Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Ja das wat klein, ik vroeg het me af omdat ik iedereen hoor roepen dat 8 zo klein is en de mijne doet het prima met een 8  :)
Door Sweet Dutchess
Omdat hij  sprekend lijkt op de gehaktmolen 12 van Wissen horeca  http://www.vanwissen.nl/contents/nl/d53.html#p549
Heb ik hun even een mailtje gedaan welke schijf ik het beste erbij ka kopen.
Er staan verschillende schijven op hun site maar ik zou zo echt niet weten welke ik dan moet bestellen.
Het liefste heb ik een maat 10 of een voorsnijder.
Ik wacht even hun antwoord af
Door Lil
Sweet Dutchess schreef: Anders ik wel. Ik hoop nu een goede keus gemaakt te hebben
Ik hoop met je mee!!! Ik zou zeker voor groter dan maat 10 gaan ;)
Door Mowgli
Martine-Tom schreef: Ja das wat klein, ik vroeg het me af omdat ik iedereen hoor roepen dat 8 zo klein is en de mijne doet het prima met een 8  :)
Ik vind de 8 ook te klein voor vleesbot en spier, maar voor orgaan is die perfect.
Ik gebruik liever de 16 welke eigenlijk als voorsnijder voor vleesbot was gedacht, maar ik vind de structuur prima, dan heeft Mowgli tenminste nog wat te kauwen ;)
Door Lil
tt-tjes schreef: Had je nu niet beter een kenwood kunnen kopen Esther ;D
ja, ik ben na 1 mislukking wel tot die ontdekking gekomen.  ;D
Door Sweet Dutchess
tt-tjes schreef: Had je nu niet beter een kenwood kunnen kopen Esther ;D

Tja misschien ,maar ik heb ook al van verschillende gehoord dat de kenwood ook wel moeite heeft met sommige dingen te vermalen.
De molen die ik nu gekocht heb is meer een professionele molen, lucht gekoeld en weegt ook nog eens zo'n 19kg.
Ik ga ervan uit dat deze molen echt wel alles kan vermalen.Ik heb hem ook niet te duur gekocht.
nieuwprijs ligt rond de €500 excl. btw :-X . Dit lijkt me dan ook echt geen prutapparaatje  :)

Anne , hoe is het met je moulinexje ?
Door Lil
Sweet Dutchess schreef:
Tja misschien ,maar ik heb ook al van verschillende gehoord dat de kenwood ook wel moeite heeft met sommige dingen te vermalen.
De molen die ik nu gekocht heb is meer een professionele molen, lucht gekoeld en weegt ook nog eens zo'n 19kg.
Ik ga ervan uit dat deze molen echt wel alles kan vermalen.Ik heb hem ook niet te duur gekocht.
nieuwprijs ligt rond de €500 excl. btw :-X . Dit lijkt me dan ook echt geen prutapparaatje  :)

Anne , hoe is het met je moulinexje ?
Klinkt als een echt super apparaat. Wat een prijs trouwens  :o
Door Sweet Dutchess
oohhww mensen dit is een molentje  :D :D :D :D :D
Kippennekken alsof het papier is , paardenvlees schiet er doorheen en ook ook effe wat zalmstaarten geprobeerd en ook dat is een makkie  :biggrin2:
De proficook is vergeleken bij dit machinetje gewoon poppenspul
Ik is blij, ik is HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEl blij  :mbounce:
Door leni
Sweet Dutchess schreef: oohhww mensen dit is een molentje  :D :D :D :D :D
Kippennekken alsof het papier is , paardenvlees schiet er doorheen en ook ook effe wat zalmstaarten geprobeerd en ook dat is een makkie  :biggrin2:
O0 O0 :mbounce:
Door Mowgli
Heb je deze in ieder geval geen miskoop :)
Welke vleesmolen is het precies?

Notitie voor een van de moderatoren: Misschien een idee om een sticky topic / document in de bibliotheek te maken voor vleesmolens, waarin wordt beschreven welke ervaring de bp leden hebben met verschillende vleesmolens (merk, model), de prijs, waar te koop, en wat ze er precies mee kunnen malen?
Door syiryo
:circle: :circle: ben al onderweg met 15 kilo karkas achter op de fiets.. hahaha
Door Lil
:D :D :D :D :D :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door