Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
robbiekomvoor schreef: [/b]Ik zou wel elke dag een schone pakken, maar voor tussendoor kun je 'm dus in de magnetron doen.
Oh ja?
Nee,dat wist ik niet,het is dus helemaal niet nodig om elke dag een schoon vaatdoekje te pakken? ???
Borke schreef: Als je vegetariër bent, dan kan ik me indenken dat je voor Barf apart 'gereedschap' gebruikt.vanwege pens en boekmaag en stinkvis en bloederigebhaasorgaan. Nee, dan heb ik liever een apart snijplankje. En messen zijn apart omdat we voor onszelf andere soorten gebruiken dan die voor het vlees het meest handige zijn.
Maar waarom doen de niet-vegetariërs dat?
Wij doen het in ieder geval niet en we leven nog steeds![]()
Sher schreef: Ik haal bloed e.d. weg met keukenpapier en maak dan het aanrecht schoon met schoonmaakmiddel. Ongeveer één keer per week maak ik het aanrecht nog eens schoon met chloor. Mijn handen was ik gewoon met zeep uit een goedkoop zeeppompje Ik vond mezelf hiermee altijd wel netjes genoeg, maar voel me nu een beetje een viespeuk........ hoewel, nee eigenlijk vind ik de meesten hier nogal overdreven netjes.Zo doe ik het ook hoor, vraag me ook af, iedereen die zo ontsmet na barf portioneren, doen jullie dat ook als je voor jezelf gekookt hebt met vlees?![]()
nova schreef: yup, helemaal waar. Wees wel voorzichtig las je het doekje weer beetpakt, het kan heel heet zijnIk kreeg deze tip ook van mijn begeleidster die ook mensen met een bacterie fobie begeleidt - en zij kreeg die tip van een van haar clienten![]()
Borke schreef: Als je vegetariër bent, dan kan ik me indenken dat je voor Barf apart 'gereedschap' gebruikt.Ook al is die afgewassen vind ik het nog een onsmakelijk idee dat er eerder vuile pens op een plank is gesneden waar ik dan later een kipfiletje op snij. Ik heb ook vleesplanken en groenteplanken. Zou het nog alleen gewoon vlees zijn, zou ik het minder erg vinden, maar dat is het dus niet, dus vandaar alles apart.
Maar waarom doen de niet-vegetariërs dat?
Wij doen het in ieder geval niet en we leven nog steeds![]()
Angelique schreef: Ook al is die afgewassen vind ik het nog een onsmakelijk idee dat er eerder vuile pens op een plank is gesneden waar ik dan later een kipfiletje op snij. Ik heb ook vleesplanken en groenteplanken. Zou het nog alleen gewoon vlees zijn, zou ik het minder erg vinden, maar dat is het dus niet, dus vandaar alles apart.Ohja dat heb ik idd wel, aparte planken voor Barf, hakbijl speciaal voor barf en de tuinschaar...gebruik ik ook niet op mn eigen biefstukje
Lida. S schreef: Wij hebben het geluk dat we veel ruimte hebben. Het hondeneten maak ik in een aparte ruimte klaar. Dus daar heb ik ook de hondensnijplanken, messen enz. Schoonmaken doe ik eerst met speciaal professioneel schoonmaakmiddel dat ook in de slagerij ed gebruikt wordt. Dat lost al het bloed en vet op. Daarna een lapje met chloor. Ik heb overigens wel altijd handschoenen aan als ik met het hondeneten bezig ben. We zijn bezig met een nieuwe ruimte voor het hondeneten, dan krijgen ze zelfs een eigen vaatwasser.Gewoon, omdat het kan
Martine-Tom schreef: Ohja dat heb ik idd wel, aparte planken voor Barf, hakbijl speciaal voor barf en de tuinschaar...gebruik ik ook niet op mn eigen biefstukjeDat is idd ook een puntje bij het aparte gereedschap, dat ik die hakbijl en megavleesmes bij de bereiding van ons eigen voer eigenlijk nooit nodig heb. Maar goed, dan nog, in een duister verleden gebruikte ik om het blikkie kattenvoer te prakken al een apart vorkje![]()