Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
MillyMol schreef: ↑wo 16 dec 2020, 11:38 Ik irriteer me dood aan al die winkelketens die proberen om toch maar open te gaan onder het mom van “essentiële producten.”Eens vwb de Action en Wibra. Hema vind ik toch twijfelachtig. Sommige filialen hebben echt een serieuze food afdeling. Niet alleen gebak maar ook vleeswaren etc. Dat die filialen open mogen zou ik wel logisch vinden.
Gewoon sluiten die handel en alleen supermarkten, drogisterijen, apotheken open houden. Anders zit Nederland straks als enige land over vijf maanden nog in een lockdown.
Echt hoor...![]()
![]()
![]()
pluk schreef: ↑wo 16 dec 2020, 14:07 Eens vwb de Action en Wibra. Hema vind ik toch twijfelachtig. Sommige filialen hebben echt een serieuze food afdeling. Niet alleen gebak maar ook vleeswaren etc. Dat die filialen open mogen zou ik wel logisch vinden.Als je die artikelen nu echt nergens anders kon kopen zou ik zeggen: ja. Maar dat is niet zo. en ik denk ook echt niet dat wanneer iemand een lippenstift of een paar sokken erbij op de toonbank legt, die niet aangeslagen worden op de kassa.
Edit: de regels zijn aangescherpt. De hema gaat vanaf morgen ook dicht.
Kaio schreef: ↑wo 16 dec 2020, 14:39 las wel bijvoorbeeld dat een chocolaterie open kan blijven. Klopt 100% etenswaren.Action is wel veel goedkoper natuurlijk. Veel kleine beurzen komen dat daarom daar expres. Maar goed, het is hopelijk maar voor een paar weken. Ik liep hier voorbij de action en zag dat ze alle andere spullen hadden afgedekt onder netten, en volgens de woordvoerder waren alleen de essentiele producten actief in het kassa systeem dus andere dingen afrekenen zou niet kunnen. Kan ik me best voorstellen, want zo'n action wil vast erg graag open blijven en niet het risico lopen op sluiten omdat ze verkeerder dingen verkopen.
Maar even serieus, is dat nou essentieler dan bijv een onderbroek (wat niet mag)? (ok voor sommigen wel hoor)
En verder waarom zou je voor een fles schoonmaakmiddel oid speciaal naar de action gaan (vanuitgaande dat ze ook alleen maar essentieels verkopen) en niet gewoon wat meenemen van de supermarkt?
De reden om de supermarkt te ontlasten is wel een beetje vreemd...
sam28 schreef: ↑wo 16 dec 2020, 17:27 Ja! Ik kreeg een sms waar ik me moet melden en hoe laat vrijdag!Zojuist ben ik gebeld dat het niet doorgaat. De operatie is uitgesteld.
sam28 schreef: ↑do 17 dec 2020, 09:19 Zojuist ben ik gebeld dat het niet doorgaat. De operatie is uitgesteld.Ohhhh balen zeg. Ja dat is wel verwacht en toch ook onverwacht na een appje. Nou, maar even schakelen dan weer. Zeiden ze iets over de termijn nu? Nee zeker?
Niet echt een verrassing natuurlijk maar door de app van gister had ik wel goede hoop.![]()
Mn koffie ff opdrinken en dan maar eens mn werkgever op de hoogte stellen.