die niet met de christelijke kersttraditie zijn opgegroeid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door