Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Wat fijn dat je Hobart goed voldoet! Da's ook wel effe wat anders dan een handmolen met een stekker eraan, natuurlijk! :D

De Moulinex mag ook blijven! Heb er net één kilo kippennekjes en één kilo eendennekken doorheen gedraaid; de kippennekken gingen zapzapzap, geen probleem. De eendennekken gaan er ook goed doorheen, zodra de schroef ze te pakken heeft. Ik heb nekken van Barbarie-Enten (vraag mij niet wat dat zijn) maar ze zijn dus behoorlijk stevig en breed, en dus moet je de schroef soms even helpen de nek te grijpen. Ik had alle nekken 3 of 4 keer ingeknipt, zodat ze nog wel aan elkaar zaten maar ze de draaiing in de schroef makkelijker zouden kunnen maken, en heb ze er met het "kopgedeelte" eerst in gedaan, omdat dat minder breed is. Zodra de schroef de nek vastheeft, is ie (de nek) dan ook verloren. Geen weg terug! ;D

Ik twijfel er niet aan dat hij vlees en orgaan en gemalen vleesbot ook probleemloos kan verwerken; hij is echt een stuk zelfverzekerder dan de Proficook. Verder vind ik het dus handig dat er een groentesnijdinges bij zit; daarmee kan ik veel sneller dan met de hand groente klein snijden voor het slowjuicen, en je hebt er maar heel weinig afwas van. Ikke ook blij dus! :D
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Wat fijn dat je Hobart goed voldoet! Da's ook wel effe wat anders dan een handmolen met een stekker eraan, natuurlijk! :D

De Moulinex mag ook blijven! Heb er net één kilo kippennekjes en één kilo eendennekken doorheen gedraaid; de kippennekken gingen zapzapzap, geen probleem. De eendennekken gaan er ook goed doorheen, zodra de schroef ze te pakken heeft. Ik heb nekken van Barbarie-Enten (vraag mij niet wat dat zijn) maar ze zijn dus behoorlijk stevig en breed, en dus moet je de schroef soms even helpen de nek te grijpen. Ik had alle nekken 3 of 4 keer ingeknipt, zodat ze nog wel aan elkaar zaten maar ze de draaiing in de schroef makkelijker zouden kunnen maken, en heb ze er met het "kopgedeelte" eerst in gedaan, omdat dat minder breed is. Zodra de schroef de nek vastheeft, is ie (de nek) dan ook verloren. Geen weg terug! ;D

Ik twijfel er niet aan dat hij vlees en orgaan en gemalen vleesbot ook probleemloos kan verwerken; hij is echt een stuk zelfverzekerder dan de Proficook. Verder vind ik het dus handig dat er een groentesnijdinges bij zit; daarmee kan ik veel sneller dan met de hand groente klein snijden voor het slowjuicen, en je hebt er maar heel weinig afwas van. Ikke ook blij dus! :D
Geweldig Anne , dat ook jij tevreden bent over je vlees molen  :D
In een klap twee barfers helemaal blij  ;D
Door Lil
Anne in Duitsland schreef: Wat fijn dat je Hobart goed voldoet! Da's ook wel effe wat anders dan een handmolen met een stekker eraan, natuurlijk! :D

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat deze gekost heeft?
Door Anne in Zweden
Lil schreef: Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat deze gekost heeft?
Ja hoor! 159,95 € plus verzendkosten 8,99 €. Hij moet uit Engeland komen (die van mij althans), en er zit een Engelse stekker bij maar met een NLs adapterstuk.
Door Lil
Anne in Duitsland schreef: Ja hoor! 159,95 € plus verzendkosten 8,99 €. Hij moet uit Engeland komen (die van mij althans), en er zit een Engelse stekker bij maar met een NLs adapterstuk.
Dank je! Is ook nogal een bedrag.
Ben nog aan het dubben of ik deze bestel of dat ik voor een paar euro meer de Kenwood bestel.  ;)
Door Anne in Zweden
Lil schreef: Dank je! Is ook nogal een bedrag.
Ben nog aan het dubben of ik deze bestel of dat ik voor een paar euro meer de Kenwood bestel.  ;)
Daar zat ik ook een beetje mee inderdaad. Maar omdat ik hier gemalen barf kan kopen (dus geen kvv maar de losse barfonderdelen gemalen, zeg maar), en ik de machine eigenlijk alleen nodig heb om bio-kippennekjes, eendennekken en kwartels mee te malen, en gemalen vleesbot dat de katten zo niet lusten maar vermengd met orgaan wel (en dat ik dan door de machine jaag om het goed te mixen en het bot nog iets kleiner te krijgen), heb ik besloten dat deze goed genoeg moet zijn.

Als je er veel mee moet malen, zou ik denk ik die paar euro extra neertellen. In de hoop dat de Kenwood kan wat je wilt dat ie kan, natuurlijk. Zijn daar ervaringen mee bekend?
Door Lil
Anne in Duitsland schreef: Daar zat ik ook een beetje mee inderdaad. Maar omdat ik hier gemalen barf kan kopen (dus geen kvv maar de losse barfonderdelen gemalen, zeg maar), en ik de machine eigenlijk alleen nodig heb om bio-kippennekjes, eendennekken en kwartels mee te malen, en gemalen vleesbot dat de katten zo niet lusten maar vermengd met orgaan wel (en dat ik dan door de machine jaag om het goed te mixen en het bot nog iets kleiner te krijgen), heb ik besloten dat deze goed genoeg moet zijn.

Als je er veel mee moet malen, zou ik denk ik die paar euro extra neertellen. In de hoop dat de Kenwood kan wat je wilt dat ie kan, natuurlijk. Zijn daar ervaringen mee bekend?
hele forum staat vol over de ervaringen van de Kenwood. Ken ook 2 mensen hier in de buurt in persoon die er heel erg tevreden over zijn. Ben er dus eigenlijk al over uit dat ik even moet sparen. heb al een schijf besteld.  ::)

Ik kan ook gemalen barf bestellen, maar de kosten zijn dan weer zo hoog (euro of 3 a 4 per kg) dat het loont om zelf te malen en ik ben met een allergie hond nogal huiverig.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,85415.0.html
Door Anne in Zweden
Lil schreef: hele forum staat vol over de ervaringen van de Kenwood. Ken ook 2 mensen hier in de buurt in persoon die er heel erg tevreden over zijn. Ben er dus eigenlijk al over uit dat ik even moet sparen. heb al een schijf besteld.  ::)

Ik kan ook gemalen barf bestellen, maar de kosten zijn dan weer zo hoog (euro of 3 a 4 per kg) dat het loont om zelf te malen en ik ben met een allergie hond nogal huiverig.

O, oeps! Allemaal niet meegekregen, ben ergens halverwege de zoektocht in het topic gestapt, vandaar! Maar da war was, dat met die schijven. Dat was ook een reden voor me om niet voor de Kenwood te gaan maar dit "simpele" ding te proberen. En hij voldoet prima, stel ik vandaag vast.

Zou je niet nóg langer doorsparen en zo'n Hobart-achtig monster scoren? Die blaast een heel paard in seconden door de maalschijf, als ik de berichten zo lees! :D
Door Lil
Anne in Duitsland schreef: O, oeps! Allemaal niet meegekregen, ben ergens halverwege de zoektocht in het topic gestapt, vandaar! Maar da war was, dat met die schijven. Dat was ook een reden voor me om niet voor de Kenwood te gaan maar dit "simpele" ding te proberen. En hij voldoet prima, stel ik vandaag vast.

Zou je niet nóg langer doorsparen en zo'n Hobart-achtig monster scoren? Die blaast een heel paard in seconden door de maalschijf, als ik de berichten zo lees! :D
Dan vrees ik dat Boris nooit meer gemalen vlees gaat eten en de oude heer heeft echt problemen met botten (het zijn al zachte).
Bij een Hobart moet je namelijk krachtstroom hebben.  :-\
Door Anne in Zweden
Lil schreef: Dan vrees ik dat Boris nooit meer gemalen vlees gaat eten en de oude heer heeft echt problemen met botten (het zijn al zachte).
Bij een Hobart moet je namelijk krachtstroom hebben.  :-\
Ach so. Na, een Kenwood zal het werk ook wel kunnen doen. Heb je de Proficook eigenlijk nog teruggestuurd en het geld retour gekregen? Of was ie helemaal naar de knoppen nadat je hem had getest?
Door Lil
Anne in Duitsland schreef: Ach so. Na, een Kenwood zal het werk ook wel kunnen doen. Heb je de Proficook eigenlijk nog teruggestuurd en het geld retour gekregen? Of was ie helemaal naar de knoppen nadat je hem had getest?
Teruggestuurd en als maandag centjes er niet zijn gaat er weer een net, maar duidelijk mailtje de deur uit.
Door Martine-Tom
Lil schreef: hele forum staat vol over de ervaringen van de Kenwood. Ken ook 2 mensen hier in de buurt in persoon die er heel erg tevreden over zijn. Ben er dus eigenlijk al over uit dat ik even moet sparen. heb al een schijf besteld.  ::)

Grijns  :biggrin2:

Ik klikte op de eerste link maar die doet het niet meer...tis wel een site met humor:
http://www.billyguyatts.com.au/kenwood- ... medium=cpc
;D
Door Sweet Dutchess
Probeer gewoon goed marktplaats in de gaten te houden.
Die molen die ik nu gekocht heb is een machine die zo'n €500 nieuw kost.
Ik heb straks  Rook en vuur gebeld voor een grovere schijf en die zei zelfs dat ik een prachtig machinetje gescoord had  :D.
Hij heeft een radarwerk in oliebad en is lucht gekoeld .
Je zou denken dat hij veel herrie maakt ,maar hij maakt zeker de helft minder lawaai dan de proficook.Ik stond er echt versteld van . Mijn boman droger maakt nog meer herrie als deze machine  ;)
Ik kan mijn ogen niet van deze molen afhouden. Ik loop hier steeds maar te roepen , joh machientje he, kijk nou , dat is nog eens een vleesmolen  ;D

Ik zal morgen of misschien dadelijk nog wel eens een foto plaatsen van deze vleesmolen en dan zet ik die proficook erlangs. Kun je lachen  :D
Door Sweet Dutchess
Zoek de verschillen  ;D

Afbeelding

Afbeelding

De wokkel. Rechts van de Profiook , links van de MBM. Verschilletje toch? ;)
Afbeelding

De schijf . Rechts van de Proficook, links van de MBM.
Afbeelding

Het mesje. Rechts van de proficook, links van de MBM
Afbeelding

De achterkant.
Afbeelding

Proficook weegt in totaal 3,5 kg, de MBM weegt 19kg .Ik ben tevreden.
Morgen gaat er zalm doorheen en er liggen drie geitjes van Joan te ontdooien  :)
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op vr 22 feb 2013, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door