Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pauline
Esther Q schreef: Jullie behulpzaamheid is iig hartverwarmend, ik heb helemaal geen muts meer nodig :biggrin2:
Fijn dat je het er al warm van krijgt..... ::) :P :biggrin2:
Door K&D
Heb ff gekeken. Het is een Singer. Welk type kan ik zo niet zien, dan moet ik even de doos openen.
de werking is ongeveer als deze, er zit nog iets op zodat je met meerdere kleuren kunt werken, en een ding om patronen te onthouden. Maar sinds ik (veel te) veel werk ligt hij op zolder te niksen.
http://karinrobberse.blogspot.nl/2012/0 ... chine.html
Door Pauline
Ik vroeg vanmiddag pap en die had het ook over een Singer.... Dus geen Brother. :-[

Maar zeker weten doen we het niet meer..... :biggrin2:
Door Angelique
Esther Q schreef: Jullie behulpzaamheid is iig hartverwarmend, ik heb helemaal geen muts meer nodig :biggrin2:
Dus ik hoef geen oeswol te verzamelen  :biggrin2:
Door Esther Q
Angelique schreef: Dus ik hoef geen oeswol te verzamelen  :biggrin2:
Haha, maar lijkt me best leuk om eens te proberen! Is denk ik een stuk langer dan malamute onderwol. En dus makkelijker mee te werken. Maar is het wol, of zijn het gladde haren?
Door Angelique
Esther Q schreef: Haha, maar lijkt me best leuk om eens te proberen! Is denk ik een stuk langer dan malamute onderwol. En dus makkelijker mee te werken. Maar is het wol, of zijn het gladde haren?
Het zal wol zijn, maar in een bos wol uit de borstel zit ook vaak wel wat dekhaar. Ondervacht is niet zo lang als de bovenvacht, maar denk ik wel langer dan bij een Mal.
Door Esther Q
Angelique schreef: Het zal wol zijn, maar in een bos wol uit de borstel zit ook vaak wel wat dekhaar. Ondervacht is niet zo lang als de bovenvacht, maar denk ik wel langer dan bij een Mal.
Oké, ik ga het eens onthouden.
Door inni
Ik heb twee Brothers, fijne wol. Beide tweedehands, de ene al meer dan 20 jaar, de andere een jaar of 4 als naaldenbron voor nummer 1 gekocht (tweedehands machines zijn vaak goedkoper als onderdelenbron dan de onderdelen los te kopen) maar hij werkt prima en heeft een ander soort ponskaarten dan mijn oudste (oudste is mechanisch, nr 2 is elec) de onderdelen passen, buiten de ponskaarten, wel op mekaar. Bij 't begin vande zomer heb ik de breitafel naar de zolder moeten verhuizen en op die plak staan nu twee benchen. Wel opletten bij tweedehands, oudere, machines. Om de naalden op de juist hoogte te houden zit er een strip die je kan vergelijken met een tochtstrip en na jaren vergaat die ,waardoor de naalden niet op de juiste plaats blijven en de machine vastloopt. Je kan in Tholen nog wel alle onderdelen halen maar de prijzen zijn vaak hoog. (ik lpte de mijne op met tochtstrips uit de doe het zelf zaak maar dat steekt dan weer stroef in mekaar en voor iemand die niet weet hoe het moet voelen is het lastig in te schatten. Volgens mijn ouder leverancier worden, werden vier jaar gelede) geen machines meer gemaakt.  Pffff, zou ik ze toch niet weer van de zolder halen??  :-\ ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door