Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door robbiekomvoor
hannabelgje schreef: Het is ook niet nuttig dat teefjes loops worden zonder dat ze gedekt worden. Dus of alles steriliseren of de reu er maar bij?
Haha ik zat er op te wachten,geen vergelijking natuurlijk...
Ik doe het op mijn manier,als jij het anders wil doen,prima toch?
Door kiara
robbiekomvoor schreef: Ik haal de bodem uit de bench en zet de bench op 4 bakstenen,zodat ie van de grond af staat,ik doe er een zit balk in van 70 bij 70 waar ze op kan zitten,voor jou kipje zou ik een kleiner balkje nemen.
Je kunt er een krant onder leggen voor de poep,of de bodem van de kattenmand.
Ik haal Marleen altijd een paar dagen naar binnen,zodat ik het gedrag in de gaten kan houden,maar dat hoeft natuurlijk niet,als ze maar droog staat.
Ik laat haar daar zo lang zitten tot dat ze geen kloekende geluiden meer maakt,normaal eet en alert is,meestal duurt dat een dag of 2,maar als je twijfelt,gewoon nog een dag langer.
Het zal heus vaker gebeuren,Marleen is dit jaar 2 keer broeds geweest,tot nu toe.
Leuk is het niet,maar vind dit de beste methode,wat heb je er aan om een kip 3 weken voor nop te laten broeden....
Nou dan laat ik de bodem wel zitten, ze staat in de schuur droog en op de haak
Kloeken doet ze niet alleen boos doen
En zit stok is dat noodzakelijk? Zou niet weten hoe ik dat moet doen
Kan nergens aan bevestigen is een katten reismand
Jij een idee? Of kan het ook zonder ?
Door robbiekomvoor
kiara schreef: Nou dan laat ik de bodem wel zitten, ze staat in de schuur droog en op de haak
Kloeken doet ze niet alleen boos doen
En zit stok is dat noodzakelijk? Zou niet weten hoe ik dat moet doen
Kan nergens aan bevestigen is een katten reismand
Jij een idee? Of kan het ook zonder ?
Dat heeft alles te maken met het broeds zijn.
Welk ras had je ook alweer,cochinnen toch?
Cochinnen gaan meestal niet niet op stok,maar zou er toch een zit stok in doen,je kunt gewoon een balkje nemen en die los in de mand zetten,dan gaat ze er vanzelf wel op zitten.
Je zult merken dat ze binnen 2 dagen niet meer boos is,omdat ze geen nest meer heeft om te verdedigen,dan laat je haar nog 1 dag in de mand zitten,daarna is het over.
Door kiara
robbiekomvoor schreef: Dat heeft alles te maken met het broeds zijn.
Welk ras had je ook alweer,cochinnen toch?
Cochinnen gaan meestal niet niet op stok,maar zou er toch een zit stok in doen,je kunt gewoon een balkje nemen en die los in de mand zetten,dan gaat ze er vanzelf wel op zitten.
Je zult merken dat ze binnen 2 dagen niet meer boos is,omdat ze geen nest meer heeft om te verdedigen,dan laat je haar nog 1 dag in de mand zitten,daarna is het over.
heb 2 cochins maar dit is een wyandot,ga kijken of ik wat kan versieren maar zal moeilijk worden kan nergens tussen schuiven
Door robbiekomvoor
kiara schreef: heb 2 cochins maar dit is een wyandot,ga kijken of ik wat kan versieren maar zal moeilijk worden kan nergens tussen schuiven
Ik heb even voor je gegoogeld,wyandotten hebben een zitstok nodig van 2,5x4,5.
Je kunt even naar een bouwmarkt gaan en zo'n balkje halen,das toch niet zo moeilijk?
Dat zaag je een beetje op maat en leg je los in de mand :)
Door kiara
Nou zagen word niks gaat niet met die gips arm
Ik kijk wel wat ik kan versieren
Maar ze komt er in ieder geval niet uit
Moet eigenlijk zo'n kleine bench even aan zien te komen voormaatje
30/60 dan is het simpel
Dan was het al klaar maar ja hoe kom ik daar even gauw aan
Door hamada
Hier hielp het als de cochins buiten het nachthok gehouden werden, met een stok (op twee blokjes) in de ren.
Het gaat er vooral om dat de onderkant van de borst niet warm wordt tijdens het broeden. De kip die niet broeds was legde of eieren in een oude kattenmand of kwam ons halen om even in het leghok te mogen. :biggrin2:
Na een dag of 5 waren de broedse dames broedsaf.
In een bench was een heel gedoe, ook om schoon te houden.
Door pearlsofpassion
Angelique schreef: Hahaha, scheelt, hoef je niet te zoeken  :biggrin2:

Hier 3 dotten, maar die zijn niet overmatig broeds geweest dit jaar. Allemaal 1x maar, net als de Brahmen.
Die die zich bij mij doodbroedde, was ook een Brahma. Kriel wel...
Zal wel kip tot kip afhankelijk zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door