Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Vandaag bij pa en ma boerenkoolstamp gegeten. Lekker hoor. Morgen eet ik de honinggroentjes met makreel denk ik en overdag ga ik alleen sappen. Ik verheug me nu al op een lemon ginger zinger vers uit het machien :D
Door Kaio
hannabelgje schreef: Welke smoothie met paprika?
Ultimate smoothie

Echt zonde van de advocado.

En de lemon ginger zinger maak ik ook vaker, is gewoon een heerlijk drankje  :D
Vanochtend waterkers-peer-limoen gehad, vind ik ook lekker

@Ellen, vervelend hoor de griep  :(
Door EllenL
Griep is inderdaad vervelend! Maar ach, hoort er ook bij, weer even wat troep wegwerken uit mijn lijf zullen we maar denken ::)

Eens kijken of ik zo puf heb om een sapje te maken... wordt denk ik de lemon ginger zinger, die is lekker en makkelijk :D
Vandaag weer werken. Ik heb alleen sapjes en fruit bij me vandaag. Een liter turbo charge smoothie en bijna een halve liter lemon ginger zinger, daarnaast een sinaasappel en een banaan. Even back to basics vandaag.
Door Irish
Heb een GEWELDIG gezondheidsseminair gehad dit weekend :)
Haak alleen wel af met dit programma, al zal ik natuurlijk wel blijven smoothien, salades maken en een recept van het avondeten gebruiken, maar niet meer zo strict. Andere prioriteiten om me gezondheid te verbeteren, zoals candida killen :)
Irish schreef: Heb een GEWELDIG gezondheidsseminair gehad dit weekend :)
Haak alleen wel af met dit programma, al zal ik natuurlijk wel blijven smoothien, salades maken en een recept van het avondeten gebruiken, maar niet meer zo strict. Andere prioriteiten om me gezondheid te verbeteren, zoals candida killen :)
Kun je wat meer erover vertellen? ik ben erg nieuwsgierig, mag ook per pb uiteraard.
Door EllenL
De 14 dagen zitten er voor sommigen ook echt op nu natuurlijk! Ik hou me al een tijdje niet strikt aan het programma, dus ook vandaag niet, ben nu nog moed aan het verzamelen om iets te gaan maken, denk dat ik maar alvast aardig wat sap en smoothie ga maken. Vind 2x sap of smoothie ook wel lekker eigenlijk, helemaal als ik ziek ben, lol.

Maar misschien kunnen we er nu wel een algemeen Juicemaster / Jason Vale topic van maken? Wie hebben er allemaal filmpjes ingestuurd trouwens na de detox? Ik ben wel benieuwd, zou wel super gaaf zijn om die prijs te winnen!! :D
Door Fido
Als jullie citrusvruchten gebruiken doen jullie dat met schil in de sapcentrifuge of zonder schil?
Jasen zie ik de citroenen met schil doen. Als ik dat in de blender doe moet ik  :yucky:

Ik heb bio citrusvruchten
Door EllenL
de citroen als ze bio zijn met schil, limoen kan ik niet biologisch krijgen (nou ja, niet makkelijk in ieder geval) en ik gok dat daar dan ook een wax laagje overheen zit, dus dat doen we maar niet. Ik denk dat het minder extreem smaakt als dat je de hele schil door de blender gooit trouwens, je krijgt vooral de essentiële olie uit de schil mee, de rest vliegt door naar de pulp bak ;)
Door Fido
EllenL schreef: de citroen als ze bio zijn met schil, limoen kan ik niet biologisch krijgen (nou ja, niet makkelijk in ieder geval) en ik gok dat daar dan ook een wax laagje overheen zit, dus dat doen we maar niet. Ik denk dat het minder extreem smaakt als dat je de hele schil door de blender gooit trouwens, je krijgt vooral de essentiële olie uit de schil mee, de rest vliegt door naar de pulp bak ;)
Wij zijn geen voorstander van alleen het sap van een vrucht of groente maar ik verwacht morgen of overmorgen toch een sapcentrifuge die ik heb besteld. Ik wil compromissen gaan maken  :)
Sommige recepten worden in de blender dikke blubber en soms wil ik dat niet. Ik ga bepaalde producten in de centrifuge doen en de rest in de blender.
Citrusvruchten snij ik nu de schil vanaf die ga ik dan met schil centrifugeren.

Heeft iemand al eens koekjes of iets dergelijks gemaakt van het "afval" wat uit de sapcentrifuge komt? Juist die vezels wil ik naar binnen hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door