Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
pike schreef: Ik denk dat afmeting en gewicht wel degelijk kloppen:

GastroQuik Fleischwolf NorgaGrind 220kg/h

Der Norgagrind Hochleistungs Fleischwolf für pro- fessionellen Einsatz, ob in Großküchen, Fleische- reien oder im Gastronomie Bereich. Aus Edelstahl gefertigt ist er für die Ewigkeit ge- macht und wird er Ihr Fleisch schnell und zuver- lässig...

220 kg per uur is ook geen normale keukenhoeveelheid.
GastroQuik heeft ook kleinere en minder zware uitvoeringen.
Ja maar, bijna 5 meter?! Als ik hem op het plaatje bekijk, zou dus alleen de aan/uitknop al een halve meter groot zijn ongeveer...

Afbeelding

Stel je een flinke kerel van 2 meter lang voor die ernaast staat! :D Hoe groot is dan die vulschaal, en de opening waar het gemalen spul uitkomt. Eén kippennekje heeft waarschijnlijk een week nodig om tot de maalschijf te komen! ;D
Door Lil
moeilijk om te zeggen of hij 5 meter is, maar hij ziet er wel fiks groter uit dan de huis tuin en keuken vleesmolens. Ik ga eens snel mijn pakje terugsturen nu het postkantoor nog open is!
Door johanna25
ik wilde deze ook maar ze moesten de voordeur en een stuk van de voorpui van het huis er uit slopen, en dan zou deze toch iets duurder zijn dan mijn andere keuze, alhoewel ik er een gratis schijf bij zou krijgen. ;D
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef: Ja maar, bijna 5 meter?! Als ik hem op het plaatje bekijk, zou dus alleen de aan/uitknop al een halve meter groot zijn ongeveer...

Afbeelding

Stel je een flinke kerel van 2 meter lang voor die ernaast staat! :D Hoe groot is dan die vulschaal, en de opening waar het gemalen spul uitkomt. Eén kippennekje heeft waarschijnlijk een week nodig om tot de maalschijf te komen! ;D
Dat is toch vast een typefout bij amazon, de maten moeten in mm zijn.
Door Anne in Zweden
Mowgli schreef: Dat is toch vast een typefout bij amazon, de maten moeten in mm zijn.
Dat lijkt mij ook, maar Pike dacht dat de afmeting wellicht toch klopten, vandaar mijn reactie.
Door Anne in Zweden
johanna25 schreef: ik wilde deze ook maar ze moesten de voordeur en een stuk van de voorpui van het huis er uit slopen, en dan zou deze toch iets duurder zijn dan mijn andere keuze, alhoewel ik er een gratis schijf bij zou krijgen. ;D
Tja, je moet wel iets voor je hondjes over hebben natuurlijk! ;D
Door Anne in Zweden
rupa schreef: tja, het valt toch niet mee om een goed machientje te kopen.

zoals ik al eerder had geschreven, het aantal watt's wil niet zeggen dat hij sterker of zwakker is.
het gaat om het geheel. dat het daarom een moeilijke keus wordt dat begrijp ik.
je zou ook eerst zo'n ding moeten kunnen testen om te kunnen bepalen of hij hetgeen doet met wat jij er mee wilt doen. johanna25 had ook een stukje geschreven over het machientje wat hij heeft staan en zelfs hij schreef dat er een ophoping was bij het snijmes. en dat is een apparaat die in een slagerij heeft staan draaien.(als ik het goed is) bij de één kan je bv. 10 kilo in een uur malen bij de ander 100 kilo/uur. daar zit ook veel verschil in. nu denk ik persoonlijk dat ik liever dan die de 100 kilo/uur zou nemen terwijl die in watt's/gewicht minder zou kunnen zijn als die van 10 kilo/uur. het gewicht zegt natuurlijk ook niet alles.als je een brok lood onder in de molen legt weegt hij ook een stuk meer als zonder het brokje lood terwijl de machine misschien van binnen wel het zelfde zijn. ik had nog gelezen dat sommige machines koper tandwielen heeft. dat moet dan waarschijnlijk messing mee bedoeld worden. koper is een zacht metaal. messing is een legering van koper en zink en daarom vele malen sterker/harder dan koper. ik heb zomaar het vermoeden dat als je een goede maler wilt kopen dat je er goed aan doet om eens te kijken of er ergens een gereviseerde te koop is bij een importeur van deze professionele vleesmolens. de huis tuin en keuken machines zullen volgens mij altijd tegen vallen. maar goed dat is mijn mening. soms kan je beter iets meer uitgeven voor een tweedehandsje (profesioneel) dan denken te besparen en een aankoop (huis tuin en keuken machine) gaan doen die tegen valt en daarom niet veel gebruikt gaat worden.

lastig, lastig. ik ben blij dat ik niet voor dat dilemma staat.

gr.®upa.

http://www.vanwissen.nl/contents/nl/d53.html#p549

even een filmpje tussen door.

http://www.cookinglife.nl/jupiter-elekt ... leesmolen/
http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/geha ... rmany.html
En toch staat er nergens bij dat de machine ook bot kan malen. Maar er moeten toch zulke machines bestaan? Kvv-fabrikanten bieden toch ook gemalen bot aan? Mijn Duitse leverancier heeft zelfs gemalen wildribben - en dat zijn echt niet alleen schattig kleine reeribjes, die daar doorheen gaan.
Door pike
Anne in Duitsland schreef: Ja maar, bijna 5 meter?! Als ik hem op het plaatje bekijk, zou dus alleen de aan/uitknop al een halve meter groot zijn ongeveer...

Afbeelding

Nou weet ik dat je helemaal 100% alfa bent (net als ik trouwens), maar hier staat toch echt:

47,5 x 29,5 x 48,5 cm

waarbij cm betekent: centimeter  :biggrin2:

dus waar je die 5 meter vandaan haalt?
Door Anne in Zweden
pike schreef: Nou weet ik dat je helemaal 100% alfa bent (net als ik trouwens), maar hier staat toch echt:

47,5 x 29,5 x 48,5 cm

waarbij cm betekent: centimeter  :biggrin2:

dus waar je die 5 meter vandaan haalt?
:biggrin2:

Die 5 meter heb ik hiervandaan:

Produktinformation
Größe und/oder Gewicht: 475 x 295 x 485 cm ; 34 Kg
Produktgewicht inkl. Verpackung: 36 Kg

Lachnat wees ons erop dat het zo op Amazon.de staat. Waar heb jij jouw info vandaan dan? En is het gewicht van 34 kg dan niet hoe dan ook een tikje veel?

Zou op zich wel handig zijn, een vleesmolen van 5 meter. Kunnen hele koeien in! ;D
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef: En toch staat er nergens bij dat de machine ook bot kan malen. Maar er moeten toch zulke machines bestaan? Kvv-fabrikanten bieden toch ook gemalen bot aan? Mijn Duitse leverancier heeft zelfs gemalen wildribben - en dat zijn echt niet alleen schattig kleine reeribjes, die daar doorheen gaan.
Dan moet je even Martijn van Vuur en Rook bellen en vertellen dat je barft. Dan begint hij de Jupiter aan te prijzen, dat die door leden van BP uitgebreid getest is (en ook andere molens) en dat deze uitermate geschikt is voor het malen van vleesbotten.
Volgens mij staat in de gebruiksaanwijzing van de machines van de kvv fabrikanten ook niet dat ze geschikt zijn om botten te malen.
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef: En is het gewicht van 34 kg dan niet hoe dan ook een tikje veel?
Die 34 kg kan wel kloppen hoor! Professionele molens zijn veel zwaarder. Kijk maar eens bij Vuur en Rook bij de molens van BT. Daar is de lichtste molen ook al 25 kg.
Door Anne in Zweden
Mowgli schreef: Dan moet je even Martijn van Vuur en Rook bellen en vertellen dat je barft. Dan begint hij de Jupiter aan te prijzen, dat die door leden van BP uitgebreid getest is (en ook andere molens) en dat deze uitermate geschikt is voor het malen van vleesbotten.
Volgens mij staat in de gebruiksaanwijzing van de machines van de kvv fabrikanten ook niet dat ze geschikt zijn om botten te malen.
Goed, en dan bel ik die Martijn, en die vertelt mij wat jij hierboven schrijft, maar dan lees ik dus wat jij schrijft over jouw molen (jij hebt toch die Jupiter?) en dan weet ik het dus niet meer... Of maalt die van jou echt gigantisch goed?
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef: Goed, en dan bel ik die Martijn, en die vertelt mij wat jij hierboven schrijft, maar dan lees ik dus wat jij schrijft over jouw molen (jij hebt toch die Jupiter?) en dan weet ik het dus niet meer... Of maalt die van jou echt gigantisch goed?
Ja, ik heb die Jupiter 2e hands. Hij maalt wel goed, ik had alleen verwacht dat de kippenvleugels er wat makkelijker doorheen zouden gaan. Maar ja, het is natuurlijk ook geen 2000W. motor. Die ene keer dat ik er een kilo kippenvleugels doorheen heb gejast, ging wel heel snel (sneller als met de hand met de grote Porkert), maar ik geloof dat het beestje wel wat moest werken om ze erdoorheen te krijgen. Jammer dat ik nog zo veel kvv heb liggen (1 kat eet maar 160 gr. per dag), er past ook echt niets meer bij in mijn vriezer, anders had ik nog eens uitgebreid kunnen testen.

Sphynxlover heeft ook een Jupiter (volgens Martijn), ik weet niet wat zij er van vindt.

Edit: Of wil jij komen testen?
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 14 feb 2013, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Goed, en dan bel ik die Martijn, en die vertelt mij wat jij hierboven schrijft, maar dan lees ik dus wat jij schrijft over jouw molen (jij hebt toch die Jupiter?) en dan weet ik het dus niet meer... Of maalt die van jou echt gigantisch goed?
Dat dus. Dat maakt mij ook steeds zo aan het twijfelen en ik wil nu  echt geen miskoop meer doen.
Door Mowgli
Sweet Dutchess schreef: Dat dus. Dat maakt mij ook steeds zo aan het twijfelen en ik wil nu  echt geen miskoop meer doen.
Jammer dat we zo ver van elkaar vandaan wonen, anders had je mijn Jupiter wel mogen uitproberen om te zien wat je er van vindt. Per post heen en weer sturen is helaas te duur.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door