Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Siberienne schreef: ma 08 nov 2021, 15:48 Aan de andere kant mag je soms wel wat solidariteit verwachten. Dat mensen zich laten vaccineren ondanks dat zij zelf misschien niet het hoogste risico lopen om ziek te worden.

En dan niet alleen voor de kwestbare met een onderliggende ziekte maar bv ook om mogelijk te maken dat de maatschappij weer min of meer gewoon door kan draaien. Want zonder vaccins zaten we denk ik gewoon nog in een lockdown. Of met code zwart op de IC's.
Ja, zonder voor schaap uitgemaakt worden.

Ik vind wel dat de info en uitleg ontbreekt hoor. Hoe vaak ik wel niet de opmerking hoor, maar Hugo zei dat vaccineren ons zou redden en dat 70% immuniteit genoeg zou zijn! Dat zijn natuurlijk wel nog cijfers die niet gebaseerd zijn op de delta variant.
En ik snap ook niet waarom hier alles gesloten is. Vaccinatiestraat; dicht. Maar vooral ook de teststraat; dicht! Ik heb net voor de grap even gekeken, en ik moet gewoon weer ruim een half uur rijden voor een coronatest. Bij lichte klachten lukt dat wel, maar als je ziek bent? En bij lichte klachten vind ik het een drempel; hoeveel mensen gebruiken dan toch maar een onbetrouwbare zelftest?

En de 'straat' hier is niet eens gesloten; die is gewoon helemaal weg en afgebroken.
Door Mandarijn
Kaio schreef: ma 08 nov 2021, 16:06 Als ik heel eerlijk ben ging het afgelopen jaren ook al herhaaldelijk fout geweest in de ziekenhuizen bij een gewone griepgolf als ik het dan maar zo mag noemen. Dat zou al een heel uitgebreide waarschuwing geweest moeten zijn dat onze zorg het niet meer aankan...nu is het een beetje te laat . Er zijn nu eenmaal erg veel oude mensen in verhouding (babyboomers) en ja dus kwetsbaarder en wrslijk is er steeds minder zorgpersoneel .
Klopt maar hier kwam nog bij dat bij het versoepelen Limburg al een tijdje koploper was in besmettingen en dergelijke. Dat is nu nog erger. We zitten hier eigenlijk niet meer in donker rood gebied maar in zwart. De zkn roepen nu ook op om carnavals activiteiten te cancelen, want die besmettingen die daaruit voortvloeien kunnen ze niet meer kwijt en aan. In Noord en midden Limburg zijn ze daarom afgelast. In Zuid Limburg gaan de meeste nog door.
Door eelke
evelyn02 schreef: ma 08 nov 2021, 16:12 Eelke en Siberienne, volgens mij is AstraZeneca niet veranderd, Ze zijn wrl bezig met een trial
https://www.astrazeneca.nl/geneesmiddel ... -vari.html
Ah ja, en dat bericht is uit juni, en gaat ook nog over de Beta variant. Je hoort er natuurlijk ook wel weinig nieuws over omdat AZ helemaal niet meer geprikt wordt. Sinds juni ofzo niet meer denk ik? Ik moest in ieder geval half mei, voor mijn 2e prik, al een heel eind rijden omdat het bijna nergens meer geprikt werd.
Door eelke
Waar staat die G in 2g of 3g voor? Ik begrijp wat het inhoudt, maar ik snap de G niet en in combi met het cijfer istie wel verwarrend; ik dacht dat ik met mn vaccinatie de 5g al had gehad :D
Door Kaio
eelke schreef: ma 08 nov 2021, 16:32 Waar staat die G in 2g of 3g voor? Ik begrijp wat het inhoudt, maar ik snap de G niet en in combi met het cijfer istie wel verwarrend; ik dacht dat ik met mn vaccinatie de 5g al had gehad :D
;D
nee die 2 staan los van elkaar , al zouden sommigen ...nee gein.
1G= gevaccineerd
2G= gevaccineerd of genezen
3G= gevaccineerd of genesen of getest
Door Kaio
Mandarijn schreef: ma 08 nov 2021, 16:14 Klopt maar hier kwam nog bij dat bij het versoepelen Limburg al een tijdje koploper was in besmettingen en dergelijke. Dat is nu nog erger. We zitten hier eigenlijk niet meer in donker rood gebied maar in zwart. De zkn roepen nu ook op om carnavals activiteiten te cancelen, want die besmettingen die daaruit voortvloeien kunnen ze niet meer kwijt en aan. In Noord en midden Limburg zijn ze daarom afgelast. In Zuid Limburg gaan de meeste nog door.
Hebben met dat katholieke zuiden ook veel ouderen...
Maar als ik het nieuws mag geloven is in Zuid-limburg ook zowat alles gecancelled ;) (ben zelf geen carnaval mens dus dat is dan mijn enige bron ;) )
Door eelke
Kaio schreef: ma 08 nov 2021, 16:35 ;D
nee die 2 staan los van elkaar , al zouden sommigen ...nee gein.
1G= gevaccineerd
2G= gevaccineerd of genezen
3G= gevaccineerd of genesen of getest
Ahhhh, ik zat aan iets in het engels te denken, omdat ze het ook steeds over 2 of 3 g in andere landen hebben. Maar de term is iets nederlands dus, bedankt.
Door Kaio
eelke schreef: ma 08 nov 2021, 16:42 Ahhhh, ik zat aan iets in het engels te denken, omdat ze het ook steeds over 2 of 3 g in andere landen hebben. Maar de term is iets nederlands dus, bedankt.
nee hoor :biggrin2: :
1G = Geimpft
2G = Geimpft oder genesen
3G= Geimpft oder genesen oder getestet

;D
Maar goed die vlieger gaat niet voor ieder land op, in Duitstalige landen hanteren ze dit al langer dan Nederland
Door Ina
En als we ons dan afvragen hoe het toch komt dat de QR code absoluut niet veilig is, kijk dit filmpje.....ik denk niet dat wij nog lang van onze QR-status gebruik kunnen maken als ik dit zo zie.

En hier wil ik helemaal niet de jeugd over 1 kam scheren, maar als je met je bezopen kop, denkt ook maar iets bij te dragen aan het oplossen van het hele pandemie probleem dan begrijp ik niet dat er nog 1 horeca gelegenheid open is :o
Door Siberienne
Kaio schreef: ma 08 nov 2021, 16:06 Als ik heel eerlijk ben ging het afgelopen jaren ook al herhaaldelijk fout geweest in de ziekenhuizen bij een gewone griepgolf als ik het dan maar zo mag noemen. Dat zou al een heel uitgebreide waarschuwing geweest moeten zijn dat onze zorg het niet meer aankan...nu is het een beetje te laat . Er zijn nu eenmaal erg veel oude mensen in verhouding (babyboomers) en ja dus kwetsbaarder en wrslijk is er steeds minder zorgpersoneel .
Nederland heeft een hele kosten efficiënte zorg opgebouwd met relatief weinig IC bedden per hoofd van de bevolking. Of om het anders te zeggen : daar is flink op bezuinigd, en je hebt helemaal gelijk. Bijna elk jaar moesten er operaties uitgesteld omdat er te veel mensen met longontsteking op de IC lagen.

En ik vond de Jonge ook ridicuul toen hij begon over inhalen van achterstallige zorg want iedereen kon aan zien komen dat dat niet ging lukken. Niet in het Nederlandse zorgstelsel dat geen ‘extra’s’ heeft.

Noorwegen heeft dat trouwens ook niet hoor. Dus wij bereiden ons ook voor op een zware winter in de zorg ondanks dat de overheid optimistisch heeft aangegeven dat de samenleving ‘terug naar normaal kan’.
Door eelke
Ja, alles valt of staat, heel kinderachtig wel, met de controle natuurlijk. Zolang er niet gescand wordt, of zonder ID controle, werkt het natuurlijk helemaal niet :-\ Met name die ID controle gebeurt maar op weinig plekken goed, op veel plekken vragen ze je geboortemaand en eerste letter van achternaam ofzo, maar dat is natuurlijk ook nog helemaal geen veilige check, dan hoef je alleen maar te onthouden welke gegevens boven komen bij de valse qr code die je bij hebt.
Door dinky89
eelke schreef: ma 08 nov 2021, 16:55 Ja, alles valt of staat, heel kinderachtig wel, met de controle natuurlijk. Zolang er niet gescand wordt, of zonder ID controle, werkt het natuurlijk helemaal niet :-\ Met name die ID controle gebeurt maar op weinig plekken goed, op veel plekken vragen ze je geboortemaand en eerste letter van achternaam ofzo, maar dat is natuurlijk ook nog helemaal geen veilige check, dan hoef je alleen maar te onthouden welke gegevens boven komen bij de valse qr code die je bij hebt.
In mijn ogen valt of staat het met je houden aan de basisregel 'bij klachten blijf je thuis'. Controle op identiteit is natuurlijk leuk en aardig maar als iemand is gevaccineerd blijft de coronacheckapp een groen vinkje tonen en mag je naar binnen, of je nou corona hebt of niet.
Door eelke
dinky89 schreef: ma 08 nov 2021, 17:02 In mijn ogen valt of staat het met je houden aan de basisregel 'bij klachten blijf je thuis'. Controle op identiteit is natuurlijk leuk en aardig maar als iemand is gevaccineerd blijft de coronacheckapp een groen vinkje tonen en mag je naar binnen, of je nou corona hebt of niet.
Oh ja, die ook nog ja! Dat gemopper over dat groene scherm begrijp ik niet; als je positief getest bent ga je toch ook niet naar de supermarkt. Dan blijf je gewoon thuis en kom je helemaal niet in de buurt bij iemand die je qr code scant.

Controle ID lijkt me vooral belangrijk voor de groen niet-gevaccineerden die met een valse QR code binnen willen komen.
Door dinky89
eelke schreef: ma 08 nov 2021, 17:15 Oh ja, die ook nog ja! Dat gemopper over dat groene scherm begrijp ik niet; als je positief getest bent ga je toch ook niet naar de supermarkt. Dan blijf je gewoon thuis en kom je helemaal niet in de buurt bij iemand die je qr code scant.

Controle ID lijkt me vooral belangrijk voor de groen niet-gevaccineerden die met een valse QR code binnen willen komen.
Uit gedragsonderzoek van het RIVM blijkt maar 33% te testen bij klachten en vergelijkbaar percentage blijft thuis bij klachten :-X https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/ma ... els#Testen
Dus ik denk dat er genoeg zijn die toch door QR code scanner komen omdat ze die basisregel niet volgen......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door