Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pauline
Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart. :'(
Door Anne in Zweden
Pauline schreef:Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart. :'(
O, dat is hartverscheurend inderdaad, Pauline. Wat verschrikkelijk sneu voor hem, en voor jou natuurlijk ook, dat hij zich zo lamlendig voelt. Je eigen vader moeten troosten is zo ingrijpend... Sterkte, ik hoop dat hij snel weer opknapt!
Door Kim_S
MillyMol schreef:Een geboorteakte kan toch helemaal niet gewijzigd worden als gevolg van een huwelijk? Dat is immers de akte die wordt opgemaakt bij je geboorte. Het enige wat daarop gewijzigd zou kunnen worden volgens mij is de voornaam of een spellingsfout (maar niet zonder tussenkomst van de rechtbank). Maar niet zomaar je achternaam. Een eventuele wijziging daarvan kan alleen geschieden door de koning en wordt op de geboorteakte vermeld als een "latere vermelding".
Bedoel je niet toevallig een uittreksel?
Mij is echt verteld dat dat gewijzigd moest worden. Ik had geen zin in gedoe, dus heb het maar zo gelaten. Maar blijft vreemd dat het de eerste keer wel gewoon op mijn pas stond en 5 jaar later ineens niet meer mag...
Door Kim_S
Pauline schreef:Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart. :'(
Jakkes Plien... Dikke knuffel voor jullie! :-*
Door bloemetje
Kim_S schreef:Mij is echt verteld dat dat gewijzigd moest worden. Ik had geen zin in gedoe, dus heb het maar zo gelaten. Maar blijft vreemd dat het de eerste keer wel gewoon op mijn pas stond en 5 jaar later ineens niet meer mag...
Het mag hier helemaal niet meer. Er mag op je pas staan ' echtgenote van ' en dat is alles.
Ik had ook zoiets van. Hoezo heb ik dan die achternaam aangenomen :???:
Je mag alleen de naam op je pas hebben waar je mee geboren bent. Heeft ze dat niet bedoelt?
Door Kim_S
bloemetje schreef:Het mag hier helemaal niet meer. Er mag op je pas staan ' echtgenote van ' en dat is alles.
Ik had ook zoiets van. Hoezo heb ik dan die achternaam aangenomen :???:
Je mag alleen de naam op je pas hebben waar je mee geboren bent. Heeft ze dat niet bedoelt?
Ja dat bedoelde ze. Maar ik kon mijn geboorteakte laten wijzigen als ik het anders wilde.
Door Cathelijn
Fijn dat hij je wel belt, maar wat moeilijk om je vader zo te moeten zien :-*
Door Aprilsnow
Het is toch zo erg om ze zo kwetsbaar te zien.
Overigens heeft mijn vader ook ooit zo met AB kuren gesukkelt. HA schreef na de 2e of 3e maar weer een vervolgkuurtje voor tot de apotheek aan de bel trok. Die weigerden omdat hij er al zoveel achter elkaar had gekregen. Heeft toen een andere AB kuur geadviseerd gekregen en dat hielp wel. Misschien dat je eens bij de apotheek of HA kunt informeren. Mijn vader had het toen ook voor ontstekingen bij/aan de longen.
Sterkte in ieder geval :-*
Door Eef+Stippels
:bigarmhug: :bigarmhug:
Voor jullie allebei. Hopelijk knapt je vader gauw op :-*
Door Siberienne

He bah wat naar. Heel veel beterschap!

En in dit geval zou ik zeggen niet alleen een kweek maar ook een foto als dat nog niet gedaan is. Sterkte voor jullie allebei
Door pike
Je geboorte-akte wijzigen??? Dat kan toch helemaal niet. Als je trouwt ben je daardoor toch niet anders geboren...
Door Kim_S
Ik vond het ook een raar verhaal hoor. Maar zo is het echt tegen me gezegd.
Ik laat het maar zo, ik had op dat moment ook snel een nieuwe ID kaart nodig, dus heb me er verder niet meer in verdiept. En dat ding is 10 jaar geldig nu, dus zal nog wel even duren voor het weer interessant is om er in te duiken ;)
Door Kaio
Kim_S schreef:Ik vond het ook een raar verhaal hoor. Maar zo is het echt tegen me gezegd.
Ik laat het maar zo, ik had op dat moment ook snel een nieuwe ID kaart nodig, dus heb me er verder niet meer in verdiept. En dat ding is 10 jaar geldig nu, dus zal nog wel even duren voor het weer interessant is om er in te duiken ;)
Ik vind dat dus ook absoluut onduidelijk. In NL getrouwd, en dan kon jeje naam 'wijzigen'. Dat hield in bij banken ed en naam dragen. Maar op pas bleef hetzelfde.
Nou in Belgie kon dat dus niet he, dan moest ik overal mijn meisjesnaam voor gebruiken. En hier in De weet ik niet. Weet wel dat officieel mijn naam niet zomaar gewijzigd is. M.a.w. gebruik ik maar mijn meisjesnaam, stukken makkelijker en duidelijk. ( hoefde van mij toch niet persee gewijzigd dus :P ) Denk dus idd dat je voor een officiëlenaamswijziging echt iets meer moet doen dan alleen trouwen :biggrin2:
Oo :bigarmhug: Beterschap voor je pa, dat is niks zo
Door Kaio
Opa beer is trouwens verliefd :-X
Loeien, piepen en druk doen en maar door gaan de hele dag ::) Ook tijdens de wandeling maar doorjagen. Loopt puur op adrenaline, want normaal kan ie niet zo ver en snel ;) . Moet hem echt afremmen wat ie echt niet leuk vind en dan maar gaat liggen met 4 middelvingers ::) Maar ja ik kan hem ook niet door laten doen , dan kiepert ie me ergens om.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door