Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Kaio schreef:nou hoef je ook niet iedere keer naar de kapper voor een nieuw kapsel :P

Verder heb ik geen serieuze raad. ...
Nou, een kapsel gebaseerd op krul ziet er anders behoorlijk leip uit als ineens die krul weer weg is :biggrin2: :biggrin2:
Door koekje
Daar wil je zeker geen foto van laten zien? :cool:

maar krult dan de ene helft wel en de andere helft niet? of de ene dag krul en de andere dag recht?
Door Angelique
koekje schreef:Daar wil je zeker geen foto van laten zien? :cool:

maar krult dan de ene helft wel en de andere helft niet? of de ene dag krul en de andere dag recht?
De krul kan ineens weg zijn van de een op andere dag. Maar het steile kan dan weer 3 maanden of 3 jaar duren en andersom ook.
Door Anneloog
Angelique schreef:De krul kan ineens weg zijn van de een op andere dag. Maar het steile kan dan weer 3 maanden of 3 jaar duren en andersom ook.
Krul haar is qua structuur echt anders als stijl haar. Als deze ineens verandert tav uiten zal dit eerder een oorzaak hebben in de omgevings factoren zoals hoofdhuid conditie verzorging haar ( sls ja of nee vetten of juist droogheid, hormonen, slaappatroon, voeding etc). Ik zelf heb 'semi krul' haar wat erg gevoelig is voor verandering.. zo heb ik periodes dat het super krult en periodes dat het bijna niet wil krullen. Hier is het meestal stress slechte voedingspatroon slaap tekort etc wat de krul flink laat verslappen.
Zo ook haaruitval periodes echt mega gehad maar hier bleek dat echt geheel te komen door hormonen die uit balans waren door stress fout voedings-patroon en slecht slapen.

Heb jaren terug Alopecia areata gehad en pff dat was echt niet leuk naar mijn gevoel opeens 5 grote kale plekken op mijn hoofd waarvan de grootste 7 cm in diameter. Gelukkig door stoot kuur anabole steroïde lotion dit kunnen herstellen maar pff echt het was schrikken en de oorzaak blijft gissen ( aangezien het een auto immuun 'probleem' is van het lichaam en stress oorzaak niet bewezen is).
Nooit meer last gehad van de alopecia maar het haar wat terug is gegroeid op die plekken is wel anders als de rest... ( die plekken is het haar stijl rest krullerig wat stylen soms lastig maakt).

Nu na jaren echt flink veel stress pijn etc nu in een rustiger vaarwater gekomen en ondanks dat slapen hormonen eten en conditie lijf nog niet optimaal zijn is haar en huid al wel echt verbeterd, en dit zonder veel hulp. Heb tijdje wel pilletjes geslikt voor huid haar nagels maar zag geen echt verschil. maar door mentaal beter in mijn vel te zitten lijkt dat al een groot positief verschil te maken.

Heb ook zeker 4 jaar no-low poo gedaan ( de geen parabenen siliconen parfum etc gebruiken voor huid en haar) heb dat strakke no-low wat los gelaten maar het heeft wel mijn huid conditie verbeterd en zo ook mijn haar conditie.
Moet nu alleen mijn voedings en slaap patroon nog echt gaan optimaliseren.

Oja en wat ik ooit heb geleerd zeer lang terug toen ik nog dacht kapster te willen worden is dat haar een cyclus heeft van 7 jaar, daarna kan het geheel veranderen bedoel niet dat het na 7 jaar uitvalt maar wel dat je bv 7 jaar stijl haar hebt en dan opeens ontstaat er slag of zelfs krul. Het hoe wat waar ben ik vergeten maar die 7 jaar zijn blijven hangen. Geen idee of dit juist is maar is me altijd bij gebleven.
Door TomsBorders
Lizzy schreef:;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik kom wel even een dotje haren bij jou brengen Tom, mag jij kijken ;D ;D ;D ;D ;D ;D
dat is prima hoor, ik heb veel ervaring met de analyse van haren en daarbij ook haarziektes bekijken.
het punt is dat als je verse haarwortels uitvallen dat je een groter probleem hebt dan wanneer ze uitvallen omdat ze op zijn dan heb je gewoon last van haar uitval vanwege een lage ververs rate van de haarzakjes (hormonen zijn daar vaak een oorzaak van, en met name testosteron dus vandaar mijn grap (bij mannen is dat het geval zeg maar, minder hoofdhaar, meer lichaamsbeharing)), zijn het nog goede wortels dan is het probleem wat groter.
overigens kan je ze makkelijk op een preparaatglas leggen, wat water erbij en een dekglas erop en onder microscoop leggen, foto maken en naar mij sturen
Door tt-tjes
Pauline schreef:Wat is het toch ontzettend willekeurig, die overgang... Ik krijg alleen maar meer!!! Meer haar, meer borsten en gelukkig verder amper klachten. Bizar blijft het.
Ik heb altijd stijl haar gehad en nu sinds 5 jaar krullen.
Door pearlsofpassion
TomsBorders schreef:dat is prima hoor, ik heb veel ervaring met de analyse van haren en daarbij ook haarziektes bekijken.
het punt is dat als je verse haarwortels uitvallen dat je een groter probleem hebt dan wanneer ze uitvallen omdat ze op zijn dan heb je gewoon last van haar uitval vanwege een lage ververs rate van de haarzakjes (hormonen zijn daar vaak een oorzaak van, en met name testosteron dus vandaar mijn grap (bij mannen is dat het geval zeg maar, minder hoofdhaar, meer lichaamsbeharing)), zijn het nog goede wortels dan is het probleem wat groter.
overigens kan je ze makkelijk op een preparaatglas leggen, wat water erbij en een dekglas erop en onder microscoop leggen, foto maken en naar mij sturen
Foto maken van een beeld door een microscoop is wel niet evident he. :P tenzij je zo'n spel op je microscoop hebt...
Door Daphne&Jayden
Lizzy schreef:Sinds een paar maanden heb ik echt vreselijke haaruitval. Heb ik wel eens vaker in mijn leven gehad maar dit slaat echt alles. Hele bossen haar komen er tijdens het haarwassen en borstelen los :-X. Nou had ik al geen weelderige haardos, nu is het echt wel een zielig staartje geworden :-\

Sinds ik de laatste keer een allergische reactie op haarverf heb gehad, heb ik het niet meer geverfd (en heb ik een uitgroei van hier tot Tokio :-X ). Ik gebruik echt geen agressieve shampoo's. Ik neem sinds een paar maanden weer iedere dag een multivitamine in (vanwege de haaruitval). Wat kan ik nog meer doen?

Nou ben ik natuurlijk 50, dus misschien is het de leeftijd? Zijn er nog dingen op dat gebied die ik zou kunnen doen?

Nou was ik ook volledig plantaardig gaan eten. En ik dacht dat ik toch wel mijn best heb gedaan om alle voedingsmiddelen goed te vervangen. Ik heb gisteren van ellende eieren en yoghurt gegeten, omdat ik dacht dat het misschien toch hier mee te maken kan hebben?
Sinds wanneer eet je volledig plantaardig?
Je lichaam kan er van gaan detoxen en dan kan je haar uit gaan vallen. Toen ik begon met volledig plantaardig (rauw) eten is mijn haar ook flink uitgevallen. Met name aan de voorkant en of het niet genoeg was, deed mijn huid ook gezellig mee in de detox. Na 3,4 weken was het ergste wel voorbij en daarna begon het te stabiliseren.

Haaruitval komt ook voor bij hormonale disbalans. Detox kan ook hormonale disbalans geven of het kan een onderliggende reden hebben.
Hier heb ik ook ervaring mee en ook het zielige staartje ken ik. Tot op het punt dat ik het uiteindelijk flink kort heb laten knippen zodat het nog iets leek. Mijn haar is daarna wel sterker terug gegroeid, al duurde het wel een heel lange tijd voordat het zo ver was.

Zowel eieren als yoghurt zijn ontstekingsbevorderend en zeker niet aan te raden als je haar uit valt. Als je het idee dat het door detoxen komt, dan is het een kwestie van doorzetten. Je haar groeit weer terug, eruit met het oude en erin met het nieuwe. Zowel van binnen als van buiten. :)
Succes!
Door TomsBorders
pearlsofpassion schreef:Foto maken van een beeld door een microscoop is wel niet evident he. :P tenzij je zo'n spel op je microscoop hebt...
hmm, over het algemeen kan je met een moderne digitale camera redelijke foto's maken door een oculair is mijn ervaring en voor het beoordelen van de haarwortels is die kwaliteit voldoende.
verder heb je ook microscopen waar je speciale camera adapters voor hebt etc (die van mij thuis dan) dus je hebt niet per se een prut microscoop nodig natuurlijk maar deze zijn dan wel weer wat duurder natuurlijk haha.
Door eelke
Oh en de verkoopster van de tuinen had ook heel weinig en dun haar. Dus ik twijfel wel een beetje over de effectiviteit ::) maar goed, het zal vast beter zijn dan andrelon.
Door TomsBorders
eerlijk he, is er geen enkel middel dat wetenschappelijk heeft aan kunnen tonen dat er iets verandert in de haarzakjes van een persoon (vandaar het mooie klinisch bewezen wat een vragenlijst mag zijn van mensen die zeggen kijk mijn haar is gegroeid). Het is een beetje hetzelfde als anti-rimpel creme.
Leefstijl en genen hebben al bepaald of je een harige toekomst krijgt of niet, haarverven is bijvoorbeeld zeer funest (zeker als je nog bleekt erbij) en regelmatig een shampoo gebruiken ook (max 3x per week is eigenlijk al best veel). Een paar honderd jaar geleden had je dan weer vooral haaruitval door het hogere arseen wat er in het drinkwater/oppervlaktewater zat en nu vooral door cosmetica dus het is gelukkig tijdloos ;)
Door eelke
TomsBorders schreef:eerlijk he, is er geen enkel middel dat wetenschappelijk heeft aan kunnen tonen dat er iets verandert in de haarzakjes van een persoon (vandaar het mooie klinisch bewezen wat een vragenlijst mag zijn van mensen die zeggen kijk mijn haar is gegroeid). Het is een beetje hetzelfde als anti-rimpel creme.
Leefstijl en genen hebben al bepaald of je een harige toekomst krijgt of niet, haarverven is bijvoorbeeld zeer funest (zeker als je nog bleekt erbij) en regelmatig een shampoo gebruiken ook (max 3x per week is eigenlijk al best veel). Een paar honderd jaar geleden had je dan weer vooral haaruitval door het hogere arseen wat er in het drinkwater/oppervlaktewater zat en nu vooral door cosmetica dus het is gelukkig tijdloos ;)
Uhu, dus al je dan een betere shampoo gebruikt, heb je minder haaruitval. Lijkt mij. En verzorgen van je hoofdhuid zal ook wel nut hebben denk ik zo.

Ach, een harige toekomst heb ik niet. Het is dun en niet zo veel, maar ja, alles wat dan ook nog extra uitvalt door slechte shampoo is juist dan extra vervelend natuurlijk.

Ik hoop nu dat mijn haar weer wat minder snel vet wordt, door dat hopelijk mijn hoofdhuid ook minder geprikkeld wordt en dus ook minder vet wil gaan aanmaken. Zodat ik het om de dag kan wassen en het dan ook nog goed zit. Vandaag heb ik het ook niet gewassen want ik ben vrij, maar dan wil het eigenlijk echt niet hoor.
Door TomsBorders
eelke schreef:Uhu, dus al je dan een betere shampoo gebruikt, heb je minder haaruitval. Lijkt mij. En verzorgen van je hoofdhuid zal ook wel nut hebben denk ik zo.

Ach, een harige toekomst heb ik niet. Het is dun en niet zo veel, maar ja, alles wat dan ook nog extra uitvalt door slechte shampoo is juist dan extra vervelend natuurlijk.

Ik hoop nu dat mijn haar weer wat minder snel vet wordt, door dat hopelijk mijn hoofdhuid ook minder geprikkeld wordt en dus ook minder vet wil gaan aanmaken. Zodat ik het om de dag kan wassen en het dan ook nog goed zit. Vandaag heb ik het ook niet gewassen want ik ben vrij, maar dan wil het eigenlijk echt niet hoor.
hmm, je haar en opperhuid moet eigenlijk juist een beetje vettig zijn, dat is juist een functie van gezond haar, droog/niet vet haar zorgt ook voor uitgedroogde haarzakjes. ieder type zeep is een ontvetter dus creeer je hoe dan ook uitdroging van de huid dus ja ik snap niet zo het probleem van vettig haar.
Door pearlsofpassion
TomsBorders schreef:hmm, je haar en opperhuid moet eigenlijk juist een beetje vettig zijn, dat is juist een functie van gezond haar, droog/niet vet haar zorgt ook voor uitgedroogde haarzakjes. ieder type zeep is een ontvetter dus creeer je hoe dan ook uitdroging van de huid dus ja ik snap niet zo het probleem van vettig haar.
Tis niet mooi. ;D
Ziet er onverzorgd en vies uit.
Ik weet dat het een cultuur is hoor, maar zo kijken mensen daar nu eenmaal naar hier...
Ik voel me ook wel ongemakkelijk en onfris met vettig haar. En mn hoofdhuid gaat ervan jeuken en schilferen. Maar als ik gewoon thuis blijf, was ik het ook minder vaak omdat ik weet dat dat gezonder is.
De kindjes hun haar wordt ook zelden of nooit gewassen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door