Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Irish schreef: Dit is zeker alleen bij de Wibra te verkrijgen?staat hier even eerder dat de action hetzelfde spul onder een andere naam heeft.
Borke schreef: St.Marc, super spul, 30 jaar oude rookaanslag verdwijnt, wat bruin was wordt weer wit.Inderdaad superspul dat st Marc :-) alle plinten en kozijnen mee schoongemaakt en wist niet wat ik zag! Daarna fijn alles geschilderd want na goed schoonmaken met st Marc hoef je namelijk niet meer te schuren
Dat dan zonder de verf er af te halen.
Doe wel handschoenen aan, anders kan je daarna je handen als schuurpapier gebruiken 8)
dinky89 schreef: Inderdaad superspul dat st Marc :-) alle plinten en kozijnen mee schoongemaakt en wist niet wat ik zag! Daarna fijn alles geschilderd want na goed schoonmaken met st Marc hoef je namelijk niet meer te schurenIk vind St. Marc ook goed spul.![]()
Berna schreef: geniaal idee! Vanmiddag maar ff langs de wibra.Badkamer doe ik met schoonmaakazijn.
En als het dan toch over poetsen gaat; waar mee gaan jullie de badkamer tegels te lijf? De laatste keer dat ik de met badkamerreiniger deed leek ik de voegen mee weg te poetsen![]()
Doranto schreef: Waar kun je dat kopen?Bij elke bouwmarkt bij de verf.
Cathelijn schreef: Schoonmaakazijn is geen optie hier. Ik vind dat zo stinken, daar kan ik echt niet tegen. Hier in de buurt gebruiken mensen het ook op de stoep, nou dan kan ik naar binnen, want die luchtAlsof er een olifant heeft staan zeiken....en dat durven ze dan "lekker fris" te noemen![]()
dinky89 schreef: Inderdaad superspul dat st Marc :-) alle plinten en kozijnen mee schoongemaakt en wist niet wat ik zag! Daarna fijn alles geschilderd want na goed schoonmaken met st Marc hoef je namelijk niet meer te schurenSchuren en schoonmaken heeft weinig met elkaar te doen, want shcuren doe je om het oppervlak ruw te maken en schoonmaken om het vetvrij te maken. Feitje is wel dat veel mensen de verkeerde volgorde aanhouden en dan denk je nu dat je na schoonmaken niet meer hoeft te schuren. Maar meestal gaat men eerst schuren en dan ontvetten...nono, want dan rol je met je schuurpapiertje alleen het vet op. Eerst ontvetten dus en dan licht opschuren om de ondergrond ruwer te maken zodat je verf een betere hechting heeft. Na het schuren natuurlijk wel eerst nog even stofvrij maken.![]()
Angelique schreef: Schuren en schoonmaken heeft weinig met elkaar te doen, want shcuren doe je om het oppervlak ruw te maken en schoonmaken om het vetvrij te maken. Feitje is wel dat veel mensen de verkeerde volgorde aanhouden en dan denk je nu dat je na schoonmaken niet meer hoeft te schuren. Maar meestal gaat men eerst schuren en dan ontvetten...nono, want dan rol je met je schuurpapiertje alleen het vet op. Eerst ontvetten dus en dan licht opschuren om de ondergrond ruwer te maken zodat je verf een betere hechting heeft. Na het schuren natuurlijk wel eerst nog even stofvrij maken.Geen spelt tussen te krijgen!
Angelique schreef: Schuren en schoonmaken heeft weinig met elkaar te doen, want shcuren doe je om het oppervlak ruw te maken en schoonmaken om het vetvrij te maken. Feitje is wel dat veel mensen de verkeerde volgorde aanhouden en dan denk je nu dat je na schoonmaken niet meer hoeft te schuren. Maar meestal gaat men eerst schuren en dan ontvetten...nono, want dan rol je met je schuurpapiertje alleen het vet op. Eerst ontvetten dus en dan licht opschuren om de ondergrond ruwer te maken zodat je verf een betere hechting heeft. Na het schuren natuurlijk wel eerst nog even stofvrij maken.Met st Marc maak je dus het oppervlak zowel schoon als schilderklaar/ruw ;-)