pearlsofpassion schreef:Ja, precies dat is een hele andere situatie. Daar zijn we het over eens. Het verhaal van Dwarreltje gaat om veel meer factoren dan alleen te vroeg bij moeders weg. Dat bedoelde ik ook.
Ik ben het er toch mee eens dat het een andere situatie is wanneer een hondje zo vroeg bij moeders weg en dan weet ik veel waar terechtkomt, dan ook nog eens ziek valt enz... De basisvoorwaarde voor een stabiele pup/hond is toch een stabiele omgeving. En daarvan kan je in het verhaal van Dwarreltje niet veel lezen in die eerste weken...
Heel fijn dat dat hondje alsnog een mooie thuis heeft gekregen, maar het valt niet te verbazen dat dat nooit meer helemaal goed komt.
Wanneer een pup echter tot 15 weken bij moeders en fokker blijft of reeds bij de eigenaar thuis heb je toch al minstens een stabiele thuis waar puplief veel kan leren en vertrouwen, en niet van hier naar daar met niet altijd de ervaringen en aandacht die hij nodig heeft.
Ik vind het wel vreemd dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen import uit het oostblok en import vanuit belgie naar NL of duitsland. Ik vind het wel straf dat je in eigen land op 8 weken een pup kan krijgen, maar als je maar de grens over gaat, dan plots moet daar zoveel bij. Terwijl de situatie in belgie en NL toch gewoon hetzelfde is? Inzake rabiesvoorkomen of fokgewoonten, is dat toch gewoon hetzelfde? Waarom maakt die grens dan plots verschil?
Dat maakt de keuze gewoon een stuk kleiner, en we zijn al zo'n kleine landjes...
Waarom de grens een verschil is?
Waar wil jij dan op gaan schiften?
Be en Dtl mag wel?
Fr dan? en Eng?
Waarom mag Roemenië niet?
By the way, het stikt van de broodfokkers met erge wantoestanden in Be (ook in NL, maar goed daar heb je invoer probleem niet mee dat is NL).
Lijkt mij een landsgrens wel een hele duidelijke regel die te handhaven valt.