Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
Siberienne schreef: wo 11 mar 2020, 14:17 Lezenswaardig artikel : https://www.ntvg.nl/artikelen/de-covid- ... n/volledig

Als klopt wat hierin staat dat er toch aanwijzingen zijn dat mensen verspreiden voordat ze ziek worden (en dat blijft moeilijk echt vast te stellen) hebben we een nog grotere uitdaging en zijn we hier voorlopig nog niet mee klaar.
Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat mensen het virus verspreiden zonder zelf symptomen te krijgen. De stijging van het aantal gevallen kan anders gewoon niet verklaard worden. Het zal echter nog wel even duren voordat alle feiten en bewijzen op tafel liggen. De verspreiding van het aantal gevallen gaat zo snel dat geen wetenschappelijke inspanning het bij kan houden.

Die Aziatische landen mogen wel eens wetgeving gaan invoeren om het eten van allerlei exotische dieren te verbieden. Het is gewoon veel te gevaarlijk: SARS, MERS, en nu dan SARS-CoVid19. In Afrika ebola en in het verleden HIV met zijn verwoestende effecten.
Door MillyMol
Ik was van plan om in het weekend van 4/5 april de eerste lading verhuisdozen over te brengen naar Hongarije en dan in het weekend van 2/3 mei de rest, maar met de toenemende reisbeperking wordt dat misschien nog wel onmogelijk. En ik moet op 4 mei mijn huis uit zijn want dan is de overdracht. En zo raakt het Coronavirus ook op andere manieren het dagelijks leven. Er zijn natuurlijke ergere dingen, zoals ziek worden en doodgaan, maar op micro niveau vind ik dit toch ook behoorlijk vervelend.
Door Siberienne
MillyMol schreef: wo 11 mar 2020, 17:13 Ik was van plan om in het weekend van 4/5 april de eerste lading verhuisdozen over te brengen naar Hongarije en dan in het weekend van 2/3 mei de rest, maar met de toenemende reisbeperking wordt dat misschien nog wel onmogelijk. En ik moet op 4 mei mijn huis uit zijn want dan is de overdracht. En zo raakt het Coronavirus ook op andere manieren het dagelijks leven. Er zijn natuurlijke ergere dingen, zoals ziek worden en doodgaan, maar op micro niveau vind ik dit toch ook behoorlijk vervelend.
Dat is zeker vervelend! Sterkte met de onzekerheid
Door pike
Anne in Zweden schreef: wo 11 mar 2020, 18:09 Volgens mij wist de hele wereld dat al, behalve de WHO. ::)
Die wilden het gewoon niet weten :-X

Wat China betreft: Ik las net dat ze bezorgd zijn dat het virus terugkomt, uit het buitenland. Ze hebben inmiddels namelijk nieuwe gevallen die via het buitenland zijn gekomen:
Of 24 new cases that China reported Wednesday, five arrived from Italy and one from the United States.

en: Beijing’s city government announced that all overseas visitors will be quarantined for 14 days.
Door Tanna
Dit lees ik net :

„We gaan niet snijden in de dienstregeling, maar we vragen reizigers om uitsluitend met pin te betalen en de ov-chipkaart bij kaartjescontroles zelf op de scanner te leggen. Alle ov-medewerkers krijgen donderdagochtend instructies om dat nieuwe beleid strikt uit te voeren. Reizigers zullen op informatieborden uitvoerig worden ingelicht, inclusief de door het RIVM aanbevolen hygiëne, zoals geen handen schudden, hoesten en niezen in de elleboog, zoveel mogelijk afstand houden van elkaar en handen extra wassen”, aldus Peters.

Dan denk ik : afstand houden van elkaar? :o :o

Ik reis sinds ik niet meer werk niet meer met het ov maar ik stond vroeger elke dag platgedrukt tegen de ruiten van de trein en tram, zo druk was het. Hoe houd je dan afstand?
Door Siberienne
Ik ga veel kilometers maken denk ik; extra werken, hopelijk minder file en dan maar niet met de trein .. want daarin afstand houden is toch echt niet mogelijk.

Ik sluit me wel aan bij Andreas Voss gisteren in nieuwsuur. We gaan precies de kant op van Italië. En bijvoorbeeld Noorwegen ook, enorme toename in gevallen terwijl dat toch niet echt een dichtbevolkt land is. En ook de zorg daar goed geregeld is.

Ik denk dat de komende maanden uitzonderlijk gaan worden en een hele hoop dingen die vanzelfsprekend leken ineens niet meer zo zijn. Dat we ons voor mogen bereiden op een periode met minder (geen?) reizen en weinig sociale contacten.
Door Kaio
Volgens mij had Europa beter als een geheel moeten reageren, in andere zaken trekken ze het toch ook allemaal gelijk, en waar het er volgens mij meer aan toe doet dus niet. Hadden we gedacht dat het virus in Italië zou blijven dan, dat het denkt, joh een grens daar ga ik niet over, he joh een Nederlandse toerist, nee die moet ik niet nemen?
En ik vrees dat er nu geen stoppen meer aan is.
Bovendien lees ik ook dat mensen geen bloed meer doneren etc. Ook dat zal dus voor andere problemen gaan zorgen. Dit is wellicht nog erger dan het virus.

En dan nog al die te late maatregelen die daardoor wrslijk langer duren en nauwelijks effect meer hebben.
Het zal mij persoonlijk mega veel roet in het eten gooien :'( Ben eindelijk na jaren weer bezig met opbouwen :( is ook niet het aller ergste natuurlijk, maar na die klap van anderhalf jaar geleden eens een keer mijn hoofd ergens anders. Nou moet ik maar zo weer gaan studeren, dan maar ::) in de hoop dat alles wel mee gaat vallen :biggrin2:

Oja en dan nog we betalen niet met contant geld om contact met elkaar te vermijden, wilt u nog koopzegels, en spaarzegels en oja als we toch bezig zijn doe het bonnetje ook maar ;D
Oh ja, ik keek natuurlijk vanuit m'n eigen standpunt..
Ik had ook al aan geld gedacht, maar ik had het pintoestel ook bedacht daarbij.

Handschoenen aandoen bij het betalen, is dat niet beter? Wollen of katoenen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door