Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3437440
Tanna schreef: do 30 dec 2021, 19:21 Ik gebruik al jaren Sonett en heb een keurig schone wasautomaat. Na elke was maak ik alles zorgvuldig droog, de deur, de rubbers, en het wasmiddelbakje haal ik eruit om ook daar alles droog te maken. Eens in de maand draai ik een lege trommel op hoge temperatuur, met 2 vaatwastabletten erin. Dat is ook het enige niet biologische in huis, de vaatwastabletten. Ik heb al sinds 1984 een vaatwasser en er kan niks op tegen Dreft Platinum.
Ik gebruik ook Dreft Platinum, afgewisseld met de eco's van de AH. Die vind ik eigenlijk best goed, de Eco's van de AH. Niet zo vriendelijk als Sonett natuurlijk maar daar ga ik serieus niet meer voor. Zelfs het normale afwasmiddel van Sonett vind ik kl*te.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3437441
Tanna schreef: do 30 dec 2021, 19:21 Ik gebruik al jaren Sonett en heb een keurig schone wasautomaat. Na elke was maak ik alles zorgvuldig droog, de deur, de rubbers, en het wasmiddelbakje haal ik eruit om ook daar alles droog te maken. Eens in de maand draai ik een lege trommel op hoge temperatuur, met 2 vaatwastabletten erin. Dat is ook het enige niet biologische in huis, de vaatwastabletten. Ik heb al sinds 1984 een vaatwasser en er kan niks op tegen Dreft Platinum.
Ik zet na het wassen de deur op een kiertje. Daar moet ie het maar mee doen :P
Gebruikersavatar
Door doranto
#3437442
Djeena schreef: vr 31 dec 2021, 08:30 Ik was al jaren met Klok en het bevalt mij prima. Poeder 'hecht' volgens mij minder dan vloeibaar. Een monteur zei eens tegen mij dat je met wasverzachter je machine om zeep helpt. Dat gebruik ik ook niet meer. Alleen nog poeder en de was wordt stralend wit met Klok. Ik gebruik ook de kleur voor gekleurde was.
Oh oké. Ik heb inmiddels klok besteld. Ben benieuwd :)
Weet jij toevallig of tricel hetzelfde is als klok?
Door El_Kato
#3437447
Iemand ervaring met wasmiddel van Marcels Green Soap? Ik gebruik van dit merk al allesreiniger en haar en bodyzeep en ben daar heel tevreden mee. Vind het heerlijk ruiken en had bedacht om in het nieuwe jaar ook de wasmiddel ervan te proberen. Maar ben er nu een beetje huiverig voor…

Een paar jaar terug hebben we een energiezuinige Samsung Ecobubble gekocht maar binnen een paar maanden hadden we alleen nog maar vieze stinkende was wat we ook deden. Via Google een paar tips gevonden oa dat hij in de ecomodus te weinig water gebruikt om echt goed schoon te wassen sinds dien gebruik ik alleen nog maar de normale programma’s, was ik vaak op 40 en 60 graden met extra spoelingen en eens in de zoveel weken hondenkleden op 95 graden en geen problemen meer gehad. Maar wil echt niet meer van die vieze stinkende was…
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3437449
Ik gebruik veel spullen van Frosch 🐸 , afwas, was , vaat, plee enzo. ( En af en toe wat chemisch ertussendoor)

Aan wasmachine poetsen etc die ik echt niet aan! ( Ontharen dan wel nog)
Ik en poetsen dat is als water en vuur ;D Dus het nodige wel ( eh meestal ligt eraan wat je nodig vindt :P ) maar zoiets als een machine gaan poetsen , neh ::) ik mis dat gen gewoon echt.
Door Too
#3437450
El_Kato schreef: vr 31 dec 2021, 09:56 Iemand ervaring met wasmiddel van Marcels Green Soap? Ik gebruik van dit merk al allesreiniger en haar en bodyzeep en ben daar heel tevreden mee. Vind het heerlijk ruiken en had bedacht om in het nieuwe jaar ook de wasmiddel ervan te proberen. Maar ben er nu een beetje huiverig voor…

Een paar jaar terug hebben we een energiezuinige Samsung Ecobubble gekocht maar binnen een paar maanden hadden we alleen nog maar vieze stinkende was wat we ook deden. Via Google een paar tips gevonden oa dat hij in de ecomodus te weinig water gebruikt om echt goed schoon te wassen sinds dien gebruik ik alleen nog maar de normale programma’s, was ik vaak op 40 en 60 graden met extra spoelingen en eens in de zoveel weken hondenkleden op 95 graden en geen problemen meer gehad. Maar wil echt niet meer van die vieze stinkende was…

Ik denk dat je met dit beleid je daar niet zoveel zorgen over hoeft te maken, je zou de hondenkleden/95° dan met een traditioneel poeder wasmiddel kunnen doen

Dat van de intens meurende was zit m inderdaad in die eco-stand : heel lage temperatuur én extra weinig water... je kunt het kennelijk ook té eco doen :biggrin2:
Mijn hoogbejaarde ,en dus onzuinige, geeft met vrijwel alleen 30graden wassen nooit vieze luchten maar ik maak me nu al 'zorgen' over de kwaliteiten haar vervangster.

Gek gen9eg hoor ik in mijn omgeving ook legio verhalen over wasluis.. lijkt me ook zo'n drama om echt vanaf te komen. Er zijn zelfs mensen die van ellende maar een nieuwe hebben gekocht :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3437451
El_Kato schreef: vr 31 dec 2021, 09:56 Iemand ervaring met wasmiddel van Marcels Green Soap? Ik gebruik van dit merk al allesreiniger en haar en bodyzeep en ben daar heel tevreden mee. Vind het heerlijk ruiken en had bedacht om in het nieuwe jaar ook de wasmiddel ervan te proberen. Maar ben er nu een beetje huiverig voor…

Een paar jaar terug hebben we een energiezuinige Samsung Ecobubble gekocht maar binnen een paar maanden hadden we alleen nog maar vieze stinkende was wat we ook deden. Via Google een paar tips gevonden oa dat hij in de ecomodus te weinig water gebruikt om echt goed schoon te wassen sinds dien gebruik ik alleen nog maar de normale programma’s, was ik vaak op 40 en 60 graden met extra spoelingen en eens in de zoveel weken hondenkleden op 95 graden en geen problemen meer gehad. Maar wil echt niet meer van die vieze stinkende was…
Ik heb volgens mij ooit een keertje allesreiniger van Marcels greensoap gehad. Dat vond ik zó gigantisch sterk ruiken dat ik het heb afgegeven. Maar ja, ik hou dan ook niet van luchtjes en al helemaal niet van die sterke.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3437452
Too schreef: vr 31 dec 2021, 10:55 Ik denk dat je met dit beleid je daar niet zoveel zorgen over hoeft te maken, je zou de hondenkleden/95° dan met een traditioneel poeder wasmiddel kunnen doen

Dat van de intens meurende was zit m inderdaad in die eco-stand : heel lage temperatuur én extra weinig water... je kunt het kennelijk ook té eco doen :biggrin2:
Mijn hoogbejaarde ,en dus onzuinige, geeft met vrijwel alleen 30graden wassen nooit vieze luchten maar ik maak me nu al 'zorgen' over de kwaliteiten haar vervangster.

Gek gen9eg hoor ik in mijn omgeving ook legio verhalen over wasluis.. lijkt me ook zo'n drama om echt vanaf te komen. Er zijn zelfs mensen die van ellende maar een nieuwe hebben gekocht :-\
Daar maakte ik mij ook zorgen over. Maar dat bleek onterecht. Ik heb nu de Miele WDB 030 WCS W1 Classic en vind dat de fijnste wasmachine ooit! Ik kan het waterniveau zelf (blijvend) instellen en ook een extra spoelbeurt. lk was nu standaard met het hoogste waterniveau en een extra spoelbeurt. De was komt er altijd heel schoon en fris uit.
De vieze aanslag die ik op een gegeven moment in de machine kreeg wijt ik aan het wasmiddel. Ik heb de laatste was met een flinke schep soda gedraaid, en alles glimt weer.
Door Tanna
#3437454
Doranto schreef: vr 31 dec 2021, 11:10 Ik heb volgens mij ooit een keertje allesreiniger van Marcels greensoap gehad. Dat vond ik zó gigantisch sterk ruiken dat ik het heb afgegeven. Maar ja, ik hou dan ook niet van luchtjes en al helemaal niet van die sterke.
Helemaal met je eens, wat een lucht zit er aan die spullen, vreselijk!
Door Djeena
#3437455
Doranto schreef: vr 31 dec 2021, 08:51 Oh oké. Ik heb inmiddels klok besteld. Ben benieuwd :)
Weet jij toevallig of tricel hetzelfde is als klok?
Geen idee, nog nooit van tricel gehoord. Ik gebruik trouwens maar 1 volle eetlepel waspoeder. Ook op advies van een monteur. Ik ontkalk wel elk half jaar.
Eerst met spul van Bosch, maar dat is zo duur geworden. Nu van AEG, is een stuk voordeliger. Ik maak het rubberen manchet 1x per maand schoon met een vochtig microvezeldoekje. Dat gaat prima.
Gebruikersavatar
Door pike
#3437480
Ik gebruik poeder van Klok en soms Bonte Reus (want geen parfumlucht). Hangt van de prijs af wat ik koop. Poeder was volgens de verkoper voor de machine beter dan vloeibaar. Ik gebruik geen wasverzachter, wel een scheutje azijn. Ik heb nog nooit aanslag in de wasmachine gehad. En ik was uiterst zelden op 90 graden (meestal niet hoger dan 60, alleen het trommelschoonmaakprogramma gaat op 90 graden maar daar maak ik ook niet vaak gebruik van (zo 1-2x per jaar), dat vergeet ik namelijk altijd want de trommel is nooit vies en stinkt ook nooit). Na gebruik laat ik wel altijd conform de gebruiksaanwijzing het deurtje open en droog ik de rubber rand af, voor zover me dat lukt.

De vaatwasmachine doet het perfect op een beetje poeder en glansmiddel van Sun. Ook die machine is nooit vies. Nog nooit schoongemaakt. Zelfs het filter is nooit vies, ik haal dat er wel regelmatig uit maar eigenlijk zit er amper wat in.

Van Marcell heb ik handzeep (pompflesjes) in de keuken en op het toilet, die bevallen mij heel goed.

De ideale douchezeep heb ik na heel veel jaren voor mijn stikdroge huid nog steeds niet gevonden. Maar shampoo, ik ben helemaal weg van Urtekram rhassoul (manlief noemt het Afrikaanse moddershampoo ;D ).
Kaio schreef:Ik gebruik veel spullen van Frosch 🐸 , afwas, was , vaat, plee enzo. ( En af en toe wat chemisch ertussendoor)
Ik heb ooit eens afwasmiddel van Frosch gekocht, bij de Jumbo, omdat ze mijn favoriete Klok niet verkochten. Ik vond het vreselijk spul. Ik kan me helaas niet meer herinneren waarom ::) misschien schuimde het teveel, of het geurde te sterk, of mijn handen vielen uit elkaar, maar dat komt er niet meer in. Afwassen doe ik ook met de blauwe flesjes van Klok. En dat bevalt uitstekend.

Aan wasmachine poetsen etc die ik echt niet aan! ( Ontharen dan wel nog)
Ik en poetsen dat is als water en vuur ;D Dus het nodige wel ( eh meestal ligt eraan wat je nodig vindt :P ) maar zoiets als een machine gaan poetsen , neh ::) ik mis dat gen gewoon echt.



Hier ook zo'n genetische afwijking :biggrin2:
Wat ik echt een verschrikkelijk karwei vind: de oven schoonmaken :-X Dat is iets waar ik af en toe helaas niet onderuit kan komen. En dan haal ik de deur eruit om hem er vervolgens niet meer in te krijgen >:(
Doranto schreef: Tricel en Klok zijn beide een produkt van Senzora. Van oorsprong waren het wel verschillende (Nederlandse) bedrijven voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3437481
pike schreef: vr 31 dec 2021, 17:52

Ik heb ooit eens afwasmiddel van Frosch gekocht, bij de Jumbo, omdat ze mijn favoriete Klok niet verkochten. Ik vond het vreselijk spul. Ik kan me helaas niet meer herinneren waarom ::) misschien schuimde het teveel, of het geurde te sterk, of mijn handen vielen uit elkaar, maar dat komt er niet meer in. Afwassen doe ik ook met de blauwe flesjes van Klok. En dat bevalt uitstekend.

Handen zou haast niet kunnen, aangezien ik bij gebruik van het minste of geringste vellen aan mijn handen heb hangen ;) :biggrin2:
(heb bij andere chemischere spullen dus ook handschoenen aan altijd!) En moet als handzeep echt alleppo bar gebruiken, al het andere zorgt voor kapotte handen. (dus dat handen desinfecteren doe ik niet aan he :-\ )

En gelukkig zijn er wel mee mensen met die genetische afwijking, voel ik me niet zo alleen ;D (ik ken ook best wel mensen die het gewoon erg fijn vinden nl om te poetsen en er gelukkig van worden en hoe ik het ook draai of keer ik kan dat me niet inbeelden ;D )
Gebruikersavatar
Door pike
#3437484
Kaio schreef: vr 31 dec 2021, 17:57 Handen zou haast niet kunnen, aangezien ik bij gebruik van het minste of geringste vellen aan mijn handen heb hangen ;) :biggrin2:
(heb bij andere chemischere spullen dus ook handschoenen aan altijd!) En moet als handzeep echt alleppo bar gebruiken, al het andere zorgt voor kapotte handen. (dus dat handen desinfecteren doe ik niet aan he :-\ )

En gelukkig zijn er wel mee mensen met die genetische afwijking, voel ik me niet zo alleen ;D (ik ken ook best wel mensen die het gewoon erg fijn vinden nl om te poetsen en er gelukkig van worden en hoe ik het ook draai of keer ik kan dat me niet inbeelden ;D )
Aleppo jaaa die heb ik ook een tijd gebruikt. Dat was het voor mij ook helemaal. Maar, op een of andere manier, als manlief die zeep gebruikt, druipt het water/zeep door/over het bakje. En in no time is mijn dure zeep door het afvoergaatje gespoeld. Hoe hij het doet ik weet het niet. Mijn opdracht om de zeep "droog" weg te leggen heeft niks geholpen. Want dat kan hij niet. (?)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door