Ik gebruik poeder van Klok en soms Bonte Reus (want geen parfumlucht). Hangt van de prijs af wat ik koop. Poeder was volgens de verkoper voor de machine beter dan vloeibaar. Ik gebruik geen wasverzachter, wel een scheutje azijn. Ik heb nog nooit aanslag in de wasmachine gehad. En ik was uiterst zelden op 90 graden (meestal niet hoger dan 60, alleen het trommelschoonmaakprogramma gaat op 90 graden maar daar maak ik ook niet vaak gebruik van (zo 1-2x per jaar), dat vergeet ik namelijk altijd want de trommel is nooit vies en stinkt ook nooit). Na gebruik laat ik wel altijd conform de gebruiksaanwijzing het deurtje open en droog ik de rubber rand af, voor zover me dat lukt.
De vaatwasmachine doet het perfect op een beetje poeder en glansmiddel van Sun. Ook die machine is nooit vies. Nog nooit schoongemaakt. Zelfs het filter is nooit vies, ik haal dat er wel regelmatig uit maar eigenlijk zit er amper wat in.
Van Marcell heb ik handzeep (pompflesjes) in de keuken en op het toilet, die bevallen mij heel goed.
De ideale douchezeep heb ik na heel veel jaren voor mijn stikdroge huid nog steeds niet gevonden. Maar shampoo, ik ben helemaal weg van Urtekram rhassoul (manlief noemt het Afrikaanse moddershampoo

).
Kaio schreef:Ik gebruik veel spullen van Frosch
, afwas, was , vaat, plee enzo. ( En af en toe wat chemisch ertussendoor)
Ik heb ooit eens afwasmiddel van Frosch gekocht, bij de Jumbo, omdat ze mijn favoriete Klok niet verkochten. Ik vond het vreselijk spul. Ik kan me helaas niet meer herinneren waarom

misschien schuimde het teveel, of het geurde te sterk, of mijn handen vielen uit elkaar, maar dat komt er niet meer in. Afwassen doe ik ook met de blauwe flesjes van Klok. En dat bevalt uitstekend.
Aan wasmachine poetsen etc die ik echt niet aan! ( Ontharen dan wel nog)
Ik en poetsen dat is als water en vuur
Dus het nodige wel ( eh meestal ligt eraan wat je nodig vindt
) maar zoiets als een machine gaan poetsen , neh
ik mis dat gen gewoon echt.
Hier ook zo'n genetische afwijking

Wat ik echt een verschrikkelijk karwei vind: de oven schoonmaken

Dat is iets waar ik af en toe helaas niet onderuit kan komen. En dan haal ik de deur eruit om hem er vervolgens niet meer in te krijgen
Doranto schreef:
Tricel en Klok zijn beide een produkt van Senzora. Van oorsprong waren het wel verschillende (Nederlandse) bedrijven voor zover ik weet.