Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: Deze foto, it says it allHeel mooie die foto zag hem op Fb bij Chantal al, (de fokker van Nina.)
![]()
Lizzy schreef: Thanks allLeuk hoor! En weet je al wie van de jonge dames eerst mag of tsja, hoe maak je eigenlijk zo'n keuze? Zeker nu ze het beiden op de show goed doen!
Ja Jantina,voor de jonge dames
Allemaal nog heel vaag hoor. Maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met rondkijken. Als ik een nestje ga fokken (2de of misschien het 3de nestje, hangt er ook vanaf met welke van de 2 ik eerst een nestje ga fokken), hoop ik in ieder geval dat de aanstaande reu een LUA reu is. Dat is een Dalmatische Hond waar lang geleden een Pointer is ingebracht om het uraat-probleem (blaasgruis) bij de Dalmatische Hond op te lossen. Deze LUA reuen dragen 1 kopie van het normale (goede) gen waardoor (in theorie) 50% van de nakomelingen tussen zo'n reu en een "gewone Dalmaat" (HUA genoemd) vrij zijn van het aanmaken van uraatgruis. Er waren daar meerdere LUA reuen aanwezig en ik wilde vooral graag kennis maken met Caprilli's Justin Time (LUA):
![]()