Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EllenL
Fido schreef: In welk " boek " kan ik de soepen vinden?

Mijn sapcentrifuge is gehandicapt en gebruik ik niet meer. Ben op zoek naar iets nieuws.
Soep kan ik wel maken.
Juice yourself slim
Door Fido
hannabelgje schreef: In juice yourself slim staan de recepten maar ik kan ze ook uitschrijven en naar je mailen in het weekend.
Oh dat is wel heel aardig  :-* graag dus maar geen stress of haast  ;)

Momenteel lig ik ziek op bed en krijg nu de tijd om me te verdiepen, zover dat lukt  :fever: in slow juicers.

Ik heb de sapcentrifuge van Philips en die beviel super. Totdat hij meerdere keren ging stuiteren en ik een bende had in mijn keuken  :o. Ik gebruik het nu niet meer baal van bende.......

Idd scheidt het sap zich snel. Ik ben nu verder aan het kijken voor een slow juicer. Ik ga er nu maar vanuit dat er mensen in dit topic ervaring hebben. Welke raden jullie mij aan?

Wensenlijstje:
Hoeft niet perse heel goedkoop maar de Angel valt af  :biggrin2:
Makkelijk schoon te maken. Daar wil ik dan best wat meer voor betalen
En niet te kleine vulopening. Alles eerst heeeeel klein snijden gaat mij irriteren.
Door hannabelgje
Ik ben ook aan het kijken voor een slowjuicer en ben terecht gekomen op de verticale juicers ivm de snelheid en het gemak. Dus de hurom of de versapers.
De philips gaat stuiteren van citrusvruchten zijn wij achtergekomen. Als je die in stukjes doet dan stuitert hij niet meer.

Ik zal de recepten bijeen zoeken en uittypen. Als ik dat klaar heb dan geef ik wel een seintje. Het zijn hele lekkere soeprecepten vind ik en makkelijk. Op de site van the juicemaster staan er ook al een aantal vermeld trouwens.
Door hannabelgje
Ik ga voor het tomatensoepje.
Hij adviseert trouwens in het boek om gedurende 5 dagen in de week twee maaltijden te vervangen door een sap, smoothie of soep en 1 maaltijd "normaal" en in het weekend ook "normaal".
Ik ga dat in elk geval doen, smoothie als ontbijt, soep als lunch en gezonde maaltijd 's avonds (geen granen, maar groenten en mager vlees of stukje vis).
Door Fido
hannabelgje schreef: Ik ben ook aan het kijken voor een slowjuicer en ben terecht gekomen op de verticale juicers ivm de snelheid en het gemak. Dus de hurom of de versapers.
De philips gaat stuiteren van citrusvruchten zijn wij achtergekomen. Als je die in stukjes doet dan stuitert hij niet meer.

Ik zal de recepten bijeen zoeken en uittypen. Als ik dat klaar heb dan geef ik wel een seintje. Het zijn hele lekkere soeprecepten vind ik en makkelijk. Op de site van the juicemaster staan er ook al een aantal vermeld trouwens.
Met ananas stuitert ie ook  :-\
En nu zitten we op het punt: als we dan toch alles in stukken moeten snijden dan kan de blik verruimd worden naar een slow juicer  :) Hoewel sommige slow juicers een gat laten zien waar volgens mij net een dobbelsteen door past ??
Door Deesje
ik ben nu van een grote vulopening terug naar een kleine, moest daar aanvankelijk wat aan wennen maar merk dat als ik 5 minuten langer neem voor het snijden ik veel sneller kan sappen dus dat is alweer oke...

ik ben super blij met mijn angel, heb veel meer sap uit 1 recept dan met mijn oude centrifuge en veel minder pulp, daarnaast blijft het sap moi een geheel, splitst niet op en de smaak blijft langer goed..

bij mij was de twijfel tussen de angel en de greenstar elite (http://www.slowjuice.nl/slowjuicers/gre ... uicer.html?) dat zijn qua opbrengst volgens mij de 'betere'.. alleen de greenstar heeft ook een kleine vulopening. nu denk ik dat je daar niet echt aan ontkomt in een slowjuicer omdat de kracht op groente en fruit niet zo 'lomp' is dus dat je ook 'anders' moet vullen...

de verticale slowjuicers ken ik niet dus daar kan ik niets over zeggen, de matstone heb ik geprobeerd maar vond ik tien keer niets, super traag (daar zou ik helemaal gek van worden) en niet lekker te vullen, daarnaast pulp nog erg nat...

via slowjuice kun je volgens mij ook apparaten testen misschien is dat een optie?
Door EllenL
Hier ook soms met gember en als ik te veel van het taaie harde witte spul laat zitten op een limoen kan het ook met stukjes mis gaan.. het gaat mis als er iets is wat blijft steken in de verbindingsstukjes tussen het snijvlak en de zeef! Vind ik wel een minpunt moet ik zeggen :(
Ananas nooit problemen mee...
Door Hitam
Zullen we een slowjuice workshop organiseren in Otterlo waarbij je verschillende apparaten kunt uittesten? Mijn buren verkopen die dingen en hebben er een paar staan om te testen.
Door Fido
Hitam schreef: Zullen we een slowjuice workshop organiseren in Otterlo waarbij je verschillende apparaten kunt uittesten? Mijn buren verkopen die dingen en hebben er een paar staan om te testen.
prima excuus om weer eens naar Otterlo te gaan  8)
Ik stem voor en bij deze maar gelijk de mededeling dat ik niet op een zaterdag kan  :-[
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door