Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door rupa
Anne in Duitsland schreef: En toch staat er nergens bij dat de machine ook bot kan malen. Maar er moeten toch zulke machines bestaan? Kvv-fabrikanten bieden toch ook gemalen bot aan? Mijn Duitse leverancier heeft zelfs gemalen wildribben - en dat zijn echt niet alleen schattig kleine reeribjes, die daar doorheen gaan.
is dit wat voor je
http://hardenindustries.en.made-in-chin ... 8150-.html
gr paulien en ruud ;)

Laatst gewijzigd door rupa op do 14 feb 2013, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rupa
Mowgli schreef: Lol en dan vooral die productinformatie goed lezen  :biggrin2:
yep ;D
gr paulien en ruud.
kwam ook nog een filmpje tegen die ik niet zo gezellig vond dus die plaatsen we maar niet.
hoop dat ik geen nachtmerrie krijgt.( ik zocht wat info voor jullie maar de raarste dingen kwam ik tegen) voorlopig heb ik genoeg gezien) :-\
Door pike
Jouw eigen link:
Anne in Duitsland schreef:
daar lees ik dit:

Produktbeschreibungen
Der Norgagrind Hochleistungs Fleischwolf für pro- fessionellen Einsatz, ob in Großküchen, Fleische- reien oder im Gastronomie Bereich. Aus Edelstahl gefertigt ist er für die Ewigkeit ge- macht und wird er Ihr Fleisch schnell und zuver- lässig verarbeiten. Dies ist kein Kunststoff - Haushaltsgerät! Der Fleischwolf ist für den dauerhaften Einsatz im Hochleistungsbereich konzipiert. Durch seine massive Bauweise ist er extrem wartungsarm und unanfällig. Durch die einfach abzunehmende Verschluss- schraube und die abnehmbare Fleischschale ist der Fleischwolf leicht und vor allem schnell zu reinigen. Features - Robustes Edelstahl Gehäuse - kraftvoller 1,1 kW Motor - verarbeitet bis zu 220 kg Fleisch pro Stunde - mit Ersatzscheibe und Ersatzmesser - robustes Edelstahlgehäuse - Abmessungen ca. 47,5 x 29,5 x 48,5 cm - Gewicht ca.34 kg - mit Kunststoffschieber

Maar, eerlijk is eerlijk, een paar regeltjes hoger bij "Produktinformation" staat de afmeting zonder komma vermeld zag ik zojuist. Dat is dus ongetwijfeld een foutje.
Door Anne in Zweden
pike schreef: Jouw eigen link:

daar lees ik dit:

Produktbeschreibungen
Der Norgagrind Hochleistungs Fleischwolf für pro- fessionellen Einsatz, ob in Großküchen, Fleische- reien oder im Gastronomie Bereich. Aus Edelstahl gefertigt ist er für die Ewigkeit ge- macht und wird er Ihr Fleisch schnell und zuver- lässig verarbeiten. Dies ist kein Kunststoff - Haushaltsgerät! Der Fleischwolf ist für den dauerhaften Einsatz im Hochleistungsbereich konzipiert. Durch seine massive Bauweise ist er extrem wartungsarm und unanfällig. Durch die einfach abzunehmende Verschluss- schraube und die abnehmbare Fleischschale ist der Fleischwolf leicht und vor allem schnell zu reinigen. Features - Robustes Edelstahl Gehäuse - kraftvoller 1,1 kW Motor - verarbeitet bis zu 220 kg Fleisch pro Stunde - mit Ersatzscheibe und Ersatzmesser - robustes Edelstahlgehäuse - Abmessungen ca. 47,5 x 29,5 x 48,5 cm - Gewicht ca.34 kg - mit Kunststoffschieber

Maar, eerlijk is eerlijk, een paar regeltjes hoger bij "Produktinformation" staat de afmeting zonder komma vermeld zag ik zojuist. Dat is dus ongetwijfeld een foutje.

Heu? Die link verwijst naar de Moulinex! Hoe kom je dan bij de Norgagrind terecht?
Door Anne in Zweden
pike schreef: :-[ foutje:

deze bedoelde ik:

Aaaaach so. Dat aantal kilo's zal dan inderdaad wel kloppen. Maar ik blijf een beetje met de vraag zitten waarom de 1100 watt motor in zo'n apparaat blijkbaar veel sterker is dan de 1600 of 1800 watt motor van een, enigszins snobbige quote, "Kunststoff - Haushaltsgerät". Waar zit 'm dan het verschil in? Betere/zwaardere schroef? Grotere messen?  Stand van de maan? Gooi maar in m'n pet...
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 14 feb 2013, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mowgli
@Anne: die huishoud apparaten hebben meestal tandwielen en andere onderdelen van plastic wat dus voor een profi-apparaat een echte no-go is. Dat is gewoon te slap. Vandaar ook het hoge gewicht van de profi-apparaten.
Door rupa
Anne in Duitsland schreef:
Aaaaach so. Dat aantal kilo's zal dan inderdaad wel kloppen. Maar ik blijf een beetje met de vraag zitten waarom de 1100 watt motor in zo'n apparaat blijkbaar veel sterker is dan de 1600 of 1800 watt motor van een, enigszins snobbige quote, "Kunststoff - Haushaltsgerät". Waar zit 'm dan het verschil in? Betere/zwaardere schroef? Grotere messen?  Stand van de maan? Gooi maar in m'n pet...
dit had ik al eerder geschreven;

het vermogen zegt niet altijd alles.
het gaat er om hoe het geheel in elkaar steekt.
je kan de kracht die op een as terecht komt vergroten/verkleinen dmv tandwielen te gebruiken bijvoorbeeld.

gr.®upa.

ps; denk maar aan de versnellingsbak van de auto.

in zijn één heeft de auto een hoop kracht en weinig snelheid.
in zijn vijf/zes heeft de auto weinig kracht maar veel snelheid.

http://home.deds.nl/~fbleus/mechanismen ... enging.htm
http://www.alexdenouden.nl/artikelen2/tandwielen01.htm
Door Anne in Zweden
rupa schreef: dit had ik al eerder geschreven;

het vermogen zegt niet altijd alles.
het gaat er om hoe het geheel in elkaar steekt.
je kan de kracht die op een as terecht komt vergroten/verkleinen dmv tandwielen te gebruiken bijvoorbeeld.

gr.®upa.

ps; denk maar aan de versnellingsbak van de auto.

in zijn één heeft de auto een hoop kracht en weinig snelheid.
in zijn vijf/zes heeft de auto weinig kracht maar veel snelheid.

http://home.deds.nl/~fbleus/mechanismen ... enging.htm
http://www.alexdenouden.nl/artikelen2/tandwielen01.htm
O ja, dat kan ik me herinneren dat je dat schreef. Pfff. Dat maakt het nemen van een beslissing niet makkelijker, dat de regel "meer watt = meer kracht om bot te malen" niet opgaat.

Naja, gewoon maar uitproberen dan. Als de Moulinex (die nog steeds niet is gearriveerd) met z'n 1800 watt ook geen eendennekken aankan, moet ik er misschien maar een telefoontje naar China aan wagen! :biggrin2:
Door rupa
Anne in Duitsland schreef: O ja, dat kan ik me herinneren dat je dat schreef. Pfff. Dat maakt het nemen van een beslissing niet makkelijker, dat de regel "meer watt = meer kracht om bot te malen" niet opgaat.

Naja, gewoon maar uitproberen dan. Als de Moulinex (die nog steeds niet is gearriveerd) met z'n 1800 watt ook geen eendennekken aankan, moet ik er misschien maar een telefoontje naar China aan wagen! :biggrin2:
dat zullen de kosten ook niet zijn. ;D

gr.®upa.
Door Anne in Zweden
rupa schreef: dat zullen de kosten ook niet zijn. ;D

gr.®upa.
Met mijn kennis van het Chinees en hun kennis van het Engels is de kans groot dat ik 34 kilo eenden krijg toegestuurd, ipv een machine om ze mee te vermalen! ;D
Door rupa
Anne in Duitsland schreef: Met mijn kennis van het Chinees en hun kennis van het Engels is de kans groot dat ik 34 kilo eenden krijg toegestuurd, ipv een machine om ze mee te vermalen! ;D
lijkt mij wel een stuk goedkoper.

gr.®upa.
Door Anne in Zweden
rupa schreef: lijkt mij wel een stuk goedkoper.

gr.®upa.
Ik wil de blik op Bambi's gezicht niet zien wanneer ik een Pekingeend voor d'r neerkwak, ipv een keurig gemalen eendenekje...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door