Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
Kim_S schreef: Deels. Niet alleen maar waakhond en niet alleen maar bankaardappel, het wordt een duo-baan  :)

Weet je waar ik zo bang voor ben? Dat dit hem niet is. En dat we straks 10 honden hier uitgebreid bespreken die het ook niet gaan zijn...  :-\
Als we hem ontmoet hebben weet ik of het klikt of niet. Dan gaan alle partijen er nog een paar nachtjes over slapen, en dan nemen we een beslissing. We gaan nu echt voor een hond die helemaal bij ons past. (En natuurlijk mag er wel wat te trainen zijn, maar liefst geen "project" deze keer).

Nog maar 5 nachtjes slapen  :D
Jaaaaa een kamerpony! Leuheuk!!! (Jones'ie heeft voor gezinshond behoorlijk sterke waaksheid, wel behapbaar).

Ik snap dat je nu niets weet. Ik ben ook al erachter dat verstand niet alles is het klikt of niet.
Door Ruisje
Wat leuk!! Ik hoop dat het een hele leuke, lieve, sociale, van lange wandelingen en autoritten houdende bruine hond is! :biggrin2: M.a.w... ik hoop dat er een klik is en jij volgende week weer hondenmoeder bent! :-*
Door Hope
Leuk!

Gewoon rustig afwachten, je weet vanzelf of dit de hond is die jullie zoeken.

Is hij gevlekt?
Door Kim_S
[quote="Lil"]
Jaaaaa een kamerpony! Leuheuk!!! (Jones'ie heeft voor gezinshond behoorlijk sterke waaksheid, wel behapbaar).

Ik snap dat je nu niets weet. Ik ben ook al erachter dat verstand niet alles is het klikt of niet.
[/quote]

Tis dan een mini-kamerpony  :biggrin2: Soort Shetlander onder de kamerpony's  :P
En hij is niet gevlekt, wel gestroomd  :)

Nou weten jullie zo ongeveer alles al  ::)
Door joel
Ik ben heel benieuwd! Je ziet t vast in de ogen, maar fijn dat er een plekje is bij jullie voor deze (of een andere) hond
Door Daantje
Ik ben ook helemaal niet nieuwsgierig  ::)

Een mini-kamerpony zou superrr tof zijn ,dan kan ie mee als je vlees komt halen  :D
Door Kim_S
Tsja, wat zal ik zeggen...

Hij is leuk. Heel leuk. Vreselijk leuk!
Maar ook heeel druk en springerig en hij trekt behoorlijk aan de riem.
Nou kan dat zijn omdat hij nu minder beweging krijgt. Of omdat wij vreemd voor hem zijn. Of omdat hij gewoon zo is.
Hij is wel slim, had binnen 5 minuten door dat springen bij mij geen lekkers oplevert en zitten wel  :)

De kindjes vonden het erg spannend zo'n drukke hond. Toen hij rustiger was hebben ze wel geaaid.

Ik vind het heel erg moeilijk  :-\ Zou hij na een paar weken hier minder stuiterig zijn? En beter te sturen? En minder trekken aan de riem? Of halen we een ongeleid projectiel in huis waar we straks heel veel mee te stellen krijgen?

Help  :please:
Door Kaela
Heb je wat meer achtergrond voor ons? Leeftijd, wat doen en wat deden ze met hem enz?

Is wel moeilijk ja. Het grote voordeel is dat je de ruimte voor hem hebt om hem rondom huis te laten rennen (toch?). Dus bij jullie kan hij zijn energie wel kwijt en als je dan ook nog wat aan opvoeding en geestelijke uitdaging doet kan het snel goed gaan natuurlijk. Maar een echte ADHDer gaat niet een hele relaxte hond worden natuurlijk.

Hebben je kindjes wel het idee dat ze hem leuk vinden? Schat jij je meiden oud en wijs genoeg in om onder jullie begeleiding goed om te gaan met een drukkere hond?
Door dinky89
Ik zou in ieder geval de kinderen vragen wat zij van de hond vinden. ;-)

Het feit dat hij zo snel leert lijkt mij in elk geval positief.
Door Kim_S
Hij is 3. Er zit Stafford en Mastiff in. En momenteel wordt er best wel met hem gelopen en gespeeld, maar qua beweging is het wat te weinig begreep ik. Hij heeft puppycursus en vervolgcursus gehad. Wordt uitgelaten met een sliphalsband en soort gentle leader. Dan gaat het qua trekken wel, zonder is het echt lastig want er zit best power in.

We hebben plek zat. Lopen is geen probleem. Geestelijke uitdaging moet ook wel lukken. Het schijnt dat hij ook heel lui kan zijn.
Mijn gevoel zegt dat hij best wat relaxter zal worden als hij hier een tijdje is. Maar wat nou als dat niet zo is?

De kindjes willen hem heel graag hier bij ons hebben. Maar ze vonden hem in het begin wel eng.
Hij keek buiten niet echt naar ze om, binnen wilde hij ruiken en likken, maar wel opdringerig.
Dat zullen wij goed moeten begeleiden dan.

Misschien zie ik wel beren op de weg. Hij is wel echt heel leuk  :)
Door Kaela
Het is wel wat typisch staffords gedrag. Weinig persoonlijke zone en ook weinig respect voor andermans persoonlijke zone. Dus dat is wel iets wat je moet begeleiden en als je kinderen dat eng vinden lijkt het me niet heel handig.
Ik zou het daar een beetje van af laten hangen, wat je gevoel daarover zegt. Want je krijgt het ongetwijfeld stukken beter, maar als zij het eng vinden gaat dat niet helpen. Maar als ze er aan kunnen wennen en zich dan rustig kunnen houden komt dat echt wel goed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door