Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wow! Die is echt onwijs leuk zeg!

@Roosj
Ik dacht precies hetzelfde voor mijn kruiden! Vanavond ga ik dat eens even aan mijn vriend laten zien, kijken of ie even wat maakt voor mij!

Gruwelen jullie ook zo van slakken? Ik heb er echt een schurft aan. Je moet mij zien lopen als ik 's avonds de honden uitlaat!  :D ;DNu met dit regenachtige weer zie ik ze overal!!! Bah bah bah! Wat doen jullie er tegen?
Ilona81 schreef: Wow! Die is echt onwijs leuk zeg!

@Roosj
Ik dacht precies hetzelfde voor mijn kruiden! Vanavond ga ik dat eens even aan mijn vriend laten zien, kijken of ie even wat maakt voor mij!

Gruwelen jullie ook zo van slakken? Ik heb er echt een schurft aan. Je moet mij zien lopen als ik 's avonds de honden uitlaat!  :D ;DNu met dit regenachtige weer zie ik ze overal!!! Bah bah bah! Wat doen jullie er tegen?
Ik heb zand over de aarde gestrooid. Het schijnt dat dat zand in het slijm van de slakken blijft plakken en dat ze dat niet prettig vinden en dus niet in je bak komen.

Daarnaast heb ik Salie en Tijm tussen de groenten geplant (gewoon 1 vak met 4 van die planten)
Vanmorgen mijn oude konijnenhok verplaatst naar de kippenren zodat ik plaats heb voor een moestuin. Wauw wat is de tuin ineens groot nou dat ding er niet meer staat. :D daarna begon het hard te regenen en ben ik met mijn vader naar pelckmans gereden voor fruit. Ik heb een rode aalbes, een blauwe bosbes, een goijbes, een gekke honey nog iets bes en een perenboompje. Omdat ik het toch niet kon laten nog een bak andijvie, bak spruitkool, een butternut pompoen en een kleine rode pompoen gekocht en nstuurlijk nog wat zaadjes ::)
hannabelgje schreef: Vanmorgen mijn oude konijnenhok verplaatst naar de kippenren zodat ik plaats heb voor een moestuin. Wauw wat is de tuin ineens groot nou dat ding er niet meer staat. :D daarna begon het hard te regenen en ben ik met mijn vader naar pelckmans gereden voor fruit. Ik heb een rode aalbes, een blauwe bosbes, een goijbes, een gekke honey nog iets bes en een perenboompje. Omdat ik het toch niet kon laten nog een bak andijvie, bak spruitkool, een butternut pompoen en een kleine rode pompoen gekocht en nstuurlijk nog wat zaadjes ::)
Hihi, goede bezig :) Het werkt niet verslavend he ;)
Mijn sla buiten begint echt aan te sterken  :D HAd hem iets van 2 a 3 weken geleden al buiten gedaan, toen kromp ie wat ineen.
Andere direct zaaisel van toen beginnen ook omhoog te komen, bietjes, bosui, peterselie en zo.
Nu van het weekend maar eens de pompoenenplanten an augurkplanten buiten een plekje geven, dat spul groiet hard zeg!
Misschien ook maar paprika's en pepers in de bak met kasje gaan zetten, denk dat het nu wel kan.
Ik ben ook helemaal blij. Vandaag bij een tuinder langs de weg wat plantjes meegenomen.
En van een kennis heb ik een hele bak met stekjes gehad  :D
Nu nog zien dat ik het in leven weet te houden !

Ik heb rode bes, zwarte bes, aalbes en rabarber....
Een courgette, snackkommer, aardperen en aarbeien.....Rozemarijn, thijm, bieslook, dille, peterselie en munt.
En dan heb ik ook nog zaad gehad van radijs, wortel, courgette, pluksla, lente ui en weet ik veel  :biggrin2:
En kleine plantjes van snijbiet, kroten, spitskool, rode kool, broccoli, andijvi, paksoi en bindsla.
Dit is echt al veeeel meer dan ik ooit in gedachten had. vooral die kleine plantjes maak ik me een beetje zorgen om, de rest ziet er al veel steviger uit. Het schijnt dat sla en koolplantjes erg geliefd zijn bij de vogels, dus daar moet ik morgen eerst iets voor bouwen...
Ik heb nog wel hekjes enzo waar ik denk ik wat mee kan...
Jullie horen wel of het gelukt is ~!
In de bak die ik al eerder geplaatst heb;
Afbeelding

Ziet het er nu zo uit.
Afbeelding

Links de spinazie, in het midden de afrikaantjes en rechts 4 gekochte sla plantjes. Ik heb in de hoeken van de bak stokjes gezet en daarover zeil gespannen, omdat de spinazie zo aan het groeien is. Ik moet er wel wat over, want anders pikken de vogels alles weg  >:(
Hier ook niet hoor.  :D

Twee kleinere bakken erbij gezet, die komen vanzelf wel vol.  :) Tomaten gaan snel naar de kas, binnen worden ze te groot.

De dille komt idd op, en er is één aspergespriet te zien. De andere twee  nog niet. Volgend jaar onze eigen asperges! (van drie plantjes  ::))  Gewoon, omdat het kan.  :biggrin2:
-Annemarie- schreef: Hier ook niet hoor.  :D

Twee kleinere bakken erbij gezet, die komen vanzelf wel vol.  :) Tomaten gaan snel naar de kas, binnen worden ze te groot.

De dille komt idd op, en er is één aspergespriet te zien. De andere twee  nog niet. Volgend jaar onze eigen asperges! (van drie plantjes  ::))  Gewoon, omdat het kan.  :biggrin2:
Hoeveel asperges krijg je daarvan?? 3??

Hier heeft de spinazie wel een spurt genomen ;D ;D

De chioggia bietjes van zaden en zo komen niet op. De wortels ook niet..
Toch gek, ik  had 'vollegrondsla' - plantjes gekocht. Lees ik de beschrijving erbij, staat er dat ze in een pot moeten. Nu had ik ze ook gekocht voor in mijn, maar toch. 'vollegrondsla' die in een pot moet  ???
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door