Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: Het is ook niet nuttig dat teefjes loops worden zonder dat ze gedekt worden. Dus of alles steriliseren of de reu er maar bij?Haha ik zat er op te wachten,geen vergelijking natuurlijk...
robbiekomvoor schreef: Ik haal de bodem uit de bench en zet de bench op 4 bakstenen,zodat ie van de grond af staat,ik doe er een zit balk in van 70 bij 70 waar ze op kan zitten,voor jou kipje zou ik een kleiner balkje nemen.Nou dan laat ik de bodem wel zitten, ze staat in de schuur droog en op de haak
Je kunt er een krant onder leggen voor de poep,of de bodem van de kattenmand.
Ik haal Marleen altijd een paar dagen naar binnen,zodat ik het gedrag in de gaten kan houden,maar dat hoeft natuurlijk niet,als ze maar droog staat.
Ik laat haar daar zo lang zitten tot dat ze geen kloekende geluiden meer maakt,normaal eet en alert is,meestal duurt dat een dag of 2,maar als je twijfelt,gewoon nog een dag langer.
Het zal heus vaker gebeuren,Marleen is dit jaar 2 keer broeds geweest,tot nu toe.
Leuk is het niet,maar vind dit de beste methode,wat heb je er aan om een kip 3 weken voor nop te laten broeden....
kiara schreef: Nou dan laat ik de bodem wel zitten, ze staat in de schuur droog en op de haakDat heeft alles te maken met het broeds zijn.
Kloeken doet ze niet alleen boos doen
En zit stok is dat noodzakelijk? Zou niet weten hoe ik dat moet doen
Kan nergens aan bevestigen is een katten reismand
Jij een idee? Of kan het ook zonder ?
robbiekomvoor schreef: Dat heeft alles te maken met het broeds zijn.heb 2 cochins maar dit is een wyandot,ga kijken of ik wat kan versieren maar zal moeilijk worden kan nergens tussen schuiven
Welk ras had je ook alweer,cochinnen toch?
Cochinnen gaan meestal niet niet op stok,maar zou er toch een zit stok in doen,je kunt gewoon een balkje nemen en die los in de mand zetten,dan gaat ze er vanzelf wel op zitten.
Je zult merken dat ze binnen 2 dagen niet meer boos is,omdat ze geen nest meer heeft om te verdedigen,dan laat je haar nog 1 dag in de mand zitten,daarna is het over.
kiara schreef: heb 2 cochins maar dit is een wyandot,ga kijken of ik wat kan versieren maar zal moeilijk worden kan nergens tussen schuivenIk heb even voor je gegoogeld,wyandotten hebben een zitstok nodig van 2,5x4,5.
Angelique schreef: Hahaha, scheelt, hoef je niet te zoekenDie die zich bij mij doodbroedde, was ook een Brahma. Kriel wel...
Hier 3 dotten, maar die zijn niet overmatig broeds geweest dit jaar. Allemaal 1x maar, net als de Brahmen.