Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Neally
"En daar vergissen veel mensen zich in, kijken alleen naar die 63 premie en rekenen zich daarmee soort van rijk.
Eigenlijk zou er een soort inkomenstoets moeten komen voor mensen die en hogere ER af willen sluiten, of een andere maatregel want echt het gaat zo vaak fout..."

Ja, als je niet zoveel hebt dan werkt het helaas wel vaak zo.
Nu heb ik niet te klagen hoor, en ben ik niet afhankelijk van de Gemeente. Maar zuur vind ik het wel. En niet alleen voor mijzelf.
Door Martine-Tom
-Saskia- schreef: Laten we de inkomenstoets vervangen door een IQ-test.  :biggrin2:
Zo wakker is de grijze massa nou ook weer niet hoor dat er een zondagdiscussie vanaf kan  >:(

Al ken ik dan weer iemand met een IQ van 143 die keer op keer ook dit soort fouten maakt dus of IQ nou zoveel zegt  8)
Door -Saskia-
Neally schreef: Dat durfde ik dan niet te schrijven.  :shy:
;D Ik beroep me gewoon op mijn verdomd laag IQ. Dan mag je ongegeneerd dingen neerpennen.  :biggrin2:
Door -Saskia-
Martine-Tom schreef: Zo wakker is de grijze massa nou ook weer niet hoor dat er een zondagdiscussie vanaf kan  >:(

Al ken ik dan weer iemand met een IQ van 143 die keer op keer ook dit soort fouten maakt dus of IQ nou zoveel zegt  8)
:biggrin2: Een zondagsdiscussie op dinsdag kan ook niet.
En iemand met een hoog IQ is gelukkig ook in staat fouten te maken. Meestal is het voordeel dat ze die ook weer zelfstandig weten op te lossen.  ;)
Door *Marga*
Ik had eerst een hogere aanvullende verzekering daarmee lager gegaan en dat scheelde 35 euro per maand. Nu krijg ik alleen geen bril meer vergoedt per 2 jaar.

Maar ik heb een bril plan lopen bij Hans Anders en dan mag ik een keer per 2 jaar een bril zonder verdere kosten uitzoeken.
Door Martine-Tom
-Saskia- schreef: :biggrin2: Een zondagsdiscussie op dinsdag kan ook niet.
En iemand met een hoog IQ is gelukkig ook in staat fouten te maken. Meestal is het voordeel dat ze die ook weer zelfstandig weten op te lossen.  ;)
Meestal wel  8)
Door Angelique
Neally schreef: "En daar vergissen veel mensen zich in, kijken alleen naar die 63 premie en rekenen zich daarmee soort van rijk.
Eigenlijk zou er een soort inkomenstoets moeten komen voor mensen die en hogere ER af willen sluiten, of een andere maatregel want echt het gaat zo vaak fout..."

Ja, als je niet zoveel hebt dan werkt het helaas wel vaak zo.
Nu heb ik niet te klagen hoor, en ben ik niet afhankelijk van de Gemeente. Maar zuur vind ik het wel. En niet alleen voor mijzelf.
Nou weet je, als je zo'n verzekering met hoog ER afsluit loop je tig keer tegen de waarschuwing op dat je dit alleen moet doen als je bij pech dat hogere risico direct kan op kan hoesten. Kun je dat niet, niet doen dan. Doe je het alsnog, tja,dan was je gewaarschuwd. Daar kun je dus nog tig testjes en toetsjes aanhangen, maar een hoger inkomen is ook geen garantie dat dat bedrag acuut opgehoest kan worden. Je neemt met het afsluiten vaan een hoog ER nou eenmaal een risico en soms win je en soms verlies je. Mensen moeten zelf goed nadenken voordat ze achter een voordeeltje aanrennen en niet alles op de verzekeraars of het systeem ( wat niet altijd klopt maar hij is zoals die is) afschuiven.
Door Neally
Je weet hoe dat gaat hè, iemand moet de schuld krijgen.  :P  :biggrin2:

(en de vinger wijst zelden naar de eigen buik)
Laatst gewijzigd door Neally op di 29 apr 2014, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door patt
;D Ik beroep me gewoon op mijn verdomd laag IQ. Dan mag je ongegeneerd dingen neerpennen.  :biggrin2:
[/quote]

;D
laat ik mij ook ff gaan.De zorgverzekering is voor veel mensen heel moeilijk op te hoesten.De zorgverzekeraars hebben teveel macht i.c.m jarenlang een VVD-er op gezondheidszorg is dat een aanslag op het sociale karakter wat een land als Nl ooit had.Veel mensen vallen buiten de boot en dat teveel aan zorgtoeslag krijgen dat zijn dan weer van die verhalen daar geloof ik weinig van.Kan in hetzelfde hokje dat allochtonen voorrang hebben op de huizenmarkt of andere dooddoeners waar de middengroep zwart voor den ogen van wordt.
Het eigen risico van 350 is voor velen al zo veel dat mensen dan denken nou op hoop van zegen en dan mijn maandlasten maar hoog.350 of 850of wat voor bedrag dan ook is toch niet te betalen.
De eigen bijdrage van 20 euro voor de GGZ is wanneer je nu eenmaal aan de zelfkant zit niet te doen en je ziet maar hoe erg je de stront ingaat voordat je een opname verdient en dan zo snel mogelijk de straat weer op[letterlijk]want er moet ook in de GGZ productie gedraaid worden.
De nieuwste regeling is dat je bij de eerste lijn mag declareren vanaf juni.Dus je bent al maanden aan het behandelen en ja hoor in juni is het mogelijk om je declaraties te gaan indienen.Jammer nee deze persoon komt niet/wel/niet[puur amateurisme want zorgverzekeraars weten nog geeneens het verschil tussen een gz of basispsycholoog]niet in aanmerking.Iedereen met een eigen praktijk krijgt dus hun geld pas in juni bij gratie gods wat natuurlijk tot gevolg heeft dat je de mensen zonder geld niet aanneemt en die mogen dan na jarenlang strijden de 2e lijn in waar je in de kliniek ook geen tijd voor hebt want er moet productie gedraaid worden want anders gaat de kliniek over de kop.
Dat kiezen voor een bepaald eigen risico en dat je maar moet staan voor je keuzes is makkelijk wanneer je aan de goede kant staat.Vind het echt treurig om te lezen dat mensen die zwanger zijn en die het geld gewoon hebben zoveel vergoed krijgen en dat er echt schrijnende gevallen zijn die smeken om een behandeling en waarbij je de boel moet dichttimmeren als behandelaar omdat er vaak nog maar 1 uitweg is.
Ik vind het om je werkelijk kapot voor te schamen en dat je dat als rijk land eigenlijk met zn allen dat niet moet willen.Zodra het beestje een naam krijgt kan er worden meegeleefd maar anders serveren hele groepen zo af onder het mom van je eigen broek hoog houden.Het zou mooi zijn als nl weer eens wat socialer zou worden want ook de mensen die nu op hun borst kloppen en roepen'fuck de losers'kunnen sneller dan het licht zomaar ineens aan die andere kant zitten.
zoooo lekker dat iq loos gebral,luw it
Door monster
Ik heb de eigen bijdrage al weer vol dit jaar. En dan wordt niet alles vergoed. Mijn brace wordt vergoed, maar reparatie a 120 euro moet ik zelf betalen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door