Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Angelique schreef: di 10 mar 2020, 20:48 Zo,n test duurt 1 á 2 dagen toch.....dan is het geen bizar toeval dat de uitslag in de liveshow komt die als ik het me goed herinner ook pas op die dag ingepland werd.

Dat er twijfel is over hoe en wanneer je precies besmettelijk bent kan ik begrijpen. Dat je dan de kneiterharde stelling poneert en ook hanteert dat je zonder klachten niet besmettelijk bent, dat kan er dan bij mij niet in.

Ik ben Jan gaan volgen :)
Welke Jan?
Door pike
evelyn02 schreef: di 10 mar 2020, 23:03 Ik ben secretaris van een vereniging van eigenaren van een park met recreatiebungalows. Het park is in de Achterhoek, de eigenaren komen uit het hele land. De meeste zijn 50 of 60 plus.
Volgende week zaterdag hebben we onze jaarlijkse ALV gepland. Meestal komen er zo’n man of 60.
Wat moet je nu doen? Gewoon door laten gaan of toch verplaatsen? Ik vind het moeilijk!!!
Ik zou het uitstellen. Better safe than sorry. Als ik eigenaar was zou ik niet eens naar die vergadering gaan.
Door tt-tjes
Ik kreeg maandag een telefoontje van mijn leidinggevende met het vriendelijke verzoek thuis te blijven. Ze gaan een laptop regelen zodat ik wat thuis kan werken.
Hoesten is een stuk minder geworden maar nog steeds niet weg.
Door Hylos
Kaela schreef: di 10 mar 2020, 18:55 Ik zou zolang je niet 100% beter bent, mooi thuisblijven.

Want ondanks de nare berichten, ben ik als gezonde hollander nog niet zo bang. Ik geloof het wel hoor, het stuk wat Lizzy schrijft. En als het dichterbij komt, zal het gevoel ook heus iets anders gaan zeggen als het verstand. Maar op dit moment ben ik net zo bang om morgen van mijn paard te donderen tijdens paardrijles, als voor corona. Want ik ben gezond en fit en het leven is soms shit. (en verder doe ik wel braaf handjes wassen ed, al is dat totaal onzinnig als je met 1000 man in een pand werkt)

Maar als je niet 100% fit bent, moet je gewoon ziek thuisblijven, zeer zeker als je vanuit huis kan werken. Het is gewoon onzin om dan langs je werk te moeten omdat sommige mensen je graag voorbij zien wandelen.

Zal het helpen? Geen idee. Maar als je niet fit bent, is je weerstand zeker niet optimaal en dat is echt niet om mee te grappen. Die paar dagen extra thuis zullen ze je echt niet kwalijk nemen, zeker niet als je gewoon werkt ipv ziek bent. Ze zouden blij moeten zijn dat je je verstand gebruikt!
Dankje, ik zou hetzelfde tegen een ander zeggen hoor.. maar voor jezelf denk je dan blijkbaar weer anders. :???:

Vandaag en morgen blijken er weer een groep uit Brabant en wellicht Duitse collega's over de vloer te komen, de hele dag.
Ik vind het gewoon te link, ben zo slap als een doek dus een longontsteking zit ik niet op te wachten. :-X

En echt he, hier in ons ziekenhuis in Drachten was dus ook een corona patient. En wat doen ze met t personeel? "We houden 13 medewerkers in de gaten, er wordt tweemaal per dag temperatuur opgenomen". En dat is het dan, ze worden niet eens getest op corona terwijl ze dus die patient hebben behandeld. Dat is toch echt je kop in het zand steken?
Ik had er vrijdag een afspraak staan, heb ik maar mooi afgezegd. ::)
Ben eigenlijk nooit zo'n paniekvogel, maar door dit struisvogelgedrag in Nederland ga je er toch anders tegenaan kijken.

Die patient , man van 78, is overigens weer aan de beterende hand. Dat is dan wel weer goed om te horen!
Door Kaela
Hylos schreef: wo 11 mar 2020, 13:13 Dankje, ik zou hetzelfde tegen een ander zeggen hoor.. maar voor jezelf denk je dan blijkbaar weer anders. :???:
Soms is het gewoon nodig het even van een ander te horen. Goed voor jezelf zorgen hoor :-*
Door Siberienne
Hylos schreef: wo 11 mar 2020, 13:13 Dankje, ik zou hetzelfde tegen een ander zeggen hoor.. maar voor jezelf denk je dan blijkbaar weer anders. :???:

Vandaag en morgen blijken er weer een groep uit Brabant en wellicht Duitse collega's over de vloer te komen, de hele dag.
Ik vind het gewoon te link, ben zo slap als een doek dus een longontsteking zit ik niet op te wachten. :-X

En echt he, hier in ons ziekenhuis in Drachten was dus ook een corona patient. En wat doen ze met t personeel? "We houden 13 medewerkers in de gaten, er wordt tweemaal per dag temperatuur opgenomen". En dat is het dan, ze worden niet eens getest op corona terwijl ze dus die patient hebben behandeld. Dat is toch echt je kop in het zand steken?
Ik had er vrijdag een afspraak staan, heb ik maar mooi afgezegd. ::)
Ben eigenlijk nooit zo'n paniekvogel, maar door dit struisvogelgedrag in Nederland ga je er toch anders tegenaan kijken.

Die patient , man van 78, is overigens weer aan de beterende hand. Dat is dan wel weer goed om te horen!
Het lastige is dat testen bij mensen zonder klachten schijnveiligheid geeft. Als je nu test en ze zijn negatief, dan kunnen ze nog steeds positief worden. net zolang als de incubatie tijd van de infectie (5-7 dagen, wordt voor alle zekerheid 14 dagen aangehouden) Dan zou je ze dagelijks moeten gaan testen twee weken lang? Dat kan ook niet. En je moet iets want thuis twee weken in quarantaine zetten van zorgpersoneel wordt te moeilijk. Dan heb je te weinig mensen aan het werk. Dus dit is de keuze voor het minst kwade in deze fase van de uitbraak.

Deze uitbraak is wat dat betreft ook wel cursus omgaan met onzekerheden voor gevorderden... lastig blijft het
Door Lizzy
Siberienne schreef: wo 11 mar 2020, 14:17 Lezenswaardig artikel : https://www.ntvg.nl/artikelen/de-covid- ... n/volledig

Als klopt wat hierin staat dat er toch aanwijzingen zijn dat mensen verspreiden voordat ze ziek worden (en dat blijft moeilijk echt vast te stellen) hebben we een nog grotere uitdaging en zijn we hier voorlopig nog niet mee klaar.
Bedankt voor het delen.

Het artikel ontkracht ook dat het aantal besmettingen wel minder gaat worden als het weer beter wordt. Al met al ziet het er niet erg zonnig uit.
Door Kaio
Kan mij niet snel genoeg voorbij zijn zeg, wordt er zo kriegel van, van berichtgevingen, stemmingsmakerij (dat zit er toch wel ook heel erg veel tussen) tot hamsterende mensen die over 2 jaar bijv geen tomatensaus meer kunnen zien :P ::)
En natuurlijk van alle onzekerheden omdat je niet weet wat de overheden gaan doen, volgens mij heb ik daar nog steeds meer angst voor dan de ziekte zelf.
Lizzy schreef: Bedankt voor het delen.

Het artikel ontkracht ook dat het aantal besmettingen wel minder gaat worden als het weer beter wordt. Al met al ziet het er niet erg zonnig uit.
In China is het toch wel op zijn retour, hoe lang heeft dat geduurd? 3 maanden?
Nou we zijn ongeveer een maand bezig....
Door Lizzy
Kaio schreef: wo 11 mar 2020, 15:57 Kan mij niet snel genoeg voorbij zijn zeg, wordt er zo kriegel van, van berichtgevingen, stemmingsmakerij (dat zit er toch wel ook heel erg veel tussen) tot hamsterende mensen die over 2 jaar bijv geen tomatensaus meer kunnen zien :P ::)
En natuurlijk van alle onzekerheden omdat je niet weet wat de overheden gaan doen, volgens mij heb ik daar nog steeds meer angst voor dan de ziekte zelf.

In China is het toch wel op zijn retour, hoe lang heeft dat geduurd? 3 maanden?
Nou we zijn ongeveer een maand bezig....
Ja, maar waardoor is het in China op z'n retour? Door de draconische maatregelen die ze daar in Huwan hebben genomen. En hier zitten we een beetje slap te kutten met z'n alle, in Europa.
Door Kaio
Lizzy schreef: wo 11 mar 2020, 16:04 Ja, maar waardoor is het in China op z'n retour? Door de draconische maatregelen die ze daar in Huwan hebben genomen. En hier zitten we een beetje slap te kutten met z'n alle, in Europa.
Ja weet ik niet, mijn glazen bol is momenteel stuk :biggrin2:
Nee serieus, is dat deels een natuurlijk proces? hoeveel invloed hebben de maatregelen gehad? Ik geloof dat je dat nooit met zekerheid kunt vergelijken.
Maar als je in de link de grafiek bekijkt, verschuiven de maatregelen alleen de piepbelasting maar niet de totale duur, sterker nog kan het langer maken.....
Door Lizzy
Myth 1: In 2003, SARS went away on its own as the weather got warmer.
SARS did not die of natural causes. It was killed by extremely intense public health interventions in mainland Chinese cities, Hong Kong, Vietnam, Thailand, Canada and elsewhere. These involved isolating cases, quarantining their contacts, a measure of “social distancing,” and other intensive efforts. These worked well for SARS because those who were most infectious were also quite ill in a distinctive way — the sick cases were the transmitters, so isolating the sick curbed transmission. In Toronto, SARS resurged after the initial wave was controlled and precautions were discontinued. This resurgence was eventually linked to a case from the first wave. The resurgence confirms that it was control measures that stopped transmission the first time.

Myth 2: The “common cold” coronaviruses are seasonal, with little transmission in the summer, so SARS-CoV-2 will be too.
Predicting how a novel virus will behave based on how others behave is always speculative, but sometimes we have to do so when we have little else to go on. So the first problem with this myth is that we don’t know whether those coronaviruses, which go by the evocative names like OC43, HKU1, 229E, and NL63, are good analogies for this virus. Still, it is worth considering the analogy especially to OC43 and HKU1, which are SARS-CoV2’s closest relatives among the seasonal coronaviruses. The other reason this is a myth is that seasonal viruses that have been in the population for a long time (like OC43 and HKU1) behave differently from viruses that are newly introduced into the population.

To understand why, it helps to understand what we know about why many respiratory viruses are winter-seasonal in temperate regions like most of the USA. Scientists have identified four factors that contribute to this phenomenon. For some viruses, we have evidence for which factors are most important, for others, we have to extrapolate.

Etc. De rest hier: https://ccdd.hsph.harvard.edu/will-covi ... r-weather/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door