Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door judith1967
Ik heb gisteren de Smartfryer gekocht(Tomado) en vanavond uitgeprobeerd.Deze werkt (net zoals de Airfryer van Philips)op hete lucht.
We hebben de kreukelfriet(Aviko) en (mini) kaassoufle's en frikandellen erin gedaan.
Wel alles apart,eerst de patat,toen die klaar was de kaassoufle's toen de kaassoufle's klaar waren,hebben we alles(patat en kaassoufle's even opnieuwe erin gedaan,gewoon  even opwarmen.
Nou de smaak was erg goed,vooral van de kaassoufle's,patat was lekker krokant,zat een goede smaak aan,mooie goudgele kleur.
Daarna frikandellen geprobeerd,waren ook goed van smaak,maar wat bleekjes,volgende keer wat langer erin laten zitten(nu 7 minuutjes,volgende keer 10 minuutjes)
Patat was na 15 minuutjes klaar,de kaassoufle's na 10 minuutjes.
Frikandellen na 7 minuutjes,maar volgende keer 10 minuutjes

Gaan de volgende keer iets van vlees of kip proberen.

Met vers gesneden patat of aardappelschijfjes wel 1 eetlepel olie toevoegen,anders niet.
Je kan er ook cake in bakken,daar heb je wel een cakeblik voor nodig,die zit er niet bij,geprobeerd te bestellen,maar was niet voorradig.
Door keetje
Leuk dat je er zo blij mee bent. Ik had nog niet van die variatie gehoord.
Wij zijn nog steeds erg content met de actifry. Ik doe er ondertussen gebakken aardappeltjes, frikandellen, kippendelen, frietjes. etc. in. Reuze makkelijk. Ik probeer steeds weer dingen uit om erin te gooien. Ohja, braadworst in 2 stukken. Ook erg lekker en vooral, zowat allemaal zonder ook maar iets aan vet of olie toe te voegen.
Door Lil
judith1967 schreef: Ik heb gisteren de Smartfryer gekocht(Tomado) en vanavond uitgeprobeerd.Deze werkt (net zoals de Airfryer van Philips)op hete lucht.
We hebben de kreukelfriet(Aviko) en (mini) kaassoufle's en frikandellen erin gedaan.
Wel alles apart,eerst de patat,toen die klaar was de kaassoufle's toen de kaassoufle's klaar waren,hebben we alles(patat en kaassoufle's even opnieuwe erin gedaan,gewoon  even opwarmen.
Nou de smaak was erg goed,vooral van de kaassoufle's,patat was lekker krokant,zat een goede smaak aan,mooie goudgele kleur.
Daarna frikandellen geprobeerd,waren ook goed van smaak,maar wat bleekjes,volgende keer wat langer erin laten zitten(nu 7 minuutjes,volgende keer 10 minuutjes)
Patat was na 15 minuutjes klaar,de kaassoufle's na 10 minuutjes.
Frikandellen na 7 minuutjes,maar volgende keer 10 minuutjes

Gaan de volgende keer iets van vlees of kip proberen.

Met vers gesneden patat of aardappelschijfjes wel 1 eetlepel olie toevoegen,anders niet.
Je kan er ook cake in bakken,daar heb je wel een cakeblik voor nodig,die zit er niet bij,geprobeerd te bestellen,maar was niet voorradig.
Zo, dat zijn even hele andere prijzen dan de actifry en airfryer.
Door doranto
Lil schreef: Zo, dat zijn even hele andere prijzen dan de actifry en airfryer.
Ja dat zag ik ook. Scheelt de helft! Vraag me af wat dan het verschil is. Ik denk dat ik binnenkort maar eens wat winkels binnen ga lopen om de verschillen te zien. Zo van een foto is het toch wat moeilijk.
Door Robian
Hebben jullie er ook al eens zoete aardappel in gebakken?
Ik gooi die nu als frieten in de oven maar krijg ze eigenlijk nooit krokant.
Door renate1985
Scheelt niet alleen in prijs maar ook in tijd dat het erin moet.
Friet moet in de actifry 30minuten, frikadellen en kaassouflees gaan er ongeveer 18 minuten in.

Scheelt toch behoorlijk. Wij hebben de actifry en ben er nog steeds heel blij mee. We gebruiken hem geregeld en alles is heerlijk.

Enige nadeel is dat de schroefjes nu al aan het roesten zijn doordat de onderdelen de vaatwasser ongaan. Nu komen die schroeven niet in aanraking met het eten maar hij is nog geen half jaar oud.
Door doranto
renate1985 schreef: Scheelt niet alleen in prijs maar ook in tijd dat het erin moet.
Friet moet in de actifry 30minuten, frikadellen en kaassouflees gaan er ongeveer 18 minuten in.

Scheelt toch behoorlijk. Wij hebben de actifry en ben er nog steeds heel blij mee. We gebruiken hem geregeld en alles is heerlijk.

Enige nadeel is dat de schroefjes nu al aan het roesten zijn doordat de onderdelen de vaatwasser ongaan. Nu komen die schroeven niet in aanraking met het eten maar hij is nog geen half jaar oud.
Ook dat scheelt dus de helft (niet alleen de prijs dus). Misschien dat hij heter wordt dan? Ik zal daar zeker ook eens naar gaan kijken. Verder ben ik benieuwd of er meer mensen hier ervaring mee hebben.
Door Lil
renate1985 schreef: Scheelt niet alleen in prijs maar ook in tijd dat het erin moet.

Ook dat las ik. In de oven red ik dat niet in 30 minuten en kaassouflees wordt klef in de oven. Krijg de neiging om zo'n ding te gaan halen  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door