Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kuikuhnek schreef:Ik zie de Mastiff er ook op staan, maar welke bedoelen ze dan? Onmogelijk om alle Mastiff's over een kam te scheren. En de Engelse die ik ken zijn stuk voor stuk sullen.Daar gaat het ook niet om, het gaat om hun oorspronkelijke fokdoel.
Inge en Bono schreef:Die twee rassen niet, maar wmb de bull terrier ook niet. En niet omdat ik met een roze bril kijk.....De bullterrier van mijn buren hapt mensen en honden als ze de kans krijgt. Het blijft meestal bij verschrikkelijk uitvallen omdat iedereen afstand houdt zodat ze binnen kan worden gehengeld aan de flexlijn. O en op zondag gaan ze naar losloopgebied.
Mijn staffordreu liep niet los, tenzij op een afgesloten terrein. En dan alleen, of met onze Sem of later Liz. Waarom? Omdat ik niet met een roze bril keek, kijkIk loop ook om voor bepaalde rassen, en mijn Boon was er daar een van geweest....
Pum is onze derde bullterrier en, net als bij de vorige dames, vertoont zij absoluut geen 'go for the kill' gedrag. Pum is nu 3 keer aangevallen en wat zij dan doet, is keurig corrigeren, klaar en wegstappen. De derde keer, met een poedelachtige, had ik de poedel overigens te pakken voor zij kon corrigeren. Maar Pum stond er rustig bij, deed geen poging om in de aanval te gaan.
En nou begrijp ik wel dat onze drie meiskes geen vertegenwoordigers zijn van een compleet ras. Maar ik ben een aantal keer op een bullterrierforumdag geweest; geen incidenten. Weleens een snauw, maar dat was het.
Ik vind het ontzettend jammer dat de bullterrier op de HRlijst staat. Komt er idd een advies waarin zij ook daadwerkelijk tot die lijst gaan horen, pak ik mijn 'verlies'. Dan krijgt ze een muilkorf om. Gaat ze aan een korte lijn waar moet. Maar ik vind het oprecht jammer, ik ben, volgens sommigen té, voorzichtig met haar. Met al mijn honden geweest. Maar ik denk dat zij, ook met muilkorf, niet minder blij wordt van het strand, dus dan moet het maar met....
Doranto schreef:Nou geef mij maar een vreselijk saaie wereld dan!Welnee, dan zijn Lizzy en ik het altijd eens met elkaar, kan toch niet.
Lil schreef:De bullterrier van mijn buren hapt mensen en honden als ze de kans krijgt. Het blijft meestal bij verschrikkelijk uitvallen omdat iedereen afstand houdt zodat ze binnen kan worden gehengeld aan de flexlijn. O en op zondag gaan ze naar losloopgebied.Oh echt!? Potverdomme! Dat meen ik oprecht.![]()
Inge en Bono schreef:Oh echt!? Potverdomme! Dat meen ik oprecht.Zeker als je bedenkt dat er hier verder geen van dat ras rondlopen. Kun je je voorstellen wat men hier over die lijst roept... hun pitbull xxl pupje is wel (nog) zeer lief. Enige voordeel van de regeling js dat ze dan na 30 jaar ooit eens een hondencursus zouden moeten volgen.
Ik ken dat gedrag echt niet, maar dat maakt het niet minder vreselijk natuurlijk. Ontzettend stom! dat die bazen niet hun verantwoordelijkheid nemen
Kuikuhnek schreef:Welnee, dan zijn Lizzy en ik het altijd eens met elkaar, kan toch niet.Welja joh, dat zou onwijs knus en gezelli worden! OK OK, een beeeeeetje saai. Maar saai is ook goed![]()
Lizzy schreef:Ook met de nieuwe lijst die de hondenbescherming heeft gepubliceerd staat de Bull Terrier er nog steeds op... Heel eerlijk? Ik snap daar ook niks van. Ik ben in mijn leven nog nooit een doorgedraaide vechtlustige Bull Terrier tegen gekomen. Nog nooit.In de da praktijk waar ik werkte hadden we er eentje. Daar zat een schroefje bij los. Die begon eerst tegen de reu des huizes. Toen hebben ze ze gescheiden en toen begon ze ook tegen haar baasjes. Ze is nog op gedragsmedicatie gezet, er is met gt's gewerkt maar niks hielp. Toen werd baasje zwanger en hebben we haar geeuthaniseerd. Was bijzonder verdrietig dat zal ik nooit meer vergeten. Maar dat is het enige voorbeeld wat ik ken. Zou zomaar kunnen dat ze een hersentumor had. Daar leek het gedrag wel erg op. Ik kan me niet meer herinneren of dat toen onderzocht is.
https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... sico-hond/
hannabelgje schreef:In de da praktijk waar ik werkte hadden we er eentje. Daar zat een schroefje bij los. Die begon eerst tegen de reu des huizes. Toen hebben ze ze gescheiden en toen begon ze ook tegen haar baasjes. Ze is nog op gedragsmedicatie gezet, er is met gt's gewerkt maar niks hielp. Toen werd baasje zwanger en hebben we haar geeuthaniseerd. Was bijzonder verdrietig dat zal ik nooit meer vergeten. Maar dat is het enige voorbeeld wat ik ken. Zou zomaar kunnen dat ze een hersentumor had. Daar leek het gedrag wel erg op. Ik kan me niet meer herinneren of dat toen onderzocht is.Maar ja, ik heb voorbeelden van diverse honden die lijken op bovenstaande geval en die honden staan allemaal niet op de HR lijst.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Lizzy schreef:Ook met de nieuwe lijst die de hondenbescherming heeft gepubliceerd staat de Bull Terrier er nog steeds op... Heel eerlijk? Ik snap daar ook niks van. Ik ben in mijn leven nog nooit een doorgedraaide vechtlustige Bull Terrier tegen gekomen. Nog nooit.Ik wel, niet persoonlijk toen die boos werd, maar ik kende 'm wel. Was een rotzak volgens de eigenaar, daarom had die bij de vorige ook weggemoeten. Liep altijd aangelijnd op afgelegen plekken, ging altijd mee met werk ( in de cabine van bus ) op een dag ziet hond iets wat hij wil mollen in de verte, begint te trekken en te doen. In een poging de hond weer richting auto te bonjouren bijt hij de baas flink, die valt, riem schiet lis, bull vliegt weg en trrkt 100meter verderop een nietsvermoedende lab aan stukken. Lab heeft ternauwernood overleefd, bull is rechtreeks naar de da gebracht.
https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... sico-hond/
Lizzy schreef:Maar ja, ik heb voorbeelden van diverse honden die lijken op bovenstaande geval en die honden staan allemaal niet op de HR lijst.
Maar volgens mij gaat het qua HR honden ook niet alleen om agressie gericht tegen mensen. Honden bijten wel eens, dat weten we allemaal. Het zijn honden.
Het gaat erom dat er honden in Nederland (en op de wereld) rondlopen die gefokt zijn met een bepaalde agressie-drempel (laag) die ze vooral tonen tegenover andere honden. En daarbij gaan voor de kill. En wij hondenbaasjes van niet-HR-honden zijn daar gewoon klaar mee.
En nu lopen mensen met HR honden (die terecht op deze lijst staan) te krakelen dat zij hun hond never nooit niet gaan muilkorven want oh oh, hun hond is zo lief en zo kunnen ze niet leuk met hun hond spelen. En wat nou als hun HR hond met muilkorf aan wordt gevallen door een woeste JR. Echt he, mijn nekhaar staan zo'n beetje permanent strak omhoog momenteel van al deze flauwekulpraat. Deze ontkenning (en dat roep ik nou al jaren) maakt deel van het probleem. Zij willen zo'n hond, zij lossen dan ook hun eigen probleem maar op. En hoe ze dat doen zal me eigenlijk een worst wezen. Zolang wij niet HR-honden-baasjes maar zonder het angstzweet in de bilnaad over straat of door het bos kunnen lopen, vind ik het best.
Geef de HR-eigenaren lekker een HR losloopbosje. Kunnen ze daar gezelli met z'n alle lekker gaan wandelen. Maar houd ze bij mij (en andere hondeneigenaren die er wel klaar mee zijn met dit type hond) uit de buurt.