Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Mijn ervaring met katten die ikzelf uit mijn eigen tuin wou houden, is dat niets helpt.  >:(
Ik heb ook wel katten gehad die mijn eigen katten aanvielen, in huis kwamen of tegen de achterdeur plasten.  Ik ben een grote kattenvriend, maar dat wil ik liever niet. Dus kon ik het niet laten proberen duidelijk te maken dat het mijn territorium is en dat ze eruit moesten blijven.
Ik ben er nooit in geslaagd...
Zelfs een kat die binnen zat eens heeel erg bang gemaakt, zonder ze aan te raken dat wel.  En dan buiten gejaagd.  Binnen te kortste keren zat ze er weer...  :-X

Dus ik betwijfel of deze erg onder de indruk zal zijn van je schoenen...  :P

Zeg, jullie hondeneigenaren hebben toch ook petcorrectors?  Zo van die busjes die lucht blazen?
Want daar zou een kat wel eens schrik van kunnen krijgen...  Plantenspuiten geloof ik niet in, maar blazen maakt vast meer indruk.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 25 feb 2015, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
MillyMol schreef: Heeft iemand van jullie wel eens bedacht dat de meeste problemen kunnen worden opgelost door gewoon met elkaar in gesprek te gaan?  :g:
En dan bij voorkeur niet pas wanneer de gemoederen al te hoog zijn opgelopen, maar zo snel mogelijk, zodat de emoties niet de overhand hebben en er nog een rationeel gesprek kan gevoerd worden.
Spreek de dame aan, vertel haar wat je probleem is en vraag haar mee te denken over een oplossing. Draag zelf ook oplossingen aan (een kattenren in de tuin als ze de kat per se niet binnen wil houden). Neem desnoods het gesprek op voor later bewijs wanneer je niet zeker bent over de goede afloop. Als dat niet werkt: schrijf haar aan en zeg een termijn aan waarbinnen je verwacht dat zij het probleem oplost. Meld je probleem bij de wijkagent of, als die er niet is, het dichtstbijzijnde politiebureau.
Als dat nog niet het gewenste effect heeft: doe aangifte. Je hebt dan inmiddels als het goed is een minidossier opgebouwd waarmee je de zaak kunt ondersteunen.

Schieten kan altijd nog ::)
Of de rijdende rechter bellen ;D
bij mij aan de overkant woont een kat die echt alle honden aan vliegt
hij springt boven op de rug van een hond
het is echt horror
kan ik daar een instantie voor benaderen?
de eigenaresse weet er van maar neemt geen maatregelen
zij gaat smorgens de deur uit en de kat ook
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: Ja ja, uiteraard.  ;)
Het is haar verantwoordelijkheid.
Maar vroeg me meteen af hoe dat op te lossen zou zijn.
Gewoon door je kat binnen te houden en eventueel de tuin veilig af te zetten. Het zou zomaar kunnen dat de kat er ook gelukkiger van wordt als hij niet meer de hele straat volkomen onsuccesvol moet bewaken.

Maar het is en blijft haar probleem dus het zal mij om eerlijk te zijn aan mijn reet roesten hoe ze het oplost. Ik erger me groen en geel aan al die katten die buiten geflikkerd worden. Ik heb hier soms nog meer last van de hele lieve, vriendelijke katten, die gezellig gedag komen zeggen. Dat vertellen ze niet na met Oscar en ik loop hoe dan ook weer dagen met een neurotische hond aan de lijn. Dus mijn tolerantie naar katteneigenaren is vrij laag, zij zadelen mij dagelijks met problemen op en daar ben ik best wel heel erg zat van... Want ondanks dat ik vaak op de katten mopper, is het niet hun schuld en zie ik ze eigenlijk graag. Ik wil helemaal niet dat mijn hond ze iets aan zou doen, dat lijkt me een vreselijke ervaring. Maar ik kan niet meer doen dan ik nu doe en de eigenaren van de katten interesseert het blijkbaar niet voldoende.
Door smulpaap
keetje schreef: Ik vraag me dan wel af hoe je er wettelijk voor staat. Stel, je hebt de eigenaren gewaarschuwd, tevergeefs. Jij krijgt die kat op je schoen, met/zonder letsel maar toch. De eigenaar geeft je aan vanwege dierenmishandeling.
Of, je hond pakt die kat eindelijk na lang de kans niet gehad te hebben en verwondt de kat of maakt hem dood? Wat dan?

Wij hebben jaren geleden eens zo,n probleem gehad in de buurt waar we toen woonden .
Er woonde iemand met maar liefst 12 katten , en al die katten werden natuurlijk de deur uit geschopt
Er was er eentje bij dat was een loeder , die heeft een Kooiker pup van 14 weken zo verwond , die moest een oogje missen
De eigenaar ging natuurlijk met de d.a rekening naar de eigenaar van de katten , geen geld hoor , jammer
een paar van die katten waren zo brutaal , die liepen bij de buren binnen . In de zomer kon men geen deur open hebben
Katten gingen naar boven als ze ergens de kans kregen en pisten op bedden .
Bij ons aan de overkant woonden mensen met een DH , die konden bij wijze van hun eigen hond niet in de tuin laten
Want ja , je wilt niet dat je hond een kat grijpt , maar dat is op een goeie dag wel gebeurt . Kat uit de boom getrokken en dood
Een uur later hadden ze de wijkagent aan de telefoon , of ze op het bureau wilden komen . Ze kregen een waarschuwing .
Ze moesten ten alle tijden hun hond in de gaten houden , zou het weer gebeuren dan zouden ze de kans lopen dat de hond in beslag zou worden genomen  ::)
En de katten , tja die lopen nu eenmaal buiten . En een Herder , die is nu eenmaal levensgevaarlijk en onbetrouwbaar .
Door Floor
Vervelend als je zulke agressieve katten tegenkomt. Katten haten onverwachts (hard) geluid, dus je zou ook ergens mee kunnen rammelen, een dicht getaped blikje met muntjes of schroefjes. Je kunt je honden aan het geluid laten wennen, zodat zij er niet van schrikken. Gooi het een keer keihard op straat als de kat erbij is, en ze vliegt in blinde paniek een struik in. De kat misschien aanleren dat jij de mevrouw "Met Die TakkeHerrie" bent?  :biggrin2:
Door nikèdog2000
Floor schreef: Vervelend als je zulke agressieve katten tegenkomt. Katten haten onverwachts (hard) geluid, dus je zou ook ergens mee kunnen rammelen, een dicht getaped blikje met muntjes of schroefjes. Je kunt je honden aan het geluid laten wennen, zodat zij er niet van schrikken. Gooi het een keer keihard op straat als de kat erbij is, en ze vliegt in blinde paniek een struik in. De kat misschien aanleren dat jij de mevrouw "Met Die TakkeHerrie" bent?  :biggrin2:

die ga ik proberen
of het handig is met 4 hondjes is wat anderes
Door pearlsofpassion
nikèdog2000 schreef:
die ga ik proberen
of het handig is met 4 hondjes is wat anderes
Je kan geen geluid bedenken dat je mee kan nemen en waar jouw honden toevallig al aan gewend zijn?
Door Els&Flow
Sleutelbos naar kat gooien? Niet naast een put doen..  Je kunt ook Fisher Discs inzetten, als die de put of een bosje ingaan is het minder erg als je sleutels kwijtraken.

Hier loopt momenteel een kat die niet bang is om in de auto te springen, ook erg leuk. Hij is verder wel lief (laat zich pakken) maar ik schrik er wel steeds flink van. Heb hem nu een paar keer uit mn kofferbak gevist, en een paar keer flink geschrokken omdat ie er opeens was.

http://honderwijzer.blogspot.nl/2012/08 ... iging.html
Door zhiva
Kaela schreef: Gewoon door je kat binnen te houden en eventueel de tuin veilig af te zetten. Het zou zomaar kunnen dat de kat er ook gelukkiger van wordt als hij niet meer de hele straat volkomen onsuccesvol moet bewaken.

Maar het is en blijft haar probleem dus het zal mij om eerlijk te zijn aan mijn reet roesten hoe ze het oplost.
Ik erger me groen en geel aan al die katten die buiten geflikkerd worden.
Ik denk dat je hier de kern van het probleem te pakken hebt, deze mevrouw ziet het namelijk niet als haar probleem. Zij heeft er geen last van toch? Dus het (volgens haar dus) volledig jou probleem, jij moet het dan maar oplossen.  ;) Dit zijn mensen waar je tegenaan kunt praten wat je wilt. Maar echt niet hun tuin gaan afbakenen/ren maken omdat jij er 'toevallig' een probleem van maakt/ mee hebt.

Chakotay is als pup door een enorme zwarte kat aangevallen (dat beest sprong echt letterlijk ineens uit de bosjes in zijn keel) en vindt sindsdien dat alle katten (behalve Maybey) dood moeten. Ik weet dus wat het is, wat jij met Oscar hebt betreffende katten. Om je hond veilig te houden (en de kat in kwestie) vind ik dat blikje spijkers of een pet corrector echt een heel goed idee.  :)
Door Kaela
zhiva schreef: Ik denk dat je hier de kern van het probleem te pakken hebt, deze mevrouw ziet het namelijk niet als haar probleem. Zij heeft er geen last van toch? Dus het (volgens haar dus) volledig jou probleem, jij moet het dan maar oplossen.  ;) Dit zijn mensen waar je tegenaan kunt praten wat je wilt. Maar echt niet hun tuin gaan afbakenen/ren maken omdat jij er 'toevallig' een probleem van maakt/ mee hebt.
Maar het feit dat die mensen zo krom denken, maakt het toch niet oké. Ik vind het echt bizar dat alle oplossingen dan maar van de hondeneigenaar moeten komen. En die oplossingen gaan mijn inziens ook allemaal niet werken. Een echte terrorkat laat zich niet afschrikken door wat herrie oid en als je pech hebt schrikt je hond zich net zo hard de rambam. Of, zoals Oscar, raakt je hond compleet over de zeik van een schrikkende en vluchtende kat. Ik vind het de wereld op zijn kop.
Door doranto
Honden mogen toch ook niet los over straat zwerven?
Het wordt hoog tijd dat dat voor katten ook verboden wordt! Als je een kat wilt, dan hou je hem lekker op je eigen terrein. Ik heb het altijd al ronduit belachelijk gevonden dat mensen vinden dat katten overal maar moeten kunnen lopen. Ik heb verschillende katten gehad, maar nooit los op straat of in de tuin van een ander!
Door Dwarreltje
Doranto schreef: Honden mogen toch ook niet los over straat zwerven?
Het wordt hoog tijd dat dat voor katten ook verboden wordt! Als je een kat wilt, dan hou je hem lekker op je eigen terrein. Ik heb het altijd al ronduit belachelijk gevonden dat mensen vinden dat katten overal maar moeten kunnen lopen. Ik heb verschillende katten gehad, maar nooit los op straat of in de tuin van een ander!
+1!!!
Door pallas
Als ik zelf een terrorkat weg moet gaan jagen, op welke manier dan ook, zal mijn hond er van overtuigd zijn dat dat kennelijk nodig is.
Met als resultaat dat ie dus voortaan niet meer te vertrouwen is bij katten :-X Niet iets waar ik heen wil dus.

Heb bij Didot de fout gemaakt om op training klierende losse honden weg te jagen als ze bij ons kwamen aanstuiven...Heb er een heerlijke sociale hond van gekregen NOT! :( :( :(

Die tactiek is voor mijn hond(en) dus een hele foute!
Door zhiva
Kaela schreef: Maar het feit dat die mensen zo krom denken, maakt het toch niet oké. Ik vind het echt bizar dat alle oplossingen dan maar van de hondeneigenaar moeten komen. En die oplossingen gaan mijn inziens ook allemaal niet werken. Een echte terrorkat laat zich niet afschrikken door wat herrie oid en als je pech hebt schrikt je hond zich net zo hard de rambam. Of, zoals Oscar, raakt je hond compleet over de zeik van een schrikkende en vluchtende kat. Ik vind het de wereld op zijn kop.
Ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben hoor  ;) Ik zie alleen niet gebeuren dat zo iemand zijn kat ineens in een ren gaat zetten oid. Dus ja, dan is het aan mij om maatregelen te nemen. Want 'dat mens' lost het toch niet op. Iets met eieren voor je geld kiezen of zo. Ik sluit ook niet uit dat het blikje spijkers eens richting kat zal gaan hoor. Maar ik hoop dat hij op de loop gaat voor het geluid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door