Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Angelique schreef:
Groot aanbod, dan krijg je dat.
Ja maar fokkers roepen altijd dat ze er niks aan over houden. Hoe kan Lizzy dan zo'n grote honden grootbrengen met 900 euro terwijl een corgi fokker er 1200 euro voor nodig heeft. Er worden bij corgi's ook grote nesten van 8-11 pups geboren. Daar ligt het dus ook niet aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Angelique
hannabelgje schreef:Ja maar fokkers roepen altijd dat ze er niks aan over houden. Hoe kan Lizzy dan zo'n grote honden grootbrengen met 900 euro terwijl een corgi fokker er 1200 euro voor nodig heeft. Er worden bij corgi's ook grote nesten van 8-11 pups geboren. Daar ligt het dus ook niet aan.

Dat is ook gel*l. Als je een leuk nest hebt en geen medische pechdingetjes e.d. dan hou je er best wat aan over. Dat wat je over houdt kan wel net zo makkelijk vervliegen bij een volgend pechertjesnestje. Maar pech of geen pech, vraag en aanbod bepaalt de prijs.
Door kira
hannabelgje schreef:Bij de corgi wordt er dm, hd en pra getest. Dm en hd is echt maar eenmalig. Pra ligt eraan bij welke rasvereniging je bent. Bij de ene moet de ecvo ieder jaar opnieuw en bij de andere is ie eenmalig. Welke testen bij honden moeten er dan jaarlijks herhaald worden normaal?

Bij de beren hart en ogen ecvo. Heb net een offerte voor het hart gevraagd en die zal afhankelijk van aantal minuten dat nodig is rond de 350 uitkomen. Ecvo weet ik niet wat het kost, ik meende maar misschien zit ik helemaal mis rond de 100.

Onze beren waren vroeger 1000 gulden. Onze laatste beer 1400, zij was ook de duurste zowel in aanschaf als in da rekeningen. Bij een beer behoorlijke korting ivm entropion, bij een beer op eigener beweging fokker die bij zes maanden met terugkomen overbeet zat volle prijs retour gekregen. Zelf heb ik onze puppen voor 1000 euro verkocht en door de hoge da kosten in het nest had ik met vier verkochte puppen geen euro winst, die volle 4000 lag bij reu eigenaar, dierenarts (voor kosten als bloedonderzoek en echo, bevallingskosten, huisbezoeken, medicatie, extra kosten door ziekte pup) en verkoper flessenmelk en aanschaf spullen die we helaas maar een keer hebben mochten gebruiken.

Onze poezen kosten een doos merci, het waren wel kat in de zak poezen want achteraf bleken het de liefste katers van deze planeet te zijn.
Door Kaela
Lazy Garfield schreef:Wat is dat nou voor een opmerking, ja natuurlijk moet je oppassen op Marktplaats.
Met Saartje was dat niet het geval hoor, de stamboom van de vader heb ik gekregen toen ik erom vroeg (heb de hond ook gezien) en van de moeder van de moederhond ook.
Dus dat zat echt helemaal goed hoor, ook maken we nog ieder jaar een wandeling met alle honden uit het nest.
Jij bent degene die roept dat je de prijzen voor rashonden echt heus niet gaat betalen, maar we weten allemaal dat juist de oostblokkers via Marktplaats worden verkocht. Fijn als jij zeker weet dat Saartje dat niet is, maar voor heel erg veel marktplaats "de pups groeien op in huis bla bla" is dat dus wel zo. Dus ik vind roepen dat je nooit zoveel voor een hond zou willen betalen en dan een aankoopplaats met zo'n hoog risico aanprijzen niet heel slim.
Net zoals dat ik het niet slim vind om te roepen dat ze geen erfelijke ziektes heeft, want dat weet je lang niet altijd als er niet getest is.
Door TomsBorders
hmm, ik schrik wel van de prijzen van niet echt speciale hondenrassen, volgens mij zijn veel prijzen maar wat gebakken lucht... Ik heb 750 euro betaald en daarmee hadden ze alles er maar net uit. En daarbij inbegrepen mocht ik iedere week langskomen en eten (en ik veel!) en alle tests waren gronding uitgevoerd, eten was goed bereid, veel zorg en liefde en genoeg andere bezoekers zonder overimpulsen. Wat ze vele malen belangrijker vonden dan geld was wat ik met de hond ging doen, werken bij de schapen en dat ik goed contact hou met ze en genoeg tijd met de hond besteed. Ze wilden niet meer vragen dan nodig qua geld maar wel qua inzet er zat dus een intensieve screening achter en ik was gelukkig een jaar van te voren al bij ze.
Door Diego
Kaela schreef:Jij bent degene die roept dat je de prijzen voor rashonden echt heus niet gaat betalen, maar we weten allemaal dat juist de oostblokkers via Marktplaats worden verkocht. Fijn als jij zeker weet dat Saartje dat niet is, maar voor heel erg veel marktplaats "de pups groeien op in huis bla bla" is dat dus wel zo. Dus ik vind roepen dat je nooit zoveel voor een hond zou willen betalen en dan een aankoopplaats met zo'n hoog risico aanprijzen niet heel slim.
Net zoals dat ik het niet slim vind om te roepen dat ze geen erfelijke ziektes heeft, want dat weet je lang niet altijd als er niet getest is.
Ik vind deze kritiek die nu gegeven wordt niet echt aardig overkomen. Net of alle honden op mp de meest vreselijke oostblokkers zijn incl. Saartje. Ze prijst dat toch ook nergens aan?
Ze boft dat ze zo'n juweeltje als Saartje heeft gevonden op mp. Niets mis mee toch!
Door Martine-Tom
Diego schreef:Ik vind deze kritiek die nu gegeven wordt niet echt aardig overkomen. Net of alle honden op mp de meest vreselijke oostblokkers zijn incl. Saartje. Ze prijst dat toch ook nergens aan?
Ze boft dat ze zo'n juweeltje als Saartje heeft gevonden op mp. Niets mis mee toch!
Nah om MP nu te gaan promoten terwijl Saartje een duur betaalde vuilnisbakkenras is van ongeteste ouders, en MP vol staat met broodfok dieren, en zie daar als leek maar eens een schifting in te maken.
Van mij mag die hele dierenafdeling op MP afgeschaft worden overigens...
Door Diego
Martine-Tom schreef:Nah om MP nu te gaan promoten terwijl Saartje een duur betaalde vuilnisbakkenras is van ongeteste ouders, en MP vol staat met broodfok dieren, en zie daar als leek maar eens een schifting in te maken.
Ik zie nergens iemand MP aanprijzen toch?
Vind het alleen sneu dat het nu zoveel over Saartje gaat en de kritiek erbij.
Dat ben ik wel met je eens dat de dierenafdeling op MB wel weg kan.
Door Lazy Garfield
Kaela schreef:Jij bent degene die roept dat je de prijzen voor rashonden echt heus niet gaat betalen, maar we weten allemaal dat juist de oostblokkers via Marktplaats worden verkocht. Fijn als jij zeker weet dat Saartje dat niet is, maar voor heel erg veel marktplaats "de pups groeien op in huis bla bla" is dat dus wel zo. Dus ik vind roepen dat je nooit zoveel voor een hond zou willen betalen en dan een aankoopplaats met zo'n hoog risico aanprijzen niet heel slim.
Ik prijs toch helemaal niks aan? Toevallig zag ik Saartje op Marktplaats staan, waarschijnlijk een gelukje.
En natuurlijk weet ik dat heel veel oostblokkers via marktplaats worden aangeboden.
Door Lazy Garfield
Diego schreef:Ik vind deze kritiek die nu gegeven wordt niet echt aardig overkomen. Net of alle honden op mp de meest vreselijke oostblokkers zijn incl. Saartje. Ze prijst dat toch ook nergens aan?
Dank je, ik ben overigens zelf een hij, haha. ;)
Door Kaela
Ik heb nergens gezegd dat Saartje een oostblokker is. Ik heb gezegd dat het op marktplaats wemelt van de oostblokhonden die verkocht worden met "groeien op in huis bla bla" erbij. En dat is een feit, dus ik vind niet dat ik daarmee iets verkeerds heb gezegd.
Lazy Garfield schreef:
Ik prijs toch helemaal niks aan? Toevallig zag ik Saartje op Marktplaats staan, waarschijnlijk een gelukje.
En natuurlijk weet ik dat heel veel oostblokkers via marktplaats worden aangeboden.
Je hebt gelijk, aanprijzen doe je niet, mijn excuses. Dat heb ik er van gemaakt, omdat je tekst zo op mij over komt. Mede ook door je pittige uitspraak over de kosten van een rashond.
Door Lazy Garfield
Martine-Tom schreef:Nah om MP nu te gaan promoten terwijl Saartje een duur betaalde vuilnisbakkenras is van ongeteste ouders, en MP vol staat met broodfok dieren, en zie daar als leek maar eens een schifting in te maken.

Nou nou een duur betaalde vuilnisbakkenras? Niet dat ik iets tegen een vuilnisbakkenras heb hoor, maar Saartje is van goede teckelouders, waarvan alleen de moeder geen stamboom heeft omdat één van de ouders daarvan geen stamboom had. Om dan te spreken van een duurbetaald vuilnisbakkenras gaat wel erg ver. het is een heus dwergteckeltje hoor. Een echt vuilnisbakkenras is een hond waarvan ik niet of slecht kan zien welk ras het is.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 05 okt 2016, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door