Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

enchanted schreef:Ik steun Wakker Dier op financieel gebied en sta regulier achter hun acties.
Daarom ben ik zelf veganist en geef ik mijn dieren uitsluitend biologisch vlees.
Zelf kom ik ook uit een boerenfamilie en ben ik nu hobbyboer.
Beroepsmatig ben ik vaak in de veehouderij in NL geconfronteerd geweest met misstanden en die waren echt niet mis, sterker nog, ik heb er nog dagelijks last van omdat het soms op mijn netvlies verschijnt.

En het zal best dat Wakker Dier zaken aandikt maar uiteindelijk doet de veehouderij dat ook maar dan vanuit een voor hun positief oogpunt.
En het ligt natuurlijk aan ieders referentiekader wat je acceptabel vindt. In de konijnenhouderij is bijvoorbeeld ontzettend veel mis en zo ook zijn er behoorlijk wat misstanden geweest met voedselschandalen tot gevolg. Dat komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Ik vind absoluut dat consumenten kritisch mogen zijn en dat een organisatie als Wakker Dier zaken aanhangig maakt ben ik persoonlijk blij om.
Er zijn ook dingen mis en die moeten ook bediscussieerd, maar wel op een faire manier.
Lizzy schreef:Ik vind hun acties soms echt zoooo goed! En soms vind ik ze wat minder. Maar goed, het is natuurlijk een feit dat honden en katten vlees eten en we eigenlijk allemaal minder vlees zouden moeten eten. Alleen, laten we dan gewoon dat bij de bodem aanpakken: minder katten en honden. Daar wordt de wereld een stuk fraaier op, van beide zijn er teveel.
Niet alleen van honden en katten zijn er teveel maar ook de mens is erg dominant aanwezig. Daar zou de wereld pas een stuk fraaier door worden als die wereldbevolking eens flink af zou nemen. ::)
Hope schreef:Er zijn ook dingen mis en die moeten ook bediscussieerd, maar wel op een faire manier.
Dan zou de veehouderij ook fair moeten doen en dat is absoluut niet zo. Eerlijke voorlichting op allerlei fronten maar helaas is dat niet zo die laten echt niet de minder fraaie kanten zien aan de consument, zo gaat dat natuurlijk met marketing. Ik moet het eerste pakje vlees nog tegenkomen waar nare beelden op staan, wel zie ik een blij varken op verpakkingen staan. En een pak melk met een blije koe er op, mwah we weten allemaal wel dat dit niet klopt toch?
Door Martine-Tom
enchanted schreef:Dan zou de veehouderij ook fair moeten doen en dat is absoluut niet zo. Eerlijke voorlichting op allerlei fronten maar helaas is dat niet zo die laten echt niet de minder fraaie kanten zien aan de consument, zo gaat dat natuurlijk met marketing. Ik moet het eerste pakje vlees nog tegenkomen waar nare beelden op staan, wel zie ik een blij varken op verpakkingen staan. En een pak melk met een blije koe er op, mwah we weten allemaal wel dat dit niet klopt toch?
Omdat de een vals speelt mag de ander het ook?
Nee ik vind dat je ten alle tijden eerlijk moet zijn, een organisatie verliest acuut zijn geloofwaardigheid anders, bij mij in elk geval wel.
Overigens zou ik nooit een pup halen, ik haal al mijn dieren uit het asiel. Simpelweg omdat ik juist vind dat er minder dieren gefokt dienen te worden, ik wil daar dus niet aan mee doen door een pup te kopen. En ik neem vaak een oudje of een dier die zorg nodig heeft omdat ze toch al aardig kansloos zijn en vaak veel geld kosten. :-\
Martine-Tom schreef:Omdat de een vals speelt mag de ander het ook?
Nee ik vind dat je ten alle tijden eerlijk moet zijn, een organisatie verliest acuut zijn geloofwaardigheid anders, bij mij in elk geval wel.
Wie zegt dat Wakker Dier niet eerlijk is?
Ik ben niet overtuigd dat beelden onjuist zijn en daarnaast als het wel in het buitenland is, laten we niet vergeten dat we veel vlees importeren, dan is het juist erg goed dat zulke beelden naar buiten worden gebracht. Ons vlees wordt juist vaak ge-exporteert.
Zij hebben ook een undercover actie gedaan over parmaham in Italië, natuurlijk zijn dat buitenlandse beelden, wat verwacht je dan? Mensen mogen gerust weten wat er achter hun aankopen zit, daar is niets mis mee.
Door Martine-Tom
enchanted schreef:Wie zegt dat Wakker Dier niet eerlijk is?
Ik ben niet overtuigd dat beelden onjuist zijn en daarnaast als het wel in het buitenland is, laten we niet vergeten dat we veel vlees importeren, dan is het juist erg goed dat zulke beelden naar buiten worden gebracht. Ons vlees wordt juist vaak ge-exporteert.
Zij hebben ook een undercover actie gedaan over parmaham in Italië, natuurlijk zijn dat buitenlandse beelden, wat verwacht je dan? Mensen mogen gerust weten wat er achter hun aankopen zit, daar is niets mis mee.
Ik verwacht helemaal niks, heb nl niks met dit soort clubjes. Ik hoor wel vaker dat er bij hun foutieve info gegeven word. Wat mij even opviel was jouw opmerking "maar dan moet de veeteelt ook eerlijk zijn" alsof je daar fouten mee weg mag strepen, en zo werkt het niet.
Ze zorgen door overtrokken publiciteitsstunts dat ze aandacht krijgen en dat doen ze goed.
Stof tot nadenken voor consument en producent en daar is het ze om te doen. De reclame van de polfkipjes van McDonalds, ja ik vond dat wel hilarisch eerlijk gezegd, het is overtrokken maar het trekt de aandacht.
enchanted schreef:Wie zegt dat Wakker Dier niet eerlijk is?
Hope ;D

Maar even serieus. An sich heb je een punt, we mogen ook best weten hoe de buitenlandse omstandigheden zijn. Maar buitenlandse omstandigheden presenteren als Nederlandse omstandigheden is de boel verdraaien. Dan moeten ze gewoon eerlijk zijn en zeggen dat die beelden in het buitenland gemaakt zijn.

En net wat Hope en Martine zeggen, er is méér dan genoeg mis in NL in de veehouderij, laten we het gewoon daar over hebben zonder het aan te dikken met beeldmateriaal dat niet in NL geschoten is ed. En laten we ook geen onzin gaan roepen dat vers vlees voeren slecht is voor je hond vanwege teveel eiwitten. Dan praat je gewoon poep en dan is het gevolg dat mensen je niet meer serieus nemen, waardoor de mistanden die er zijn ook geen aandacht meer krijgen.
enchanted schreef:Ze zorgen door overtrokken publiciteitsstunts dat ze aandacht krijgen en dat doen ze goed.
Stof tot nadenken voor consument en producent en daar is het ze om te doen. De reclame van de polfkipjes van McDonalds, ja ik vond dat wel hilarisch eerlijk gezegd, het is overtrokken maar het trekt de aandacht.
Ze hebben er vooral voor gezorgd dat boeren ze spuugzat zijn en landbouworganisaties niet eens meer met ze willen praten. Ze zijn op de vingers getikt door de reclame code commissie en er zijn een aantal politieke partijen die de Anti Wakker Diergroep steunen. Nee, dan ben je echt lekker bezig, als niemand meer met je om de tafel wil!
Hope schreef:Ze hebben er vooral voor gezorgd dat boeren ze spuugzat zijn en landbouworganisaties niet eens meer met ze willen praten. Ze zijn op de vingers getikt door de reclame code commissie en er zijn een aantal politieke partijen die de Anti Wakker Diergroep steunen. Nee, dan ben je echt lekker bezig, als niemand meer met je om de tafel wil!
En verder hebben ze nergens voor gezorgd?
Tuurlijk zijn er dieronvriendelijke partijen die een anti wakker dier groep steunen, zo werkt dat toch? Dat zijn de partijen die winstbejag boven dierenwelzijn verkiezen en zo zijn er ook die juist andersom doen.
WD heeft een missie en tracht zaken onder de aandacht te brengen en op de politieke agenda te krijgen en dat lukt ze over het algemeen genomen goed. Het is een actieclub.
enchanted schreef:En verder hebben ze nergens voor gezorgd?
Tuurlijk zijn er dieronvriendelijke partijen die een anti wakker dier groep steunen, zo werkt dat toch? Dat zijn de partijen die winstbejag boven dierenwelzijn verkiezen en zo zijn er ook die juist andersom doen.
WD heeft een missie en tracht zaken onder de aandacht te brengen en op de politieke agenda te krijgen en dat lukt ze over het algemeen genomen goed. Het is een actieclub.

Een actieclub die liegt en bedriegt en boeren afserveert als mensen die puur en alleen op winst uit zijn en niet om dieren geven. Naaah, ik ben daar gewoon echt geen fan van.
enchanted schreef:Ze zorgen door overtrokken publiciteitsstunts dat ze aandacht krijgen en dat doen ze goed.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Juist door het liegen en dit soort overtrokken publiciteitsstunts neem ik ze echt niet meer serieus. Ik skip snel weg. Dat je een missie en een doel hebt prima! Maar dat kan ook op een eerlijke en andere manier waarbij je er voor zorgt dat je met zijn allen aan een tafel kunt zitten om samen de misstanden/problemen op te lossen.
Door Martine-Tom
enchanted schreef:En verder hebben ze nergens voor gezorgd?
Ik heb dus niks met schreeuwgroepjes en bij mij bereiken ze alleen maar dat ik hard wegzap als ze voorbij komen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door