Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gisteren een check gedaan en binnen komt nu alles op, de komkommer, de courgette, de pompoenen en de pattison. Vorige week donderdag gezaaid. Alleen mijn courgette long green trailing nog niet en de mini pompoen jack be little ook niet.
Een btje te groot topic om nu volledig door te lezen. Ik heb zaadjes van spinazie, komkommer, wortel, sla en peterselie. Ik wou ze eerst binnen op laten komen. Kan dit in gewoon potgrond? en moet er dan nog een stukje doorzichtig folie over heen?

Alvast bedankt voor het antwoord
Amanda/Dino schreef: Een btje te groot topic om nu volledig door te lezen. Ik heb zaadjes van spinazie, komkommer, wortel, sla en peterselie. Ik wou ze eerst binnen op laten komen. Kan dit in gewoon potgrond? en moet er dan nog een stukje doorzichtig folie over heen?

Alvast bedankt voor het antwoord
Worteltjes kun je het best op de plek zaaien waar je ze wilt laten groeien, want de worteltjes van de worteltjes (snap je het nog?) zijn best kwetsbaar. Verder kun je best zaaien in potgrond, hoewel zaai/stekgrond beter is, maar dan moet je ze later weer overplanten in potgrond.

Wij eten vanavond sla en spinazie uit eigen grond  :D :D  de spinazie eten we ook als sla, de bladeren zijn megagroot geworden :o  In het vakje wat dan leegkomt in de mm-bak ga ik zomerworteltjes zaaien, die staan naast de uien, dus da's goed tegen wortelvlieg en uivlieg  :) :)

Verder gaat alles langzaam maar zeker, de knoflookplanten krijgen echt hele dikke stelen  :) :)  Ik heb net bij de Turkse supermarkt een bos stengeluien gekocht waar nog worteltjes aan zitten, die ga ik dus buiten planten om verder te laten groeien, dan kunnen ze nog wel een maand of 2 mee gok ik  :) :)
Laatst gewijzigd door Nynke op do 02 mei 2013, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Amanda/Dino schreef: haha wel 2x lezen maar heb het berepen  :biggrin2: dan zal ik de wortels ivm hun wortels zetten in de volle grond waar ze zich kunnen wortelen
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:  En dan mooi op rijtjes zaaien en op tijd uitdunnen  :) :)
Vandaag de bakken weer water gegeven, het is allemaal zo droog hier. Maar alles doet het goed.  De rode bieten groeien als kool en de stokbonen beginnen al door het klimnet te kruipen.  Het is wel allemaal wel wat achter met vorig jaar, maar het groeit en zijn bezig om het slechte voorjaar in te halen.
Hier flink gesnoeid om plaats te maken voor de pompoenen.  Die komen gewoon in de volle grond te staan.  Ook mijn fruitbomen in de kippenren gezet.  En een hoop uitgeplant en gezet.  Mijn tomaten zijn nu naar buiten in de hoop dat ze het daar beter doen dan binnen.  Morgen gaan we de rest van de omheining doen zodat mijn kas kan staan. Dan kunnen daar straks de meloen en komkommers in. Er is nog genoeg te doen.  :D
Nynke schreef: ik ga morgen 1 van mijn courgetteplanten buiten zetten in een grote pot, dan heb ik er nog 2 over voor als het mislukt 8)
Hier gaan morgen ook de courgettes, kalebassen en pompoenen de volle grond in. Op het stuk 'moestuin' dat helaas nog steeds een stuk omgeploegde klei is... De beheerder van het complex zou al weken de frees er door halen maar dan moet het eerst regenen, dan is de frees kapot, pffff  :(. Erg jammer! De aardbeien moeten daar ook heen enzo. Beetje balen! Voor de courgettes etc ga ik maar de gok nemen ze in die zware klei te zetten met een goede berg potgrond in het gat. Op hoop van zegen. Hier in de potjes zijn ze ook al aan het vergaan dus nog langer op deze manier houden overleven ze ook niet  :-\ .
Ik heb net een beetje tijm gezaaid en 2 paprikaplantjes, een beetje basilicum en 1 tomatenplantje overgezet in een grotere pot met verse potgrond. Ze staan nu buiten, maar gaan later in de middag weer naar binnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door