Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef:
En ondertussen worden in Gaza kinderen neergeschoten door Israël terwijl ze veiligheid zoeken in een VN schoolgebouw![]()
Jantina schreef: Van het lezen van die complot verhalen word je ook achterdochtig zeg... Meer mensen die dat 'volgen'?Ik heb er een aantal gelezen,ook die van de link die in dit topic staat, wat zijn die schrijvers.............brr,te triest voor woorden!
Hope schreef:Volgens mij wordt hier heel sterk 1 kant van het verhaal belicht.
Een vriend van mij woont in Israël en hij zegt dat ook rond de oorlog daar het nieuws hier in Nederland erg gekleurd wordt gebracht.
Borke schreef: Nieuws wordt verteld door mensen en mensen zijn zelden objectief.Het enge is dat nieuws niet alleen zelden objectief gebracht wordt omdat mensen zelden objectief zijn.
Nieuws wordt overal subjectief gebracht, echt niet alleen in China of Rusland...
Ook hier worden keuzes gemaakt.
Vijf jaar lang was Joris Luyendijk correspondent voor het Midden-Oosten.
Hij sprak met stenengooiers en terroristen, met taxichauffeurs en professoren, met slachtoffers, daders en hun familie.
Hij ondervond aan den lijve dictatuur, bezetting, terreur en oorlog.
Hoe meer hij meemaakte, hoe verbaasder hij raakte.
Wat gaapte er een kloof tussen wat hij als correspondent ter plekke waarnam en wat hij daarvan terugzag in de media.
In "Het zijn net mensen" laat Luyendijk met pakkende voorbeelden en vol humor zien hoe de media ons een gefilterd, vervormd en gemanipuleerd beeld van het Midden-Oosten geven.
dinky89 schreef: Klinkt als een zeer boeiend boek om te lezen ;-)absoluut zeer interessant. Ik denk ook dat we een redelijk gekleurd beeld krijgen voorgeschoteld, maar dat kan bijna niet anders. Zoveel mensen, zoveel visies.
Hetty 1 schreef: Het enge is dat nieuws niet alleen zelden objectief gebracht wordt omdat mensen zelden objectief zijn.Ja! Ik heb 'em ook gelezen. Heel goed.
Nieuws wordt gemanipuleerd en degenen die dat het beste kunnen, komen er het beste uit in een conflict.
Ik heb net dit boek gelezen van Joris Luyendijk
![]()
Jantina schreef: Van het lezen van die complot verhalen word je ook achterdochtig zeg... Meer mensen die dat 'volgen'?Nee, volgen zeker niet. Ik kom er soms wel eens een tegen maar tijdens het lezen krijg ik er al heel erg jeuk van.