Hylos schreef: ↑za 13 nov 2021, 10:06 Het is idd heel lastig te begrijpen. Je kunt het ook amper maatregelen noemen. Doe het goed of doe niets, zou je zeggen.Het gaat niet zozeer om de verhouding gevaccineerden/ongevaccineerden bij het aantal besmettingen. Wat belangrijk is om te beseffen is dat het aantal ongevaccineerden in absolute aantallen nog te hoog is en in ca. 80% van de gevallen in de ziekenhuizen en op de ICU’s terecht komt, naast de groep die wel gevaccineerd is met het AZ-vaccin, wat volgens onderzoek door de bloedbank na zes maanden het minst effectief blijkt wanneer het gaat om antistoffen. Daarnaast nog groepen die om wat voor reden dan ook niet voldoende antistoffen hebben opgebouwd na vaccinatie met andere vaccins.
En met een vaccinatiegraad van 85% begrijp ik ook niet wat ze nu met die besmettingsgetallen willen.
Al is heel NL gevaccineerd, besmettingen blijf je blijkbaar toch houden. Ik ken ze inmiddels persoonlijk, hele gezinnen die corona hebben terwijl men gevaccineerd is (nou oké, de kinderen niet allemaal geloof ik maar het kwam niet via hen). Je moet toch ook eens iets loslaten? De eventuele oplossing is het vaccin. Wil je die niet, prima maar dan is de kans groter dat je erg ziek wordt of zelf overlijd. Neem je die wel dan is het risico op ellende minder. Nu zo ongeveer iedereen gevaccineerd is, waarom dan nog zo richten op coronabesmettingen bij gevaccineerden? Wat is de verhouding met de ongevaccineerden? Ben ik wel benieuwd naar.
Van mijn part reken je de hele groep gevaccineerden niet meer mee in dit verhaal.. anders houdt het toch nooit op? 100% ga je toch niet halen. Wat is dan nu nog het doel? Ik gok namelijk ook dat je zo'n hoge vaccinatiegraad ook niet weer gaat halen volgend jaar. De mensen verliezen hun geloof of vertrouwen in dit verhaal ook eens. Dan wordt het dus een gebed zonder eind.
Het is waar dat gevaccineerden ook besmet kunnen raken en iemand anders kunnen besmetten. Maar:
a) is die kans veel kleiner;
b) dragen ze veel minder actief virus over;
c)worden ze er minder ziek van en komen ze nauwelijks in de ziekenhuizen terecht, laat staan op de ICU;
d) kunnen ze in theorie iemand besmetten die niet gevaccineerd is, die dan vervolgens wel een hoge viral load kan dragen en andere niet-gevaccineerden kan besmetten.
Deze vierde golf is vooral een pandemie van de ongevaccineerden met opnieuw overbelasting van de ziekenhuizen. En geen applaus dit keer. Wel een figuurlijke dikke vinger.
De “hele groep gevaccineerden niet meer meetellen in dit verhaal” zou mooi zijn als er niet zo gesjoemeld werd met valse coronabewijzen, en mensen niet zo hun best deden om apps te bouwen die het hele systeem van checken m.b.v. een QR-code onderuit halen.