Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Pauline schreef:Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart.O, dat is hartverscheurend inderdaad, Pauline. Wat verschrikkelijk sneu voor hem, en voor jou natuurlijk ook, dat hij zich zo lamlendig voelt. Je eigen vader moeten troosten is zo ingrijpend... Sterkte, ik hoop dat hij snel weer opknapt!
MillyMol schreef:Een geboorteakte kan toch helemaal niet gewijzigd worden als gevolg van een huwelijk? Dat is immers de akte die wordt opgemaakt bij je geboorte. Het enige wat daarop gewijzigd zou kunnen worden volgens mij is de voornaam of een spellingsfout (maar niet zonder tussenkomst van de rechtbank). Maar niet zomaar je achternaam. Een eventuele wijziging daarvan kan alleen geschieden door de koning en wordt op de geboorteakte vermeld als een "latere vermelding".Mij is echt verteld dat dat gewijzigd moest worden. Ik had geen zin in gedoe, dus heb het maar zo gelaten. Maar blijft vreemd dat het de eerste keer wel gewoon op mijn pas stond en 5 jaar later ineens niet meer mag...
Bedoel je niet toevallig een uittreksel?
Pauline schreef:Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart.Jakkes Plien... Dikke knuffel voor jullie!
Kim_S schreef:Mij is echt verteld dat dat gewijzigd moest worden. Ik had geen zin in gedoe, dus heb het maar zo gelaten. Maar blijft vreemd dat het de eerste keer wel gewoon op mijn pas stond en 5 jaar later ineens niet meer mag...Het mag hier helemaal niet meer. Er mag op je pas staan ' echtgenote van ' en dat is alles.
bloemetje schreef:Het mag hier helemaal niet meer. Er mag op je pas staan ' echtgenote van ' en dat is alles.Ja dat bedoelde ze. Maar ik kon mijn geboorteakte laten wijzigen als ik het anders wilde.
Ik had ook zoiets van. Hoezo heb ik dan die achternaam aangenomen![]()
Je mag alleen de naam op je pas hebben waar je mee geboren bent. Heeft ze dat niet bedoelt?
Pauline schreef:Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart.Fijn dat hij je wel belt, maar wat moeilijk om je vader zo te moeten zien
Pauline schreef:Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart.Het is toch zo erg om ze zo kwetsbaar te zien.
Pauline schreef:Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart.
Pauline schreef:Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart.
Kim_S schreef:Ik vond het ook een raar verhaal hoor. Maar zo is het echt tegen me gezegd.Ik vind dat dus ook absoluut onduidelijk. In NL getrouwd, en dan kon jeje naam 'wijzigen'. Dat hield in bij banken ed en naam dragen. Maar op pas bleef hetzelfde.
Ik laat het maar zo, ik had op dat moment ook snel een nieuwe ID kaart nodig, dus heb me er verder niet meer in verdiept. En dat ding is 10 jaar geldig nu, dus zal nog wel even duren voor het weer interessant is om er in te duiken
Pauline schreef:Morgen komt de HA weer bij mijn vader. 2 AB kuren en een stootkuur prednison verder knapt hij gewoon niets op. Longontsteking was een kuur geleden al de conclusie, maar dat had toch weleens iets beter mogen worden. De arme lieverd blijft maar ziek en gammel. BAH! Gelukkig loop ik er in 5 minuten naartoe, want vanavond belde hij huilend dat hij zich zo ziek voelde. Oh dan breekt mijn hart.Oo