Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hitam
#2842127
newfies schreef: brood gaat idd een dingetje worden.  :-\  Mijn maag protesteert hevig bij "zwaar" brood (eet nu ook niet veel gewoon brood maar meer crackers ed ) dus daar moet ik nog een oplossing voor zien te bedenken. Iemand tips? Ik heb al eens wat maandjes geen brood gegeten en dit beviel me lijfelijk gezien erg goed maar vond het heel moeilijk om goede vervanging te vinden omdat ik een gevoelige maag heb en regelmatig moet eten omdat ik snel erg vervelend wordt door een lage bloedsuikerspiegel.
Ik heb ook snel last van een lage suikerspiegel.
Ik eet maiscrackers en rijstcrackers ipv brood. En veel kleine maaltijden. Ik voel me ook niet lekker als ik veel gegeten heb.

Ik begin 's morgens met soep (zelfgemaakt, uit de vriezer), tussendoor een appel of peer, tussen de middag crackers met kokosolie of notenpasta en tussendoor een handje nootjes of moerbeibessen en 's avonds gewoon warm (veganistisch), maar niet erg veel. En veel water, thee en (groenten)sap tussendoor.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2842772
Dat drinken is idd ook herkenbaar hitam  :) Bedankt, ook aan de anderen , voor de vervanging van brood-tips. Ik moest vanmiddag toch de wekelijkse boodschappen halen dus gelijk maar doorgepakt en broodvervangers gehaald.
Vanochtend werd ik wakker met knallende koppijn  >:( maar verder verliep mijn suikervrije dag best goed.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2850089
newfies schreef: Dat drinken is idd ook herkenbaar hitam  :) Bedankt, ook aan de anderen , voor de vervanging van brood-tips. Ik moest vanmiddag toch de wekelijkse boodschappen halen dus gelijk maar doorgepakt en broodvervangers gehaald.
Vanochtend werd ik wakker met knallende koppijn  >:( maar verder verliep mijn suikervrije dag best goed.  :biggrin2:
En hoe is het nu?

Ik ben nog steeds suikervrij en het gaat goed. Blijf om de 2-3 uur eten en vermijd tarwe ook.

De ochtend start ik met een gemengd sap van groente en fruit met hennepzaad en chiazaad en dan om 11 uur meestal een rijstewafel met kaas en lunch óf warm (soep o.i.d.) of een salade of soms beide. Ik eet iedere dag een avocado omdat ik er dol op ben en omdat het goed vult en gezond is. Eigenlijk gaat het steeds beter en makkelijker.

Laatst had ik cake gebakken met rauwe cacao en amandelmeel en daar kan ik ook wel aan wennen  :biggrin2:
Door Lil
#2850176
fransbulletje schreef: Tarwe eet ik inmiddels ook niet meer overgestapt op desem speltbrood.
Is hier alleen moeilijk te krijgen dus bestel nu 1x per maand bij http://www.bisschopsmolen.nl.
Joh, dat ligt in Maastricht (lees het nu pas) daar kan ik dus gewoon langs gaan. Thnx voor het adres.
Door fransbulletje
#2850226
Lil schreef: Joh, dat ligt in Maastricht (lees het nu pas) daar kan ik dus gewoon langs gaan. Thnx voor het adres.
Ze hebben echt heerlijk brood maar ook heel veel andere speltprodukten
Door monster
#2850357
Ik volg jullie discussie en ben erg geïnteresseerd.
Gisteren zag ik de NTR academie met Kris Verburgh en het zandlopermodel.
Het zet me wel aan het denken.
Suiker kan ik best laten staan, maar brood is voor mij heel moeilijk om weg te laten.
Als alle granen verkapte suikers zijn, wat maakt speltbrood dan beter?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2850432
monster schreef: Ik volg jullie discussie en ben erg geïnteresseerd.
Gisteren zag ik de NTR academie met Kris Verburgh en het zandlopermodel.
Het zet me wel aan het denken.
Suiker kan ik best laten staan, maar brood is voor mij heel moeilijk om weg te laten.
Als alle granen verkapte suikers zijn, wat maakt speltbrood dan beter?
De die-hard niet granen eters eten dus ook geen spelt en/of haver.  ;)



Edit: moest even zoeken, maar hier staat e.e.a. heel duidelijk uitgelegd.  :)  http://www.roosgoesgreen.nl/voeding/de- ... der-tarwe/
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op ma 13 jan 2014, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2850641
-Annemarie- schreef: De die-hard niet granen eters eten dus ook geen spelt en/of haver.  ;)



Edit: moest even zoeken, maar hier staat e.e.a. heel duidelijk uitgelegd.  :)  http://www.roosgoesgreen.nl/voeding/de- ... der-tarwe/
Er wordt op die site ook gesproken over granen weken voor consumptie.
Heb jij enig idee of je dan het weekwater afgiet of dat je dat dan ook opeet zoals bv in havermoutpap?
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2850715
Sarah5 schreef: En hoe is het nu?

Ik ben nog steeds suikervrij en het gaat goed. Blijf om de 2-3 uur eten en vermijd tarwe ook.

De ochtend start ik met een gemengd sap van groente en fruit met hennepzaad en chiazaad en dan om 11 uur meestal een rijstewafel met kaas en lunch óf warm (soep o.i.d.) of een salade of soms beide. Ik eet iedere dag een avocado omdat ik er dol op ben en omdat het goed vult en gezond is. Eigenlijk gaat het steeds beter en makkelijker.

Laatst had ik cake gebakken met rauwe cacao en amandelmeel en daar kan ik ook wel aan wennen  :biggrin2:
Het gaat hier best heel aardig.  :) Ik ben nog wel erg zoekende naar wat goed bevalt zowel lijfelijk als praktisch gezien. Afgelopen weekend had ik willen beginnen met het bakken van crackers maar door ziekworden van een van onze beren kwam dat er niet van.  :-\  Gelukkig is woef nu weer beter dus vandaag heb ik op de planning staan om crackers en wraps te gaan maken. Ik merk dat ik aan rijstwafels alleen niet genoeg heb overdag dus daar moet een aanpassing voor komen.
Qua suiker gaat het met vlagen. Ik had op de markt wat vijgen gehaald en dan merk je wel weer dat de suikerbehoefte aangewakkerd wordt en de bloedsuikerspiegel begint te schommelen  :-\ Maar ik heb geen zoetigheid verder in huis en de supermarkt zit niet erg naast de deur dus ik kan me goed inhouden  :biggrin2:
Ik ben benieuwd naar je cake-recept. Ik zoek nog alternatieven voor visite en verjaardagen qua lekkers bij de koffie.  :P
Door coby.p
#2850745
newfies schreef: Het gaat hier best heel aardig.  :) Ik ben nog wel erg zoekende naar wat goed bevalt zowel lijfelijk als praktisch gezien. Afgelopen weekend had ik willen beginnen met het bakken van crackers maar door ziekworden van een van onze beren kwam dat er niet van.  :-\  Gelukkig is woef nu weer beter dus vandaag heb ik op de planning staan om crackers en wraps te gaan maken. Ik merk dat ik aan rijstwafels alleen niet genoeg heb overdag dus daar moet een aanpassing voor komen.
Qua suiker gaat het met vlagen. Ik had op de markt wat vijgen gehaald en dan merk je wel weer dat de suikerbehoefte aangewakkerd wordt en de bloedsuikerspiegel begint te schommelen  :-\ Maar ik heb geen zoetigheid verder in huis en de supermarkt zit niet erg naast de deur dus ik kan me goed inhouden  :biggrin2:
Ik ben benieuwd naar je cake-recept. Ik zoek nog alternatieven voor visite en verjaardagen qua lekkers bij de koffie.  :P
als de wraps lukken, plaats je dan recept graag?
met wat bereid je dat dan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door