Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Ha ja, ik lees dat de action weer open mag, voor levensmiddelen. Weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden... aan de ene kant zal het druk in de supermarkten wegnemen, aan de andere kant lokt het juist uit om toch wat vaker dan echt noodzakelijk naar een winkel te gaan.
Heb toevallig een week vrij (niet ingeroosterd), app net collega... tis net zo druk als anders.... uhhhhh...... what the fuck?????? Sorry voor mn taalgebruik... maarre.... tijdens de 1ste periode was het rustig tot stil en nu???? Lijkt gewoon alsof iedereen schijt heeft aan de regels..... misschien regio gebonden??? Tis gewoon absurd.....

PS: moest boodschappen doen: daar dus wel erg rustig...
Laatst gewijzigd door CindyMayella op wo 16 dec 2020, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fenixjuh
Ik ben maandag uit mijn werk NIET naar de winkel geweest. Gisteren zijn we 's ochtends heerlijk rustig naar de kruidvat geweest, babythermometer, nagelknippertje voor baby en dergelijke... Blij dat ik niet maandag ben gegaan net als de rest van Nederland.... ::)

Verder las ik gisteren een artikel over de essentiële producten bij de action: hondenbrokken, chocolade en frisdrank ::)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door pluk
MillyMol schreef: wo 16 dec 2020, 11:38 Ik irriteer me dood aan al die winkelketens die proberen om toch maar open te gaan onder het mom van “essentiële producten.”

Gewoon sluiten die handel en alleen supermarkten, drogisterijen, apotheken open houden. Anders zit Nederland straks als enige land over vijf maanden nog in een lockdown.

Echt hoor... >:( :censored2: :puke:
Eens vwb de Action en Wibra. Hema vind ik toch twijfelachtig. Sommige filialen hebben echt een serieuze food afdeling. Niet alleen gebak maar ook vleeswaren etc. Dat die filialen open mogen zou ik wel logisch vinden.

Edit: de regels zijn aangescherpt. De hema gaat vanaf morgen ook dicht.
Door MillyMol
pluk schreef: wo 16 dec 2020, 14:07 Eens vwb de Action en Wibra. Hema vind ik toch twijfelachtig. Sommige filialen hebben echt een serieuze food afdeling. Niet alleen gebak maar ook vleeswaren etc. Dat die filialen open mogen zou ik wel logisch vinden.

Edit: de regels zijn aangescherpt. De hema gaat vanaf morgen ook dicht.
Als je die artikelen nu echt nergens anders kon kopen zou ik zeggen: ja. Maar dat is niet zo. en ik denk ook echt niet dat wanneer iemand een lippenstift of een paar sokken erbij op de toonbank legt, die niet aangeslagen worden op de kassa.
Ja, het is allemaal ruk, maar het einde is echt zoek als iedereen maar de randjes op blijft zoeken.
Door Kaio
las wel bijvoorbeeld dat een chocolaterie open kan blijven. Klopt 100% etenswaren.
Maar even serieus, is dat nou essentieler dan bijv een onderbroek (wat niet mag)? (ok voor sommigen wel hoor :biggrin2: )

En verder waarom zou je voor een fles schoonmaakmiddel oid speciaal naar de action gaan (vanuitgaande dat ze ook alleen maar essentieels verkopen) en niet gewoon wat meenemen van de supermarkt?
De reden om de supermarkt te ontlasten is wel een beetje vreemd...
Door dinky89
Tja, vanuit ondernemersperspectief snap ik dat je als ondernemer de grenzen opzoekt.
Gelukkig wordt er wel op ingegrepen door de overheid door duidelijk te maken dat een Hema, wibra en action niet open zouden mogen en niet onder essentieel vallen.
Door sam28
Fenixjuh schreef: wo 16 dec 2020, 08:50 In het ziekenhuis waar wij veel patiënten naartoe sturen, zijn dinsdag/woensdag de regel-/plandagen... Sam, heb je nog niets gehoord? Gaat jouw operatie door? :duimen: :duimen:
Ja! Ik kreeg een sms waar ik me moet melden en hoe laat vrijdag!
Door koekje
Bedoelen jullie nu het idee van de Hema om behalve food ook de babyspullen essentieel te noemen? Ik lees niet de hele dag door krant, dus loop altijd achter met de nieuwsvergaring.
Maar ik vind dat serieus niet zo'n slecht idee. Als kruidvat (drogist) open mag, waarom dan Hema niet? Er is bijna niets wat ze in bijna iedere supermarkt niet hebben en bij kruidvat wel (huismerken uitgezonderd). Ook supermarkten verkopen luiers en babyvoer (brokken en kvv; nutrilon en olvarit). Hier bij de Aldi alleen niet, maar naastgelegen AH wel. Nu ben ik een versvoerende moeder, dus babybrokken en -kvv gebruik ik niet. Mijn baby drinkt alleen nog tiet, vers uit de bron. En de peuters eten gewoon met de pot mee (en me arm). Ik heb er wel 3 in de luiers en aangezien ik echt al iedere dag genoeg was heb, verbruiken ze hier wegwerpluiers.

Maar verder kunnen specifieke babyspullen echt wel essentieel zijn. Nu is het meeste op voorhand wel te voorzien en daarmee ook online te bestellen. maar soms ook niet en moet je ineens -als in dezelfde dag- iets hebben. Denk aan een spuugbaby die net voor de zoveelste keer in zijn nek heeft gescheten en je echt geen verschoon meer hebt (en de overige kleertjes allemaal nog nat of alweer vies). Je bevalt ineens bijna een week voor datum en hebt nog geen maxicosi. Zonder krijg je je baby niet vanuit het zkh mee naar huis. Je hebt ineens een borstontsteking en voeden in een bepaalde positie geeft het minste last van de egel in je tiet. Dit is ergonomisch zeer onverantwoord en daarmee langer dan 2 voeden niet te doen en dus een groot voedingskussen nodig. Dat hebben ze alleen maar bij de Hema.
Je hebt ineens door spuug of andere babyzaken al je hydrofielen verbruikt. Je baby afdrogen met een gewone handdoek kan hoor, maar je loopt wel het risico dat je zijn vel instant kapot veegt.
Door Kaio
online bij de hema? (ok heb je het niet dezelfde dag nog)

Of wellicht dat er ook cratief kan worden omgegaan met online bestellen en afhalen. Je mag tenslotte ook pizza of friet afhalen, of andere etens en drinkeswaren. Ben beniuwd hoe dat gaat lopen
Door eelke
Kaio schreef: wo 16 dec 2020, 14:39 las wel bijvoorbeeld dat een chocolaterie open kan blijven. Klopt 100% etenswaren.
Maar even serieus, is dat nou essentieler dan bijv een onderbroek (wat niet mag)? (ok voor sommigen wel hoor :biggrin2: )

En verder waarom zou je voor een fles schoonmaakmiddel oid speciaal naar de action gaan (vanuitgaande dat ze ook alleen maar essentieels verkopen) en niet gewoon wat meenemen van de supermarkt?
De reden om de supermarkt te ontlasten is wel een beetje vreemd...
Action is wel veel goedkoper natuurlijk. Veel kleine beurzen komen dat daarom daar expres. Maar goed, het is hopelijk maar voor een paar weken. Ik liep hier voorbij de action en zag dat ze alle andere spullen hadden afgedekt onder netten, en volgens de woordvoerder waren alleen de essentiele producten actief in het kassa systeem dus andere dingen afrekenen zou niet kunnen. Kan ik me best voorstellen, want zo'n action wil vast erg graag open blijven en niet het risico lopen op sluiten omdat ze verkeerder dingen verkopen.

Maar goed, nu nog alles dicht dus.
Door wenchew
Wat voor de een essentieel is, kan dat voor een ander niet zijn.. Voedsel is dat voor iedereen wel..

Voor mij zouden nu knutselspullen essentieel zijn, maar wasmiddel niet (dat bestel ik altijd in bulk online), chocolade is op sommige momenten ook essentieel, maar dat kan prima een goedkope reep van de aldi zijn..
Door sam28
sam28 schreef: wo 16 dec 2020, 17:27 Ja! Ik kreeg een sms waar ik me moet melden en hoe laat vrijdag!
Zojuist ben ik gebeld dat het niet doorgaat. De operatie is uitgesteld.
Niet echt een verrassing natuurlijk maar door de app van gister had ik wel goede hoop. :-\
Mn koffie ff opdrinken en dan maar eens mn werkgever op de hoogte stellen.
Door eelke
sam28 schreef: do 17 dec 2020, 09:19 Zojuist ben ik gebeld dat het niet doorgaat. De operatie is uitgesteld.
Niet echt een verrassing natuurlijk maar door de app van gister had ik wel goede hoop. :-\
Mn koffie ff opdrinken en dan maar eens mn werkgever op de hoogte stellen.
Ohhhh balen zeg. Ja dat is wel verwacht en toch ook onverwacht na een appje. Nou, maar even schakelen dan weer. Zeiden ze iets over de termijn nu? Nee zeker?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door