Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ondanks de MM-mix groeit hier ook nog maar bar weinig... Het is gewoon nog te koud hier in NO groningen geloof ik. Sinds 2 dagen zie ik wel hele kleine rucola. Maar wortels e.d. laten zich nog niet zien.
Wellicht na het weekend, begreep dat de temperatuur dan omhoog gaat!
Het enige wat nog niet opgekomen is hier is de pastinaak en de palmkool van zaden en zo. De wortels komen hier na iets meer dan een week op. Het is hier wel overdag best warm al geweest. En na zo'n warm dagje zie je alles gewoon groeien. Ik heb inmiddels al verschillende keren sla en spinazie geoogst de afgelopen twee weken.
hier zijn de franse boontjes ingekakt.. ze staan nog wel maar zijn niet blij..
te koud natuurlijk, maar ik kon nergens heen met ze.
de rest heeft wel gepakt in de mm bak.
maar ik vind wel dat ik toch veel water moet geven.
eigenlijk iedere avond..
is dat met de mm mix anders?
de zaadjes die ik in de mm bak heb gezaaid komen nog niet..
boven bij het raampje staan tomaatjes die wel groeien.. maar echt hard gaat t niet.
ik heb overigens het plastic van de mm bak afgehaald.. ik kwam terug van een weekendje weg en toen wapperde dat alle kanten op.

als ik iets kan oogsten dit jaar.. zal dat een wereldwonder zijn met de manier waarop ik t doe.. :P
Hier komt het ook door de kou hoor. Het staat hier alles behalve beschut, midden in de vlakke polder met volop de gure wind erop. Bij een muur of tussen de schuttingen scheelt het al snel een paar graden. Maar ik heb geduld hoor, ben alleen best jaloers  :-[
Jantina schreef: Hier gaat het heeeeel langzaam. Ze groeien wel maar van oogsten is nog lang, lang, lang geen sprake!
Nou hier gaat ook alles errug langzaam!!! :-[
Moet effes goed warm worden en blijven
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 01 mei 2013, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag een eerste radijsje gegeten, zeer zacht van smaak, een beetje kastanjeachtig. mmmmm was zoooo lekker.
Verwacht volgende week alle radijsjes die ik begin maart heb gezaaid te kunnen eten.  De eerste sla kan ik ook bijna oogsten. 
De rabarber is ook bijna oogstrijp, maar die staat gewoon in de border (al van vorig jaar).  De aardbeitjes hebben bloemetjes, evenals de frambozen. 
Selder nog een paar weekjes en die is dan ook oogstrijp, de spinazie is ook al behoorlijk aan het groeien, nog een weekje of 2 geduld.
Tomaten heb ik onder het terras hangen en die staan in bloei.
En mijn patatjes beginnen boven te komen (gewoon in de zak potgrond geplant).
eelke schreef: . Ik heb in de hoeken van de bak stokjes gezet en daarover zeil gespannen, omdat de spinazie zo aan het groeien is. Ik moet er wel wat over, want anders pikken de vogels alles weg  >:(
Ik heb DE oplossing gevonden  :D
Ik heb een oude bench genomen, die ik toch al weg wilde gooien omdat de deursluiting kapot was. En daar heb ik de onderbak uit gehaald, zodat het water uit de onderkant van mn potten weg kan lopen. En in de bench heb ik mn kweekpotten in gezet. Nu nog een knappe vogel die aan mijn plantjes komt !  :P Enige nadeel is dat er niet zoveel potten in passen. Dus ik heb noodgedwongen toch maar 2 koolplantjes in 1 pot gedaan enzo. Misschien dat als ze groter zijn ik ze nog overzet in aparte bakken, want ik las dat vogels grotere plantjes wel met rust laten.... Links is een bouwsel van 2 puppyhekjes, 2 schroefjes in de schutting en daarop een bovenkant van een oude caviakooi....

Afbeelding

Alles wat ik vd week heb uitgeplant zag er in eerste instantie wat zielig uit. Maar het is hier onwijs mooi weer geweest -en het staat erg beschut- en langzaam komt toch alles weer overeind en lijkt het meeste goed aan te slaan :)
Laatst gewijzigd door miik op do 02 mei 2013, 03:45, 1 keer totaal gewijzigd.
miik schreef: Ik heb DE oplossing gevonden  :D
Ik heb een oude bench genomen, die ik toch al weg wilde gooien omdat de deursluiting kapot was. En daar heb ik de onderbak uit gehaald, zodat het water uit de onderkant van mn potten weg kan lopen. En in de bench heb ik mn kweekpotten in gezet. Nu nog een knappe vogel die aan mijn plantjes komt !  :P Enige nadeel is dat er niet zoveel potten in passen. Dus ik heb noodgedwongen toch maar 2 koolplantjes in 1 pot gedaan enzo. Misschien dat als ze groter zijn ik ze nog overzet in aparte bakken, want ik las dat vogels grotere plantjes wel met rust laten.... Links is een bouwsel van 2 puppyhekjes, 2 schroefjes in de schutting en daarop een bovenkant van een oude caviakooi....

Afbeelding

Alles wat ik vd week heb uitgeplant zag er in eerste instantie wat zielig uit. Maar het is hier onwijs mooi weer geweest -en het staat erg beschut- en langzaam komt toch alles weer overeind en lijkt het meeste goed aan te slaan :)
:thumbup: :thumbup:
Nadia schreef: Hoeveel asperges krijg je daarvan?? 3??

Hier heeft de spinazie wel een spurt genomen ;D ;D

De chioggia bietjes van zaden en zo komen niet op. De wortels ook niet..
Ik heb 1 wortel, maar dat is vrij snel. Wortels doen er ca 18 dagen over om op te komen.

Bieten komen ook niet super snel op, maar zijn bij mij wel op (2 weken).

Bij mij wil mijn spinazie echt niet, maar ook dat is een late opkomer. Die kan nu inprinciepe elk moment opkomen, maar ik heb de vorige versie ook al weg moeten gooien..

Mijn komkommers zijn ook nog niet opgekomen, net als de selderij en salie..

De rest wat opgekomen is, groeit idd heeeel traag..
miik schreef: Ik heb DE oplossing gevonden  :D

Afbeelding

Oh ja, ook handig! Beschermd ook meteen tegen honden.

Heb het nu zo;
Afbeelding

Op zich wel handig, blijft lekker warm, en al het vocht gaat er ook niet uit, dus alles groeit er rap in!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door