Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Rabia
Als een hond het knagen op speelgoed ontdekt heeft is er volgens mij geen enkel speelgoed wat het kan overleven.

Maar vraagje.... kan je je hond niet gewoon leren dat het is om mee te spelen, en niet om kapot te kauwen?
Door Daantje
Daantje schreef: Hier waren altijd een paar dingen favoriet ,met als voorwaarde dat ze er niet ongegeneerd aan mochten gaan knagen .
Anders slijten de tanden waar je bij staat.

Top 3  :

1.ouwe  fietsband zonder binnenband , 1 keer dubbelklappen en met tie -raps vastzetten ,weggooien en sjorren maar,
  kun je ook kleine stukjes gedroogde snackies in verstoppen.

2. binnenband van een tractorband ,ventiel eraf halen  ,kunnen ze leuk mee flapperen

3  boomband , van dik rubber of canvas wat niet kan rafelen en daar een lange sliert van vlechten en goed vastzetten.

Hola ,kleine correctie over de fietsbanden,anders komen er problemen  . :)
Ik bedoel dus echt de buitenband van de fietsband,niet de binnenband.
Dat is zulk slap dun rubber + ventiel ( scherp) .

1 zo'n binnenband is natuurlijk zo kapot gescheurd ,tenzij je er meerdere door elkaar vlecht.
De buitenband is juist zo leuk omdat ze zich niet kunnen bezeren.
Met dubbelklappen bedoel ik een soort 8-tje ervan draaien.

Met binnenband bedoelde ik die van een tractor,zo staat het er ook. ;)

Met scheepstouw is het ook uitkijken geblazen.
Als het touw is ,of sisal ,dan kun je hetzelfde effect krijgen als met tennisballen .De tanden slijten enorm..
Scheepstouw van nylon of ander kunststof ,kan tijdens trekspelletjes door je hand roetsjen ,of door de bek van je hond.
Voor je weet heb je de blaren erop !

Ik zit te denken : henneptouwen is dat niks ? Dikke knopen erin ? Of slijten de tanden daar ook van ?
Door Barfy
Hier worden safestix's en chuck-it ultraballen heel snel kapotgeknaagd en op zoek naar iets onverwoestbaars heb ik nu van Zogoflex jive ballen en een hurly 'bot' gekocht. Ik ben er tot nu toe heel enthousiast over, er is nog geen schade te zien en als ze kapotgaan mag je het speeltje 1x gratis omruilen voor een nieuwe. De ballen zijn voor buiten ook heel leuk, stuiteren heel goed, blijven drijven en omdat ze niet helemaal rond zijn springen ze alle kanten op. Aan de hurly of de bumi van Zogoflex kunnen ze samen sjorren. Hier hebben de honden nog niet vaak samen aan de hurly gehangen, maar er is al wel volop aan geknaagd en er is nog niets kapot.
Door *Dorothea*
Theevelien schreef: Hier worden safestix's en chuck-it ultraballen heel snel kapotgeknaagd en op zoek naar iets onverwoestbaars heb ik nu van Zogoflex jive ballen en een hurly 'bot' gekocht. Ik ben er tot nu toe heel enthousiast over, er is nog geen schade te zien en als ze kapotgaan mag je het speeltje 1x gratis omruilen voor een nieuwe. De ballen zijn voor buiten ook heel leuk, stuiteren heel goed, blijven drijven en omdat ze niet helemaal rond zijn springen ze alle kanten op. Aan de hurly of de bumi van Zogoflex kunnen ze samen sjorren. Hier hebben de honden nog niet vaak samen aan de hurly gehangen, maar er is al wel volop aan geknaagd en er is nog niets kapot.
op de verpakking van de safestick staat ook dat het geen kauwspeelgoed is.
Hier gaat ie alleen mee naar het park, voor de rest berg ik hem op.
Door smulpaap
Theevelien schreef: Hier worden safestix's en chuck-it ultraballen heel snel kapotgeknaagd en op zoek naar iets onverwoestbaars heb ik nu van Zogoflex jive ballen en een hurly 'bot' gekocht. Ik ben er tot nu toe heel enthousiast over, er is nog geen schade te zien en als ze kapotgaan mag je het speeltje 1x gratis omruilen voor een nieuwe. De ballen zijn voor buiten ook heel leuk, stuiteren heel goed, blijven drijven en omdat ze niet helemaal rond zijn springen ze alle kanten op. Aan de hurly of de bumi van Zogoflex kunnen ze samen sjorren. Hier hebben de honden nog niet vaak samen aan de hurly gehangen, maar er is al wel volop aan geknaagd en er is nog niets kapot.

Zogoflex speelgoed heb ik ook al heel lang . Toen ik zag dat het 1 x gratis omgeruild mocht worden dacht ik , dat ga ik proberen  :biggrin2:
Door Barfy
*Dorothea* schreef: op de verpakking van de safestick staat ook dat het geen kauwspeelgoed is.
Hier gaat ie alleen mee naar het park, voor de rest berg ik hem op.
Hier mochten ze de safestix ook alleen buiten hoor, maar ik had er drie van en mijn honden hingen altijd met z'n allen aan dezelfde safestix. De andere twee safestix waren dan niet interessant meer. Op die manier zijn ze alledrie na elkaar in mootjes opgegaan.
Door **Marjolijn**
Boris was ook een sloper maar de buitenband van een fiets ging lang mee en daar ging hij ongelooflijk mee uit zn pannetje.
Ook een kleine buitenband van een steekkarretje ofzo was ideaal.
Door Daantje
**Marjolijn** schreef: Boris was ook een sloper maar de buitenband van een fiets ging lang mee en daar ging hij ongelooflijk mee uit zn pannetje.
Ook een kleine buitenband van een steekkarretje ofzo was ideaal.
Hier is ook eens een kinderfietsje gedemonteerd vanwege de mooie buitenbandjes  :biggrin2:
Door smulpaap
Daantje schreef: Hier is ook eens een kinderfietsje gedemonteerd vanwege de mooie buitenbandjes  :biggrin2:

Goh , hoe bestaat het  ;D ;D

Amber had laatst een helm gevonden , drie tellen later was het gehele binnenwerk van de helm overleden
Door miik
Weet je dat dat die slopers ook zn voordelen hebben ?
Hier hebben we al 10 jaar dezelfde domme pluche poppetjes,.... omdat er nooit wat stuk gaat...
Tis echt bizar, maar ze zijn zo zacht in hun bek ! Ze kunnen ook eindeloos spelen met een opgeblazen ballon...
Af en toe koop ik wat nieuws omdat ik dat leuk vind, niet omdat ze het nodig hebben,,,, ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door