Femke schreef: oh, dat is dan misschien een heel onaangename vraag van mij, maar ik dacht juist: liefst zo snel mogelijk wegbrengen anders zit je de volgende dag met zo'n hele stijve hond. Sunday weegt zo'n 25 kilo dus is zo al lastig genoeg te hanteren. Maar dat is dus niet zo?Zo'n stijve hond was iets wat mij ook heel erg afschrikte. 1 van de redenen voor mij geweest om Djilly meteen zelf weg te brengen.
Ik heb niet veel met een overleden lichaam, maar haar nog "warm" en niet stijf op te tillen vond ik minder erg dan een stijf lichaam.
sella schreef: 25 kg gaat makkelijker dan 50 kg overleden hond. Maar die is met hulp van de buurman door broer in de auto gelegd.In de vriezer is voor mij persoonlijk iets wat mij heel erg tegenstaat.
Ik weet niet of jullie een koele schuur hebben? Hoogzomer natuurlijk ook niet, maar in geval van nood met hoge warmte zou ik overwegen een vrieskist leeg te ruimen.
Ik weet dat bij mijn DA de overleden dieren de vriezer in gaan. Zelf ook regelmatig moeten doen tijdens mijn invalwerk daar. Zodra er een crematiedier is, wordt wel meteen Stompwijk gebeld en die komen dan dezelfde of de volgende dag.
Maar het was voor mij iets wat ik pertinent niet wilde dat mijn hond de vriezer in ging. Had en heb daar zo afkeer tegen, dat ik ook mijn overleden dier niet in een eigen vriezer zou doen.