patt schreef: ↑vr 06 nov 2020, 08:25
Dat denk ik ook.Qua weerstand is het van groot belang maar ook op sociaal gebied.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Dat er meer begrip is voor andermans leed?
Weet je, dat heb ik best en ik kan ook best meevoelen met mensen dat het ook voor hen niet makkelijk is. Waar ik wel jeuk van krijg is als mensen dan gaan roepen dat de maatregelen onterecht zijn of er meteen complotten achter gaan zoeken. Zo van ‘als ik ergens last van heb dan is iemand bewust bezig mij het leven moeilijk te maken’
En dat is deels ook een kwestie van mentaliteit en het accepteren van pech. Shit happens, het is k. De volgende stap is dan naar mijn mening dag bij dag bekijken hoe je een stukje verder kan komen en er een draai aan kan geven. Als de sportschool dicht is kun je ook thuis trainen. Of buiten. En dat kan ook in een klein flatje. En weet je, misschien is het juist wel fijn als je nu een tactiek ontwikkelt om te ontspannen waar je niet afhankelijk bent van anderen.
De belangrijkste les die ik uit mijn burn-out en de hele nasleep ervan heb geleerd is uit de slachtoffer rol kruipen. Dat was geen makkelijk proces, want er zijn dingen gebeurd die oneerlijk en onterecht waren. Alleen helpt het niet om daarin te blijven hangen want uiteindelijk heb je daar alleen jezelf mee.
Ik ontken niet dat het echt heel zwaar kan zijn. Dat het moeilijk is, deze tijd van onzekerheid. Wat dat betreft vind ik dit ook nog wel lezenswaardig
https://decorrespondent.nl/11781/ik-haa ... 1-d199faad