eelke schreef: ↑di 10 mar 2020, 09:31 Jaha, want we zijn nuchtere nederlanders.Kan toch ook, een die-hard voetbalfan met een kuchje en verhoging blijft toch zeker braaf thuis?
Ik denk ook dat het afwegen is. In China zijn er 3000 doden en is het op zn retour. Volgens mij is dat prima te vergelijken bij een normale griepgolf in nederland...![]()
Wegen dan alle maatregelen wel af tegen het gedoe en de schade die dat dan weer oplevert?
Maar toch is het gek. Het is de bedoeling dat ik beter niet naar mijn werk ga, maar voetbalwedstrijden gaan wel gewoon door...

En toch vraag ik me nog steeds af , hoeveel erger dan gewone griep is het? Heel veel meer slachtoffers, heel veel besmettelijker?
Ik las bijv dat de 3% mortualitieit zou gelden voor China, dat voor DE bijv maar een percentage van 0,7% zou gelden vanwege betere omstandigheden in het algemeen.
Maar aan de andere kant ging het in Italië plots heel hard. Maar gebeurt zoiets bij de gewone griep niet ook?
In hoeverre zorgt de intensieve berichtgeving voor een vertekend beeld, voor angst, voor de noodzaak maatregelen te nemen want doe je niks is het ook niet goed?
Hoe vaak heb ik niet in het verleden met iemand naast me gewerkt die eigenlijk ziek was? En werd ik dan meteen ook ziek? Soms. Want daarbij zou ook gelden, blijf thuis als je ziek bent. Maar dat is meestal not done, nu ineen keer wel

Geen handen schudden, geen probleem, ben ik toch nooit fan van geweest