Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Femke schreef: oh, dat is dan misschien een heel onaangename vraag van mij, maar ik dacht juist: liefst zo snel mogelijk wegbrengen anders zit je de volgende dag met zo'n hele stijve hond. Sunday weegt zo'n 25 kilo dus is zo al lastig genoeg te hanteren. Maar dat is dus niet zo?
Zo'n stijve hond was iets wat mij ook heel erg afschrikte. 1 van de redenen voor mij geweest om Djilly meteen zelf weg te brengen.
Ik heb niet veel met een overleden lichaam, maar haar nog "warm" en niet stijf op te tillen vond ik minder erg dan een stijf lichaam.
sella schreef: 25 kg gaat makkelijker dan 50 kg overleden hond. Maar die is met hulp van de buurman door broer in de auto gelegd.
Ik weet niet of jullie een koele schuur hebben? Hoogzomer natuurlijk ook niet, maar in geval van nood met hoge warmte zou ik overwegen een vrieskist leeg te ruimen.
In de vriezer is voor mij persoonlijk iets wat mij heel erg tegenstaat.
Ik weet dat bij mijn DA de overleden dieren de vriezer in gaan. Zelf ook regelmatig moeten doen tijdens mijn invalwerk daar. Zodra er een crematiedier is, wordt wel meteen Stompwijk gebeld en die komen dan dezelfde of de volgende dag.
Maar het was voor mij iets wat ik pertinent niet wilde dat mijn hond de vriezer in ging. Had en heb daar zo afkeer tegen, dat ik ook mijn overleden dier niet in een eigen vriezer zou doen.
*Dorothea* schreef: ;D grappige typefout
Inderdaad!

Hier nemen wij ook bij leven goed afscheid en dan brengen we zo snel mogelijk weg.
Ook in Stompwijk kon je na een tijdje de as ophhalen.
We zijn toen een stuk met Sofi gaan wandelen, hebben ergens iets gedronken en haalden de as weer op.
Diezelfde avond hebben we de as in de tuin gestrooid met een glaasje wijn er bij.
Sofi was bijna overal bij, ik heb er goede herinneringen aan.
*Dorothea* schreef: Ik had er persoonlijk moeite mee om Sita in een zak te stoppen. Dus ik heb haar zelf in een dekentje gebracht, ging natuurlijk nergens over maar het voelde beter.
In een zak?! Nee, dat zou ik ook niet kunnen. Zowel Bree als Dommelsch zijn op een brancard van de da in de auto vervoerd. Door mensen van Stompwijk geholpen om uit de auto met brancard en al op een verrijdbaar onderstel te leggen en van daaruit meegenomen naar binnen. Misschien vond ik dat moment (al weet je dat je nog afscheid kunt nemen binnen) wel het moeilijkste van alles. "Uit handen" geven.  :'(
Door sella
choopy schreef: Zo'n stijve hond was iets wat mij ook heel erg afschrikte. 1 van de redenen voor mij geweest om Djilly meteen zelf weg te brengen.
Ik heb niet veel met een overleden lichaam, maar haar nog "warm" en niet stijf op te tillen vond ik minder erg dan een stijf lichaam.

In de vriezer is voor mij persoonlijk iets wat mij heel erg tegenstaat.
Ik weet dat bij mijn DA de overleden dieren de vriezer in gaan. Zelf ook regelmatig moeten doen tijdens mijn invalwerk daar. Zodra er een crematiedier is, wordt wel meteen Stompwijk gebeld en die komen dan dezelfde of de volgende dag.
Maar het was voor mij iets wat ik pertinent niet wilde dat mijn hond de vriezer in ging. Had en heb daar zo afkeer tegen, dat ik ook mijn overleden dier niet in een eigen vriezer zou doen.
Je hond zal maar vrijdagavond overlijden, bloedheet, 35 graden in huis en de schuur onmeetbaar hoog. We zouden de hond eerst pas maandags kunnen brengen, echt dan gaat het dier toch echt de vriezer in, dat vindt ik minder dan dat de maden al over hem heen krioelen. Diego overleed om half 8 in de avond, had een enorm abces en was aan een bloedvergiftiging overleden, we hadden een pup van 4 maanden, echt dan denk ik niet na over dat hij morgenochtend stijf is hoor. Dan  probeer ik zo netjes mogelijk de overleden kanjer in de schuur te krijgen, met een zeil eronder dat we het stijve lichaam morgenochtend in de auto konden krijgen. En hoe voorkom ik dat de pup ziek wordt en als een gek schoonmaken. Daarna komt het verdriet wel.
Je kan het nog zo mooi bedenken, maar nood breekt wetten, en de dood is niet altijd netjes. In het crematorium gaat de mens ook in de vriezer, die worden niet meteen gecremeerd, en dat werkt ook voor dieren vaak zo.
sella schreef: Je hond zal maar vrijdagavond overlijden, bloedheet, 35 graden in huis en de schuur onmeetbaar hoog. We zouden de hond eerst pas maandags kunnen brengen, echt dan gaat het dier toch echt de vriezer in, dat vindt ik minder dan dat de maden al over hem heen krioelen. Diego overleed om half 8 in de avond, had een enorm abces en was aan een bloedvergiftiging overleden, we hadden een pup van 4 maanden, echt dan denk ik niet na over dat hij morgenochtend stijf is hoor. Dan  probeer ik zo netjes mogelijk de overleden kanjer in de schuur te krijgen, met een zeil eronder dat we het stijve lichaam morgenochtend in de auto konden krijgen. En hoe voorkom ik dat de pup ziek wordt en als een gek schoonmaken. Daarna komt het verdriet wel.
Je kan het nog zo mooi bedenken, maar nood breekt wetten, en de dood is niet altijd netjes. In het crematorium gaat de mens ook in de vriezer, die worden niet meteen gecremeerd, en dat werkt ook voor dieren vaak zo.

Ja precies . Je eigen dier in zo,n situatie nog te moeten zien als hij onder de maden komt , of opgeblazen raakt etc dat is nog akeliger .
Nu hebben wij barfers gelukkig een vriezer .
Om maar een beetje recent te blijven,...Keet is hier thuis, aan het eind van de middag ingeslapen, ze heeft de nacht hier gelegen om de kinderen en de katten gelegenheid te geven om afscheid te nemen en ze is de volgende morgen door de dierenambu naar het Majesta gebracht en na een week kon ik haar weer ophalen bij onze dierenarts. Ik kreeg een kaartje dat ze aangekomen was en een kaartje dat ze gecremeerd was. Met Nelis is dat hetzelfde gegaan. Ook met Grote Kip, die de laatste in rij was, is het heel netjes gegaan. Ik kan zelf niet mee en laat het dus aan de dierenambu over om ze te brengen. Altijd goede ervaringen. Mijn laatste 5 dieren zijn bij Majesta gecremeerd en ik heb er een goed gevoel bij.
-Saskia- schreef: In een zak?! Nee, dat zou ik ook niet kunnen. Zowel Bree als Dommelsch zijn op een brancard van de da in de auto vervoerd. Door mensen van Stompwijk geholpen om uit de auto met brancard en al op een verrijdbaar onderstel te leggen en van daaruit meegenomen naar binnen. Misschien vond ik dat moment (al weet je dat je nog afscheid kunt nemen binnen) wel het moeilijkste van alles. "Uit handen" geven.  :'(
Ja dat vond ik ook zo moeilijk, ik zie Sita nog zo liggen op dat karretje.  :'(
Door sella
Rabia schreef: Ik zou echt nooit mijn overleden huisdier in mijn eigen vriezer leggen.
als het zo warm is dat je iets moet en je niet naar het crematorium kan, zou ik haar naar de DA brengen
Die in krommenie is alleen tijdens kantoor uren open dus dat werkt niet in geval van nood.
In zaandam zijn ze wel langer open, maar is het na 11 uur in de avond, dan zijn hun ook dicht.
Dat vindt ik dus het moeilijke met een onverwacht overlijden. Met een oude hond kan je de euthanasie plannen.
Met een ziek dier, dat vrij jong is en het niet in de lijn der verachtingen licht, een plots overlijden buiten kantooruren is dus heel lastig.
Ik ben echt heel tevreden met het crematorium, en ik snap ook heel goed dat die mensen ook een leven hebben, net als de dierenartsen, soms zit je met je handen in het haar.
Ik heb ook wel overleden katten ingepakt ingevroren, wat moet je als de dierenambulance pas maandag komt en het een lang weekend is en ik weet niet van wie die kat is?
Wij hebben Akira in Deventer laten cremeren. Dat kan iedere dag. Ik heb niets uit handen hoeven geven. Ze is in mijn handen overleden, door mij in de oven gelegd, door mij is de knop ingedrukt, heb haar eruit gehaald, een paar stukjes groot as (heupbeen) apart gedaan en de andere delen gemalen en in de urn gedaan en een deel in een as sieraad. Vervolgens zijn we met akira weer naar huis gereden.
sella schreef: Ik ben echt heel tevreden met het crematorium, en ik snap ook heel goed dat die mensen ook een leven hebben, net als de dierenartsen, soms zit je met je handen in het haar.
Ik heb ook wel overleden katten ingepakt ingevroren, wat moet je als de dierenambulance pas maandag komt en het een lang weekend is en ik weet niet van wie die kat is?
Snap dat het soms lastig is, maar mijn eigen hond in eigen vriezer, dat zou ik gewoon niet kunnen, en zou hem daarom naar de dierenarts brengen. Die zijn iig wel bereikbaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door