Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door rupa
Anne in Duitsland schreef: Ik wil de blik op Bambi's gezicht niet zien wanneer ik een Pekingeend voor d'r neerkwak, ipv een keurig gemalen eendenekje...
ja ja ja, daar heb ik niets op te zeggen.

gr.®upa.
Door rupa
een paar maanden geleden heb ik een vlees/gehaktmolen gekocht voor 15,00 op mp met 3 schijven waaronder 1 karrenwiel en 1 mes.
is 800 watt.
het merk nautiunl mk-g30nr super grinder ( merk niet te vinden op internet ) maar de panasonic mk-g20nr-w lijkt er sprekend op alleen het motor vermogen van de panasonic is iets minder.
ik denk ook dat dit model bij panasonic vandaan komt.
geen ophoping van vlees in de worm en maalt alles lekker weg tot op heden enige nadeel maakt een beetje herrie maar goed als dat alles is.
vlees,orgaan maalt die zo weg ook de kipstukken en de eenden billen maalde die ook zo weg.
ik denk dat ik gewoon erg veel mazzel heb gehad met de aankoop ( ik dacht voor die 15,00 kan ik het eens gaan proberen) en ik maal ook geen kilo's tegelijk weg dat zal ook een hoop schelen).
gr paulien en ruud ;)
Laatst gewijzigd door rupa op za 16 mar 2013, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rupa
Anne in Duitsland schreef: Ik vind dit wel erg grof gemalen hoor... :o

:D ;D
ja, zo ziet er wel naar uit.
zo ging het er dus in.
deze foto heb ik expres gebruikt om te laten zien wat voor schijf er in de molen zit.

gr.®upa.

dit zijn de gemalen eendenbillen van vandaag.
[img width=30 height=25]http://i50.tinypic.com/2jgjt2.jpg[/img]
klik op het plaatje voor groter formaat.
Laatst gewijzigd door rupa op vr 15 feb 2013, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
Apparaat lijkt als 2 druppels water op de bomann, maar heeft dus meer kracht en een grotere schijf. En een geweldige prijs! Ik ga toch ook eens de tweedehandssites in de gaten houden.
Door rupa
Sweet Dutchess schreef: Deze ziet er ook wel interessant uit , maar ik denk geen kleintje http://www.kookpunt.nl/buffalo-gehaktmo ... duct/5850/
Buffalo CD400 Heavy Duty Meat Mincer

Manufacturer: Buffalo

Model No: CD400
Capable of 250kg/hour maximum output. Supplied with mincing discs.

Heavy duty commercial meat mincer with stainless steel hopper, precision gear drive and energy efficient motor with cooling fan. Reverse function for grinding particularly coarse meats.

Stainless steel hopper.
    Supplied with 6mm and 8mm mincing discs.
    Overload protection.
    Reverse function for grinding coarse meats.
    Energy efficent motor with cooling fan.
    Precision gear drive.
    800W motor.
    250kg/hr maximum output.
  Dimensions : 410(h) x 517(w) x 328(d)mm.
    Output : 250kg/hr.
    Plug fitted : Plug fitted
    Power Type : 220V, 800W, 3.64Amp.
    Voltage : 220V.
    Weight : 24.5kg.

gr.®upa
Door Martine-Tom
Oh ik zou nog ff updaten...

Ik heb vanmorgen eendennekken gemalen, 4 kilo...ging er gewoon in 1 ruk doorheen, wel beginnend bij de kant die aan de nek vast zit, niet van het hoofd, dat lijkt harder te zijn ofzo en dan pakt ie niet gelijk, vanaf de nekkant dus wel  :)

Heb ook als experiment long gemalen...ranzig!!  :biggrin2:
Maar het ging wel  :P
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Anne, is je moulinex er al?
Ja, hij is net gearriveerd! Heb door alle consternatie met Laika (zie topic: "Mijn vervelende rothond heeft de kattenbak genuttigd" >:() het ding nog niet uitgepakt. Heb nu bovendien ook geen ontdooide nekken of ander spul, dus het testen moet nog even worden uitgesteld.

Martine, weeg jouw Moulinex ook zo weinig? En had je de nekken er nu in gedaan zonder ze in te knippen?
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Ja, hij is net gearriveerd! Heb door alle consternatie met Laika (zie topic: "Mijn vervelende rothond heeft de kattenbak genuttigd" >:() het ding nog niet uitgepakt. Heb nu bovendien ook geen ontdooide nekken of ander spul, dus het testen moet nog even worden uitgesteld.

Martine, weeg jouw Moulinex ook zo weinig? En had je de nekken er nu in gedaan zonder ze in te knippen?
Geen idee wat ie weegt, ergens tussen de 5 en 7 kilo denk ik...weinig in elk geval.
En ja de nekken zijn er nu in gegaan zonder inknippen. Eigenlijk iets te groot hoor, er zaten ook wat gebroken nekken tussen en die vlogen er echt doorheen of het niks was, met die hele lange had ie net wat meer moeite maar echt geen noemenswaardigheden. Volgende keeer gaan ze er gewoon weer in hun geheel doorheen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door