Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door patt
Je kan toch niet voor een ander beslissen wat wel of niet erg is?Iedereen komt toch van een andere kant aflopen.Als voor iemand pilates belangrijk is of wat dan ook of andere dingen om te ontspannen die momenteel niet mogelijk zijn dan kan dat grote impact hebben.En ja Corona is erg en zo zijn er nog veel meer dingen erg.
Mijn vader zit in een verzorgingstehuis waar veel besmettingen zijn en ook helaas al veel bewoners overleden.Helaas is hij ziek en hoop ik hem nog te zien en dat ie beter wordt.
Wil niet zeggen dat ik het vreselijk vindt dat ik nu geen uitlaatklep in de sportschool heb .Werk ligt weer stil en toch kan ik een uitlaatklep als de sportschool nu broodnodig hebben.Wie maakt nou uit of dat groot of klein leed is?
Door Fenixjuh
Jeetje, wat een bizar bericht....

https://www.nu.nl/coronavirus/6088645/v ... wacht.html

Je zou denken dat nu iedereen getest kan worden, het duidelijk is waarom iemand doodgaat... Maar dit is zo'n groot verschil, waarom gaan die mensen dood? Stiekem toch door covid? Of omdat ze zorg mijden? Of omdat anderen zeggen dat ze geen artsen moeten bellen? Ik vind het een vreemd verschil tussen 285 of 600....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door pike
Fenixjuh schreef: vr 06 nov 2020, 05:57 Jeetje, wat een bizar bericht....

https://www.nu.nl/coronavirus/6088645/v ... wacht.html

Je zou denken dat nu iedereen getest kan worden, het duidelijk is waarom iemand doodgaat... Maar dit is zo'n groot verschil, waarom gaan die mensen dood? Stiekem toch door covid? Of omdat ze zorg mijden? Of omdat anderen zeggen dat ze geen artsen moeten bellen? Ik vind het een vreemd verschil tussen 285 of 600....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Dit komt doordat artsen niet verplicht zijn overlijden door corona aan de ggd te melden en omdat overlijdensgevallen soms pas na weken worden doorgegeven:

https://www.parool.nl/nederland/hoe-dod ... ~b43a505b/
Door wenchew
patt schreef: do 05 nov 2020, 23:40 Je kan toch niet voor een ander beslissen wat wel of niet erg is?Iedereen komt toch van een andere kant aflopen.Als voor iemand pilates belangrijk is of wat dan ook of andere dingen om te ontspannen die momenteel niet mogelijk zijn dan kan dat grote impact hebben.En ja Corona is erg en zo zijn er nog veel meer dingen erg.
Mijn vader zit in een verzorgingstehuis waar veel besmettingen zijn en ook helaas al veel bewoners overleden.Helaas is hij ziek en hoop ik hem nog te zien en dat ie beter wordt.
Wil niet zeggen dat ik het vreselijk vindt dat ik nu geen uitlaatklep in de sportschool heb .Werk ligt weer stil en toch kan ik een uitlaatklep als de sportschool nu broodnodig hebben.Wie maakt nou uit of dat groot of klein leed is?
Geloof mij... Heel veel mensen..
Hier op mn werk is het nog steeds ERG druk, ook bij de AH..... geen mondkapjes etc en toch commentaar leveren op ons :-[ .....het wordt voor mij steeds moeilijk om GEEN commentaar te leveren.... ik heb zoveel respect gekregen voor de zorg en ziekenhuispersoneel de laatste weken.... jemig...... zo frustrerend etc..... ben zo blij dat ik tussendoor op adem kan komen..... heb er ff geen woorden voor.... :-\
Door Siberienne
CindyMayella schreef: vr 06 nov 2020, 18:22 Hier op mn werk is het nog steeds ERG druk, ook bij de AH..... geen mondkapjes etc en toch commentaar leveren op ons :-[ .....het wordt voor mij steeds moeilijk om GEEN commentaar te leveren.... ik heb zoveel respect gekregen voor de zorg en ziekenhuispersoneel de laatste weken.... jemig...... zo frustrerend etc..... ben zo blij dat ik tussendoor op adem kan komen..... heb er ff geen woorden voor.... :-\
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Frustrerend hoor, zou fijn zijn als mensen een beetje rekening met jullie hielden.
Door Siberienne
patt schreef: vr 06 nov 2020, 08:25 Dat denk ik ook.Qua weerstand is het van groot belang maar ook op sociaal gebied.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Dat er meer begrip is voor andermans leed?

Weet je, dat heb ik best en ik kan ook best meevoelen met mensen dat het ook voor hen niet makkelijk is. Waar ik wel jeuk van krijg is als mensen dan gaan roepen dat de maatregelen onterecht zijn of er meteen complotten achter gaan zoeken. Zo van ‘als ik ergens last van heb dan is iemand bewust bezig mij het leven moeilijk te maken’

En dat is deels ook een kwestie van mentaliteit en het accepteren van pech. Shit happens, het is k. De volgende stap is dan naar mijn mening dag bij dag bekijken hoe je een stukje verder kan komen en er een draai aan kan geven. Als de sportschool dicht is kun je ook thuis trainen. Of buiten. En dat kan ook in een klein flatje. En weet je, misschien is het juist wel fijn als je nu een tactiek ontwikkelt om te ontspannen waar je niet afhankelijk bent van anderen.

De belangrijkste les die ik uit mijn burn-out en de hele nasleep ervan heb geleerd is uit de slachtoffer rol kruipen. Dat was geen makkelijk proces, want er zijn dingen gebeurd die oneerlijk en onterecht waren. Alleen helpt het niet om daarin te blijven hangen want uiteindelijk heb je daar alleen jezelf mee.

Ik ontken niet dat het echt heel zwaar kan zijn. Dat het moeilijk is, deze tijd van onzekerheid. Wat dat betreft vind ik dit ook nog wel lezenswaardig
https://decorrespondent.nl/11781/ik-haa ... 1-d199faad
Door Kaela
CindyMayella schreef: vr 06 nov 2020, 18:22 Hier op mn werk is het nog steeds ERG druk, ook bij de AH..... geen mondkapjes etc en toch commentaar leveren op ons :-[ .....het wordt voor mij steeds moeilijk om GEEN commentaar te leveren.... ik heb zoveel respect gekregen voor de zorg en ziekenhuispersoneel de laatste weken.... jemig...... zo frustrerend etc..... ben zo blij dat ik tussendoor op adem kan komen..... heb er ff geen woorden voor.... :-\
Ik snap het ook niet. We zitten toch weer in lockdown, zij het dan een iets minder strenge dan die in het voorjaar? Het is zo ontzettend druk! Overal! Wij reden gisteren rond half zeven langs de AH en het hele parkeerterrein stond vol. Bij de visboer er naast stond een rij van zeker 30 man op hun bestelling te wachten. Hoe dan? Echt, hoe dan?

Kijk, je hoeft niet alleen maar binnen te zitten. Ik was ook onderweg, anders had ik het niet gezien. Maar het feit dat mensen allemaal nog massaal naar winkels en afhaal-eetgelegenheden gaan geeft wel aan dat het gewoon niet meer leeft. En waar ik heel goed snap dat mensen de maatregelen en overheid zat zijn, snap ik niet dat er niet meer besef is over wat de consequenties van ons gedrag zijn. Dat het om het virus en de zorg gaat.

Gister ook nog, twee collega's. De ene moet voor onbepaalde tijd wachten op een ingreep en heeft heel veel last. De volgende verteld hoe spannend ze het vindt of ze volgende week wel op vliegvakantie kunnen. Schiet mij maar lek.
Maar afhalen is toch niet zo'n probleem als het veilig gebeurt?
Hier roepen ze op om dat vooral te blijven doen zodat er horeca nog een beetje kan blijven draaien, ondanks dat ze geen volk meer mogen ontvangen..
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: za 07 nov 2020, 17:03 Maar afhalen is toch niet zo'n probleem als het veilig gebeurt?
Hier roepen ze op om dat vooral te blijven doen zodat er horeca nog een beetje kan blijven draaien, ondanks dat ze geen volk meer mogen ontvangen..
Als het veilig gebeurd. Maar waarom mag je maar met max 2 personen buiten zijn en is een rij van dik 30 man voor een viskraam dan wel oke?

Wij doen overigens bestellen om de horeca te steunen. Dan zet de bezorger het voor de deur, stapt achteruit en wacht tot wij het gepakt hebben. Voelt voor mij toch echt veel veiliger.
Door Lizzy
Kaela schreef: za 07 nov 2020, 17:25 Als het veilig gebeurd. Maar waarom mag je maar met max 2 personen buiten zijn en is een rij van dik 30 man voor een viskraam dan wel oke?

Wij doen overigens bestellen om de horeca te steunen. Dan zet de bezorger het voor de deur, stapt achteruit en wacht tot wij het gepakt hebben. Voelt voor mij toch echt veel veiliger.
Als het buiten is, denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn? Ik weet ook niet waarom je maar met 2 buiten mag. Heel eerlijk gezegd is zelfs bij mij het licht uit, qua nieuwe maatregelen.
Hier binnen wordt geen 1,5 mtr afstand genomen; dr staat duidelijk de looproute aangegeven en NOG komt men in 3 verschillende rijen naar de kassa’s, groot deel GEEN mondkapje, men wordt echt heel boos omdat men ons niet verstaat (scherm en mondkapje op, wij dus, klant niet), dus moeten wij schreeuwen of mondkapje afdoen..... men wordt boos omdat wij geen desinfectie voor de handen hebben, terwijl zij ook geen mondkapje op hebben (beiden zijn niet verplicht)... staat op de deur: zoveel mogelijk pin betalingen...
Volgens mij hebben wij meer cashbetalingen dan pin.... en daarbij komt nog dat men muntgeld wil om de auto te wassen en te stofzuigen?????Kan je verdorie thuis zelf ook doen plus dat het je niet zoveel geld kost!!!!!!
Het is de laatste weken, sinds de adviezen om thuis te blijven, nog drukker geworden dan de periode daarvoor.... schiet mij maar lek..... :-\
Door -Annemarie-
Lizzy schreef: za 07 nov 2020, 17:31 Als het buiten is, denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn? Ik weet ook niet waarom je maar met 2 buiten mag. Heel eerlijk gezegd is zelfs bij mij het licht uit, qua nieuwe maatregelen.
Dat. :-\

Kregen we dinsdagavond te horen dat de bibliotheken dicht moeten. Oké. Woensdag als een malle alles zo goed mogelijk geregeld voor de klanten. Besluiten ze woensdagavond dat we toch wél open mogen, maar alleen als afhaal- en inleverpunt. Donderdag moest het crisisteam van de organisatie daar nog over beslissen. Vrijdag alles opgezet zodat we maandag open kunnen als afhaal- en inleverpunt. En laat er niemand tegen mij zeggen dat we niet flexibel zijn! :P
Super fijn voor de klanten! En ik ben er ook blij mee hoor, begrijp me goed.
Maar de willekeur in beslissingen vind ik op z'n zachts gezegd lastig te begrijpen.
Door Tanna
Lizzy schreef: za 07 nov 2020, 17:31 Als het buiten is, denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn? Ik weet ook niet waarom je maar met 2 buiten mag. Heel eerlijk gezegd is zelfs bij mij het licht uit, qua nieuwe maatregelen.
ja, het is zo raar. Ik kwam vanmiddag een buurvrouw tegen die vertelde dat morgen de kinderen komen uit Amsterdam, zoon en schoondochter. Dat leek ze een stuk beter dan dat zij naar Amsterdam zouden gaan. En dan maar gaan wandelen, dat is het veiligst. Maar dat mag dus niet. Ze mogen wel binnen op visite zitten maar niet met zijn vieren wandelen.
Ik heb tegen haar gezegd dat ze gewoon naar buiten moeten gaan, je denkt toch niet dat er gecontroleerd wordt hier in het dorp en al helemaal niet in het bos. Ik zie het al dat het Drentse Landschap ineens overal boswachters op pad stuurt, ga toch weg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door