Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mowgli
Ik kan helaas geen tips geven. Wij hebben allebei een hekel aan het huishouden (er zijn zoveel andere veel leukere dingen te doen  :biggrin2:) en doen alleen het hoognodige. Ik wil jullie wel sterkte wensen in de nieuwe situatie  :-*
Door koekje
Arkay schreef: tja dan weet ik nog niet veel gereformeerde teunie ??
dus groot gezin maar verder ...
En ze schrijft een heel vermakelijk blog.
Ze is mijn huisvrouw-heldin. Ik voel me vergeleken bij haar overigens wel altijd een hele slechte huisvrouw; ik sta nooit vroeg op, doe amper huishouden en wil niet eens 10 kinderen.
Maar ook dat is stichtelijk, want wij zijn allemaal slecht en zondaars volgens de zwartekousenkerk  :biggrin2:
Door Kim_S
Arkay schreef: tja dan weet ik nog niet veel gereformeerde teunie ??
dus groot gezin maar verder ...
Kim_S schreef: http://eenvoudigleven.blogspot.nl  ;)
Door Arkay
koekje schreef: En ze schrijft een heel vermakelijk blog.
Ze is mijn huisvrouw-heldin. Ik voel me vergeleken bij haar overigens wel altijd een hele slechte huisvrouw; ik sta nooit vroeg op, doe amper huishouden en wil niet eens 10 kinderen.
Maar ook dat is stichtelijk, want wij zijn allemaal slecht en zondaars volgens de zwartekousenkerk  :biggrin2:
hihi "groot"gezin check , 4 kinderen ongeveer 20 huisdieren
gelovig ach er is veel meer dan enkel het aards en een ieder geeft zn eigen invulling daarin.
uber huisvrouw nope het is dat het moet hihi

ben benieuwd zal eens gaan lezen, ik vraag me altijd af ofdat mensen bij wie het hele huis glimt of ze wel "leven" en genieten.
Door - pien -
Arkay schreef: hihi "groot"gezin check , 4 kinderen ongeveer 20 huisdieren
gelovig ach er is veel meer dan enkel het aards en een ieder geeft zn eigen invulling daarin.
uber huisvrouw nope het is dat het moet hihi

ben benieuwd zal eens gaan lezen, ik vraag me altijd af ofdat mensen bij wie het hele huis glimt of ze wel "leven" en genieten.

Ja, die genieten van het poetsen  :P Hoe dat voelt zal ik nooit weten  :-[ ;D
Hier is het een noodzakelijk kwaad...als het nodig is maak ik schoon, eettafel, keuken en plee moeten gewoon schoon zijn, de rest doe ik weer als ik zin verzameld heb...
Het is hier schoon genoeg om gezond te zijn en vies genoeg om gezellig te zijn  :biggrin2:
Door koekje
Ik moet wel zeggen dat ik er enorm van kan genieten, zo'n wcpot waar je je eigen derrière in weerspiegelt ziet. De weg daar naartoe is minder genieten.
Door bloemetje
Ik vind het echt raar om mensen te verbieden om te plassen zoals ze willen.  Kom zeg moet ik ze dan gaan controleren ofzo? Trouwens mijn vent zou dat absoluut niet accepteren en die woont hier ook he. En de kleinste man is vijf. Laat m lekker,  blij dat ie zindelijk is. Leven en laten leven met een hygiënisch doekje in de hand. De kinderen zijn hier niet veel.
De regel is hier dat je de plee redelijk achterlaat en daarmee basta.
Door -Annemarie-
pienke schreef: Ja, die genieten van het poetsen  :P Hoe dat voelt zal ik nooit weten  :-[ ;D
Hier is het een noodzakelijk kwaad...als het nodig is maak ik schoon, eettafel, keuken en plee moeten gewoon schoon zijn, de rest doe ik weer als ik zin verzameld heb...
Het is hier schoon genoeg om gezond te zijn en vies genoeg om gezellig te zijn  :biggrin2:
Kijk, ik wist wel dat wij behalve de Agaatjes nog iets gemeenschappelijk hadden!  :D  :biggrin2:
Door Naomi B
pienke schreef:
Ow, die ga ik onthouden. haha. Dochter doet echt goed mee hoor. Ze is een grotere poetser dan ikkes..  ::)

Zijn er hier ook nog mensen die die fly lady achtige dingen ook doen? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om me op yahoo ook weer aan te melden maar als het echt super werkt?

Overigens, van mij hoeft het niet superblinkend aan alle kanten. Dat gaat me toch niet lukken. Maar ik vind het lezen van tips wel ontzettend leuk. Op huishoudplaza staan ook schema's enzo. Daar heb ik ook tussen geneusd. Ik denk dat ik sowieso maar een nieuw weekschema ga maken. Een goede tip die ik las is bv als je de keukenkastjes moet doen, gewoon 1 kastje per keer (per dag of per week). Dan is het niet een enorme klus, en 1 kastje is snel gedaan en bovendien past de inhoud vaak ook in 1 keer in vaatwasmachine (als het wasbaar is, zeg maar).
Door koekje
Kijk, weet je wat gewoon scheelt: jullie zijn met zn tweetjes, waarvan jij buitenhuis werkt en dochter overdag op school zit. Teunie heeft veel mensen in huis wonen en een aantal nog jonge kinderen. Dat huis wordt gewoon sneller vies en dan zou zo'n methode best praktisch kunnen zijn. Als je met zo'n groot huishouden de boel niet behoorlijk bijhoudt, is het binnen de kortste keren gewoon heel vies.
Door Naomi B
Das waar Teunie heeft gewoon een dagtaak eraan. En dan nog workshops geven, moestuin doen, bijen houden, spinnen en weet ik veel wat nog meer. Maar volgens mij heeft ze er wel plezier in.
Door - pien -
Mara M schreef: Ow, die ga ik onthouden. haha. Dochter doet echt goed mee hoor. Ze is een grotere poetser dan ikkes..  ::)

Zijn er hier ook nog mensen die die fly lady achtige dingen ook doen? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om me op yahoo ook weer aan te melden maar als het echt super werkt?

Overigens, van mij hoeft het niet superblinkend aan alle kanten. Dat gaat me toch niet lukken. Maar ik vind het lezen van tips wel ontzettend leuk. Op huishoudplaza staan ook schema's enzo. Daar heb ik ook tussen geneusd. Ik denk dat ik sowieso maar een nieuw weekschema ga maken. Een goede tip die ik las is bv als je de keukenkastjes moet doen, gewoon 1 kastje per keer (per dag of per week). Dan is het niet een enorme klus, en 1 kastje is snel gedaan en bovendien past de inhoud vaak ook in 1 keer in vaatwasmachine (als het wasbaar is, zeg maar).
Een tegeltje met die tekst hing 35 jaar geleden bij mijn hospita en ik kan me er eigenlijk wel erg goed in vinden  :biggrin2:
Door rosmin
hier schoonmaken als het nodig is, wel iedere dag vegen voor het zand en de haren
en de mannen plassen hier zittend, scheelt zoveel troep..
het huis/boerderij  is hier groot en stoffig, dat het niet te doen om dat bij te houden in spic&span als je beiden meer dan fulltime werkt. En we ergeren ons er niet aan als er ergens stof ligt of dat iets niet blinkt

een oud gezegde luidt:
je kan hier van de vloer eten...
er ligt genoeg :-)
Door *Marga*
Een tip.

Ik leg altijd kranten boven op de keukenkastjes scheelt een boel schoonmaken. ;)

Pfff ik word al moe van al dat gepoetst hier door sommige.

Ik doe misschien teveel andere dingen :) :) :) :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door