Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
constance.blokzijl schreef:Ik wil er eigenlijk niet aan, ben net 40!
Maar tijdens de lunchwandelingen op mijn werk met mijn collega (die is van de veiligheidsafdeling) eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk lawaaidoof ben.... Iets te veel naar live optredens geweest vroeger met vaak een flinke piep thuiskomen , ach die walkman lekker hard en bij de F1 geweest toen nog niemand bedacht had dat gehoorbescherming belangrijk was en Jos Verstappen nog de man was... Die piep heeft zo'n anderhalve week aangehouden Afbeelding
Nou kan ik super eigenwijs zijn, maar kan ook kijken wat er nog wel mogelijk is, want beter wordt het vast niet meer! (Alhoewel ik stiekem nog hoop dat het gewoon dikke proppen zijn)
Maar verjaardagen, grotere gezelschappen, het is zoooo lastig om gesprekken te volgen, en als mensen wat verder weg zitten kan ik niet eens een gesprek meer aangaan want dan versta ik ze gewoon echt niet.....

Ik ben 47, en de piepen herken ik ook, vooral van vroeguh in de dorpsdisco waar vriendin en ik plekje onder de boxen hadden... Ik ben idd lawaaidoof en versta al jaren mensen moeilijk in grote groepen. Heb ook regelmatig last van oorsuizingen. Vermijd groepen en lawaai zoveel mogelijk. Ik vind het gewoon niet leuk meer want zoooo vermoeiend, maar ja, echt goed voor je sociale leven is dat ook niet. En ik ga dus niet meer naar life concerten. Te bang om nog meer in te leveren.
Maar ik snap het hoor, want ik vind de drempel ook heeeeeel hoog, ik vind mezelf ook te jong.
Door constance.blokzijl
Siberienne schreef:

Ik ben 47, en de piepen herken ik ook, vooral van vroeguh in de dorpsdisco waar vriendin en ik plekje onder de boxen hadden... Ik ben idd lawaaidoof en versta al jaren mensen moeilijk in grote groepen. Heb ook regelmatig last van oorsuizingen. Vermijd groepen en lawaai zoveel mogelijk. Ik vind het gewoon niet leuk meer want zoooo vermoeiend, maar ja, echt goed voor je sociale leven is dat ook niet. En ik ga dus niet meer naar life concerten. Te bang om nog meer in te leveren.
Maar ik snap het hoor, want ik vind de drempel ook heeeeeel hoog, ik vind mezelf ook te jong.
En dat is het wel, te jong. Maar ook te jong om thuis te zitten Afbeelding
Dus morgen eerst kijken of het heel misschien toch geen proppen zijn en anders naar de winkel van de vrouw van 1 van mijn collega's. Zij werkt in een winkel voor horen, naam kwijt natuurlijk, maar haar ken ik ook. Dat maakt het toch minder spannend voor mij. Zij zei al dat er tegenwoordig heel veel mogelijk is en dat je het bijna niet meer ziet mocht je wel een apparaatje nodig zijn.
Door koekje
Ga naar de kno. Die kan ook gehooronderzoeken doen en je eventueel doorsturen naar een audiologisch centrum.
Ik zit ook geregeld tussen de dove kwartels en ik vind televisie kijken dan gewoon niet prettig. Desondanks is mijn gehoor ook niet meer zo scherp als het 10 jaar geleden was.
Aan de andere kant zaten we vorig jaar zomer eens in de tuin bij mn moeder. Ergens hadden buren een kattenverjager aanstaan. Ik zat met intervallen met mn nekharen overeind, maar was wel de enige die het vreselijke geluid kon horen (kat van mn moeder zat binnen).
Dat mn moeder het niet meer hoorde, is wellicht logisch. Ze is 60+. Meneer, ook inmiddels veertiger, hoorde het ook niet. Maar die heeft jarenlang getourd en is zelf verantwoordelijk geweest voor het lawaai. Vera hoort ook minder, maar daar kan wellicht nog iets aan gedaan worden.
Door koekje
Laat je bezwaren voor een eventueel gehoorapparaat varen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar zie het maar als een bril voor je oren. Een bril dragen is ook niet raar.
Door Fioon
koekje schreef:Laat je bezwaren voor een eventueel gehoorapparaat varen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar zie het maar als een bril voor je oren. Een bril dragen is ook niet raar.
Mee eens! En ik kan het weten, heb sinds mijn 30e gehoorapparaten. Wel het type "achter het oor" maar ook die zijn steeds kleiner tegenwoordig.
Mijn advies is wel om via de knoarts naar een audiologisch centrum te gaan. Zij hebben er veel meer kennis van dan "schoonenberg hans anders mensen".
Daarnaast heb je het recept van het audiologisch centrum ook nodig voor een eventuele vergoeding van je verzekering. Overigens moet je met het recept alsnog naar die winkels voor het uitzoeken van het apparaatje maar dan ligt er een goed onderzoek en advies aan ten grondslag. Heb je meer vragen of wil jij(of een ander) ervaringen uitwisselen, pb me gerust.
Door constance.blokzijl
Fioon schreef: Mee eens! En ik kan het weten, heb sinds mijn 30e gehoorapparaten. Wel het type "achter het oor" maar ook die zijn steeds kleiner tegenwoordig.
Mijn advies is wel om via de knoarts naar een audiologisch centrum te gaan. Zij hebben er veel meer kennis van dan "schoonenberg hans anders mensen".
Daarnaast heb je het recept van het audiologisch centrum ook nodig voor een eventuele vergoeding van je verzekering. Overigens moet je met het recept alsnog naar die winkels voor het uitzoeken van het apparaatje maar dan ligt er een goed onderzoek en advies aan ten grondslag. Heb je meer vragen of wil jij(of een ander) ervaringen uitwisselen, pb me gerust.
Thnx!
Is dus eigenlijk iets om ff met de assistente door te nemen morgen als er geen proppen zijn dus....

Ik merk echt suffe dingen; stond maandag langs de snelweg op Daantje te wachten om vlees over te geven, neefjes mee. Die praten tegen mij maar half van mij afgedraaid.... En echt ik kon 3 x vragen 'wat zeg je nou?' Uiteindelijk gezegd dat ze harder moeten praten en even naar tante moeten kijken anders versta ik het niet...
Dat maakt dat ik me geen 40 maar 60 voel......
Zo nu genoeg geklaagd over mijn oren Afbeelding
Door Ivonne
Ik wilde er ook niet aan dat mijn gehoor niet meer zo best was... ik ben 47, ik heb een dochter van bijna 4, en ik heb een leesbril. Die leesbril dat ging nog wel om te doen maar die oren....... :o :o maar de meeste gesprekken gingen eigenlijk niet meer oke, net wat anders verstaan dan er gezegd werd dus een gesprek ging door mij op een geheel ander onderwerp over, maar ook in een leslokaal of vergaderruimte maar moeten gokken naar wat er gezegd wordt. Want meer dan twee keer vragen is ook al zo stom....
Dus, oren getest bij de winkel, oren getest bij de KNO, nog een jaar gewacht... want ik vond het vreselijk... ik ben toch geen oud wijf :-X .... maar het werd er niet beter op.... en nu draag ik al ruim een jaar apparaatjes; het is even zoeken naar de juiste afstelling maar dan heb je ook wat. Het helpt goed, niet in alle situaties maar het helpt echt wel.
Door patt
Ik heb een vraag omdat jij in een winkel ofzo hebt laten testen en bij de KNO.Ik doe zo n jaar of 17 al niet meer mee aan gesprekken.Soms een poging maar nadat het regelmatig doodviel het gesprek of onderzoekende blikken mijn kant op kwamen ben ik maar afgehaakt.Ik knik wat of schudt nee naar gelang de lichaamstaal.
Nu kwam er bij beter horen uit dat ik slechter hoorde maar niet genoeg voor vergoeding.Niet erg maar ook naar de huisarts.In doodse stilte en achteraf in de meest ideale omgeving getest.Idd gehoorschade maar niet erg genoeg.Ik wil gewoon weer een gesprek kunnen volgen in groepen maar zat er verschil in de test van beter horen en de KNO? En ook zo ideaal getest? Want 1 op 1 ergens in een afgelegen hoekje versta ik iedereen zonder dialect.
Door constance.blokzijl
patt schreef:Ik heb een vraag omdat jij in een winkel ofzo hebt laten testen en bij de KNO.Ik doe zo n jaar of 17 al niet meer mee aan gesprekken.Soms een poging maar nadat het regelmatig doodviel het gesprek of onderzoekende blikken mijn kant op kwamen ben ik maar afgehaakt.Ik knik wat of schudt nee naar gelang de lichaamstaal.
Nu kwam er bij beter horen uit dat ik slechter hoorde maar niet genoeg voor vergoeding.Niet erg maar ook naar de huisarts.In doodse stilte en achteraf in de meest ideale omgeving getest.Idd gehoorschade maar niet erg genoeg.Ik wil gewoon weer een gesprek kunnen volgen in groepen maar zat er verschil in de test van beter horen en de KNO? En ook zo ideaal getest? Want 1 op 1 ergens in een afgelegen hoekje versta ik iedereen zonder dialect.
Ik heb van de HA assistente net de tip gehad, eerst kijken in een winkel of er werkelijk sprake is van gehoorverlies, dan is een verwijzing naar de KNO ook makkelijker en van daaruit verder.

Maar als je er zelf echt last van hebt zou ik dat gewoon aankaarten bij de HA, die kan je dan doorverwijzen toch.
Door CindyMayella
Heb ik altijd mn telefoon aan staan (anders staat ie op tril), moet ik werken, word ik gebeld (en wel 6x) door het ziekenhuis), dat er maandag plekje vrij is om geopereerd te worden...... Tja.... Toen hebben ze het huisnummer maar gebeld en mag mijn man geen toestemming geven!!!!! En dus maandag geen operatie.... Dus weer wachten..... Volgens ziekenhuis word ik waarschijnlijk snel weer gebeld......
Laat ik toevallig sinds gister een soort spierpijn te hebben rond de littekenbreuk...... Wil dat het gewoon klaar is.... Ben het zat.....
Door Eef+Stippels
CindyMayella schreef:Heb ik altijd mn telefoon aan staan (anders staat ie op tril), moet ik werken, word ik gebeld (en wel 6x) door het ziekenhuis), dat er maandag plekje vrij is om geopereerd te worden...... Tja.... Toen hebben ze het huisnummer maar gebeld en mag mijn man geen toestemming geven!!!!! En dus maandag geen operatie.... Dus weer wachten..... Volgens ziekenhuis word ik waarschijnlijk snel weer gebeld......
Laat ik toevallig sinds gister een soort spierpijn te hebben rond de littekenbreuk...... Wil dat het gewoon klaar is.... Ben het zat.....
Balen :(
En wat een bureaucratie, het gaat toch maar om het maken van een afspraak ::)

Mijn klaagje: krijg zojuist een bestelling uit Amerika, heeft DHL de administratiekosten inmiddels verhoogd tot 17,55!! >:(

En AH verpakt de bio diepvriesspinazie ineens in plastic ipv in een kartonnen doosje. Waarom? :???:
Door Spikkelneus
Eef+doggies schreef:Balen :(
En wat een bureaucratie, het gaat toch maar om het maken van een afspraak ::)

Mijn klaagje: krijg zojuist een bestelling uit Amerika, heeft DHL de administratiekosten inmiddels verhoogd tot 17,55!! >:(

En AH verpakt de bio diepvriesspinazie ineens in plastic ipv in een kartonnen doosje. Waarom? :???:
Ja, en de bio-boerenkool ook. Ik ontdooi elke dag 5 van die briketten voor door mijn omeletje, dus zo´n zak gaat wel even mee. En een kartonnen doosje is hersluitbaar, maar nu moet er dus een knijper op de zak om hem af te sluiten. Ik vind het 3x niks.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door