Begraven of barf..
Hangt er vanaf of ik weet dat waaraan ze gestorven zijn onschuldig was en of ik er erg aan gehecht was.
In praktijk heb ik enkel nog maar zelf geslachte, gezonde kippen in de vriezer geknikkerd.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Laika schreef:We hebben 5 Bielenfelder hennen kunnen reserverenLeuk. Dan zijn we kippenbuddies lol. Mijne zijn nu al best groot maar klinken nog als kuikens. Heel stom lol.Ze zijn nu 4 weken en ze mogen nog een paar weken bij de fokker blijven (die 200km verderop zit) Het voelt alsof we binnenkort 5 puppies gaan krijgen
![]()
hannabelgje schreef: ↑di 23 jun 2020, 11:28 Leuk. Dan zijn we kippenbuddies lol. Mijne zijn nu al best groot maar klinken nog als kuikens. Heel stom lol.Ik vond die van jou zo mooi dat ik dat ras uitgekozen heb. Hoe oud zijn die van jou nu?
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Laika schreef: ↑ma 22 jun 2020, 12:47 We hebben 5 Bielenfelder hennen kunnen reserverenZe zijn nu 4 weken en ze mogen nog een paar weken bij de fokker blijven (die 200km verderop zit) Het voelt alsof we binnenkort 5 puppies gaan krijgen
![]()
![]()
Laika schreef: Ik vond die van jou zo mooi dat ik dat ras uitgekozen heb. Hoe oud zijn die van jou nu?Een week of 10 zijn ze nu.
Laika schreef:We hebben gisteren 5 Bielenfelder kuikens van 5 weken oud opgehaald. Op de terugreis hebben ze 200km lang "we zijn er bijna" gezongen maar ze hebben de reis goed doorstaan en beginnen nu te wennen aan ons en hun nieuwe onderkomen. Wij zijn blij met zeSuper! Ik vrees dat mijn trio een trio is van alleen hennen.... Ik geloof niet dat er een haan tussen zit. Ze zijn bijna 12 weken en geen van de drie krijgt iets wat lijkt op een hanenkam.
hannabelgje schreef: ↑ma 20 jul 2020, 16:54 Ik denk eerlijk gezegd niet dat het de rui is. Als ze in de rui zijn leggen ze helemaal niet meer. Ik merk dat alleen aan de hoeveelheid veren. Ze ogen nooit ziek wanneer ze in de rui zijn hier. Leggen alleen niet meer. En zoen er ooit beetje zielig uit.Leuk hoor, dat vele gevederte!
Ik zal morgen ff nieuwe foto's maken van de Biekefelders. Zijn super mooie kippies geworden. Nu moet je het maar ff doen met mijn zijdehoen/cochin kriel kuikens. Ze worden zo mooi!
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk