Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
Afbeelding Geweldig dat ie het zo getroffen heeft.

Afbeelding

Busco: "He, maat je hebt het wel effe gemaakt hier he voor een autochhond!!"

Kay: "Hmm... straks heeft ie nog een grote mond ook  :( :( . Geen brokken, warm huis, cursus (inburgering??) straks nog kluifjes, speeltjes, let op.. mee op vakantie niet naar het pension. En dat allemaal voor...... Tja een schattige hond die gewoon ook een goed leven heeft verdiend.

Busco en Kay: "Welkom makker... wanneer kom je spelen??"
net lekker lopen klooien met een pup en twee volwassen honden en een bench, alles moest natuurlijk in een keer mee  ;)
de mannen hebben buiten even lekker kunnen rennen en elkaar kunnen ontdekken, we zijn in het tuincentrum geweest om een beetje te oefenen en we zijn begonnen met zelfbeheersing en crate games.. dat alles wordt aangevuld met plassen, poepen en eten en verplichte benchtijd (waar hij het op het moment even niet mee eens is  :D)
henneke schreef: crate games , wat moet ik me daar bij voorstellen ? maar je hebt je handen vol dus  :biggrin2:

zelfbeheersingsspellen in de bench... je maakt de bench leuk en je kunt het toepassen in allerlei zelfbeheersingsoefeningen, helemaal geweldig en de honden vinden het stuk voor stuk ook leuk.

hier een stadium verder met de lijn als afleiding.. het komt erop neer dat je de hond conditioneert om achterin de bench te blijven en pas op een release eruit te komen. Daarbij ga je dus vooral in de bench belonen en niet erbuiten..

en in en uit...

en uiteindelijk krijg je dan dit resultaat (bij een hond met een giga hekel aan de bench, die gilde de hele tent bij elkaar, brak uit, wilde er niet in)

Yuka 2004 schreef: Wat een leuke filmpjes om te zien!
tis ook echt super leuk om te doen.. en we hebben net een tweede sessie gedaan, ongelooflijk hoe snel zo'n pup het ook in de gaten heeft.. hij parkeert zijn kont super in de hoek, heeft 1 missertje gehad dat ie snel eruit wilde komen maar verder alleen maar top!
En in het begin zorg je dus dat je het voertje zo ver moglijk naar achteren geeft?

En in één v/d filmpjes zie ik (de derde volgens mij of de laatste) dat je ook een beloning geeft bij het vastpakken aan de halsband,  zie ik dat goed? En zo ja, wat is daar de reden van?

Ik ben erg benieuwd naar de filmpjes die nog komen. Lijkt me erg leuk en leerzaam om te volgen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door