Siberienne schreef: ↑ma 08 nov 2021, 15:48 Aan de andere kant mag je soms wel wat solidariteit verwachten. Dat mensen zich laten vaccineren ondanks dat zij zelf misschien niet het hoogste risico lopen om ziek te worden.Ja, zonder voor schaap uitgemaakt worden.
En dan niet alleen voor de kwestbare met een onderliggende ziekte maar bv ook om mogelijk te maken dat de maatschappij weer min of meer gewoon door kan draaien. Want zonder vaccins zaten we denk ik gewoon nog in een lockdown. Of met code zwart op de IC's.
Ik vind wel dat de info en uitleg ontbreekt hoor. Hoe vaak ik wel niet de opmerking hoor, maar Hugo zei dat vaccineren ons zou redden en dat 70% immuniteit genoeg zou zijn! Dat zijn natuurlijk wel nog cijfers die niet gebaseerd zijn op de delta variant.
En ik snap ook niet waarom hier alles gesloten is. Vaccinatiestraat; dicht. Maar vooral ook de teststraat; dicht! Ik heb net voor de grap even gekeken, en ik moet gewoon weer ruim een half uur rijden voor een coronatest. Bij lichte klachten lukt dat wel, maar als je ziek bent? En bij lichte klachten vind ik het een drempel; hoeveel mensen gebruiken dan toch maar een onbetrouwbare zelftest?
En de 'straat' hier is niet eens gesloten; die is gewoon helemaal weg en afgebroken.