Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Hope schreef:Nee, geen zin in brand. Thank God dat ik als een speer bij het stopcontact was en de stekker eruit trok.Je had t misschien al bedacht, maar op een all in inboedelverzekering is dit waarschijnlijk wel gedekt.
Ik was boven aan het stofzuigen bij de katten, daarna zou ik dweilen. Dus ik heb een emmer water klaar staan om te dweilen, wil de borstel van de stofzuiger afhalen om de krabpaal schoon te maken en laat de slang (zonder borstel) recht in de emmer vallen. Dat ging van slurp, slurp, pruttel, kaboem.
Een liter water weg in een paar seconde.
Afijn. Hij staat tegen beter weten in op zijn kop bij de verwarming maar goed, dat ding is gewoon overleden natuurlijk.
Ja, die ja. En de nieuwe stofzuigers hebben veel minder vermogen dus ik ben echt niet blij.
pluk schreef:Je had t misschien al bedacht, maar op een all in inboedelverzekering is dit waarschijnlijk wel gedekt.Ja, nou, de dagwaarde. En hij was niet meer echt nieuw dus ik vrees het ergste. Maar ik ga morgen wel even bellen natuurlijk.
Hope schreef:Nee, geen zin in brand. Thank God dat ik als een speer bij het stopcontact was en de stekker eruit trok.Oh sh*t, dit is balen zeg
Ik was boven aan het stofzuigen bij de katten, daarna zou ik dweilen. Dus ik heb een emmer water klaar staan om te dweilen, wil de borstel van de stofzuiger afhalen om de krabpaal schoon te maken en laat de slang (zonder borstel) recht in de emmer vallen. Dat ging van slurp, slurp, pruttel, kaboem.
Een liter water weg in een paar seconde.
Afijn. Hij staat tegen beter weten in op zijn kop bij de verwarming maar goed, dat ding is gewoon overleden natuurlijk.
Ja, die ja. En de nieuwe stofzuigers hebben veel minder vermogen dus ik ben echt niet blij.
Siberienne schreef:Reïntegratie als je wil maar nog niet meer kan en de andere partij denkt dat je wel kan maar niet wil is best ruk. Wat een rot gesprek had ik vandaag. En dat met iemand die ik dacht te kunnen vertrouwen. Ik snap dan wel weer dat zij ook onder druk staat, overbelast is en de hele reut meer. Maar toch. Loop al de hele avond te piekeren en verdrietig te zijn.Jouw gezondheid is het belangrijkste, niet wat een ander je op wil dringen of daarvan denkt
Eef+doggies schreef:Jouw gezondheid is het belangrijkste, niet wat een ander je op wil dringen of daarvan denkt
Maar makkelijk is het niet
Kaela schreef:Ze hebben de grote boom hier langs de weg omgezaagdDaar zou ik ook verdrietig van worden. En boos. Ik kan daar ook heel slecht tegen. In Purmerend waren ze beregoed in bomen omhalen, daar bleef echt niks overeind. Was echt diep treurig. Waar ik nu woon staan gelukkig heel veel bomen, maar: Vanochtend liepen we over een landgoed in eigendom van Natuurmonumenten. Nota bene Natuurmonumenten. Bomen omgezaagd (gezonde dus, compleet gaaf hout), bomen compleet mishandeld, gewoon heel hoog compleet afgezaagd, een hele lange stomp met een paar zijstompjes. Mogen ze zelfs daar niet meer groeien? En maar zeuren dat er minder vogels komen en minder andere beestjes. Tja, waar moeten die nog wonen en hun eten zoeken?. Het was een prachtige en gezonde boom, met een stam van ruim een meter dik. Er komt een middelbare school, de vierde binnen een straal van 400 meter om ons huis heen. Echt een top reden om zo'n prachtige oude boom om te zagen. Ik ben er verdrietig van.
pike schreef:Daar zou ik ook verdrietig van worden. En boos. Ik kan daar ook heel slecht tegen. In Purmerend waren ze beregoed in bomen omhalen, daar bleef echt niks overeind. Was echt diep treurig. Waar ik nu woon staan gelukkig heel veel bomen, maar: Vanochtend liepen we over een landgoed in eigendom van Natuurmonumenten. Nota bene Natuurmonumenten. Bomen omgezaagd (gezonde dus, compleet gaaf hout), bomen compleet mishandeld, gewoon heel hoog compleet afgezaagd, een hele lange stomp met een paar zijstompjes. Mogen ze zelfs daar niet meer groeien? En maar zeuren dat er minder vogels komen en minder andere beestjes. Tja, waar moeten die nog wonen en hun eten zoeken?Als ze zo hoog afgezaagd worden, blijven ze vaak wel staan en doorgroeien. Door dat een keer te doen worden ze niet nu al te groot en kunnen ze langer blijven staan. Ik zeg het vast niet precies goed, maar de boom loopt dan weer uit en kan dan nog een hele poos door leven. Dus dat is niet per see negatief.
pike schreef:Daar zou ik ook verdrietig van worden. En boos. Ik kan daar ook heel slecht tegen. In Purmerend waren ze beregoed in bomen omhalen, daar bleef echt niks overeind. Was echt diep treurig. Waar ik nu woon staan gelukkig heel veel bomen, maar: Vanochtend liepen we over een landgoed in eigendom van Natuurmonumenten. Nota bene Natuurmonumenten. Bomen omgezaagd (gezonde dus, compleet gaaf hout), bomen compleet mishandeld, gewoon heel hoog compleet afgezaagd, een hele lange stomp met een paar zijstompjes. Mogen ze zelfs daar niet meer groeien? En maar zeuren dat er minder vogels komen en minder andere beestjes. Tja, waar moeten die nog wonen en hun eten zoeken?Soms moet je een bos uitdunnen om de rest een betere kans te geven. Wij hebben hier een stukje bos bij een kasteel waar niks aan gedaan wordt omdat de kasteeleigenaar er geen geld aan hit wil geven; dat ziet er niet uit en is levensgevaarlijk. Bomen verstikken onder klimop, leunen tegen elkaar, de helft sterft gewoon een langzame dood. Dan kan je zeggen 'dat is de natuur' maar het is wel levensgevaarlijk want elke storm komen er grote takken en halve bomen naar beneden die dan weer hun buren belagen. In een eindeloos woud is dat te doen, in de snippers hier in NL is zo'n natuurlijke cyclus niet in stand te houden. Bovendien is zeker bij landgoederen het bos niet natuurlijk maar aangelegd. Daar instaat dus ook niet snel een natuurlijk evenwicht. Enmoet je dat onderhouden, net als een tuin. Door niet uit te dunnen, worden nu allee bomen daar bedreigd, inclusief de monumentale beuken. Een ervan ging vorig jaar in een storm om en nam dus ook prompt de halve buurman mee...(die boom was dus wel ziek, aan de stam te zien)
Kaela schreef:Als ze zo hoog afgezaagd worden, blijven ze vaak wel staan en doorgroeien. Door dat een keer te doen worden ze niet nu al te groot en kunnen ze langer blijven staan. Ik zeg het vast niet precies goed, maar de boom loopt dan weer uit en kan dan nog een hele poos door leven. Dus dat is niet per see negatief.Ja zo'n boom omhakken puur voor plaatsgebrek is idd erg zonde, zulke monumentale bomen vind je bijna niet meer in NL
Ik ben er net langs gelopen en de boom lag er nog. Als ik er naast sta ben ik amper groter, dus hij was gewoon een hele dikke 1,5 meter! Het viel me wel op dat hij hele brede groeiringen had, dus hij was wel minder oud dan ik dacht. Maar nog steeds wel oud, want ik telde er met gemak 50 en toen was ik nog niet op de helft. Ik heb geen idee wat voor boom het was, de bast leek net een wilg, maar de bladeren waren heel anders.