Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
pike schreef:Die heb je goed uitgezocht dan :biggrin2:
Ben na 5 maanden maar meteen bij hem ingetrokken :biggrin2:
Inmiddels zijn we 16,5 jaar en 2 kindjes verder, en ik heb werkelijk nog niet 1 dag spijt gehad. Tis een wereldvent die Meneer_S :)
Door Siberienne
dinky89 schreef:Volgens schoonma helpt koffieprut om te voorkomen dat katten in de tuin schijten.
Hier inderdaad ook diverse drollen op ons grasveldje in de omheinde achtertuin terwijl onze poes alleen maar binnen is :-X
Vorige bewoners hebben voortuin al volledig bestraat vanwege de katten stront.
Dank, gaan we proberen: al houd ik ze maar net uit dat hoekje waar de heren bij kunnen komen....
Door Siberienne
eelke schreef:De meneer ging een salade maken, in het recept stond olie toevoegen, maar die is op, had ie vloeibare boter gebruikt :yucky:

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ik heb ooit ipv de balsamico azijn per ongeluk de ketjap gepakt. Was ook een hele aparte salade geworden. Moest er direct aan denken toen ik dit las!
Door Kim_S
Sinds vorige week donderdag bronchitis, sinds afgelopen woensdag griep er overheen, en sinds vandaag zijn mijn holtes ontstoken. En ik wil morgen eindelijk weer gaan werken want ik heb contractbespreking >:(
Door Kaela
Mijn keel doet nog steeds stom :'( . Ik kan niet de hele dag mijn mond houden en doe echt mijn best het praten binnen de perken te houden. Maar ik blijf hees. Moest twee weken geduld hebben van de huisarts, dus dat doen we dan ook maar. Maar ik had gehoopt morgen weer normaal aan het werkt te kunnen...
Door eelke
Rijbewijs opnieuw aanvragen. Heeft u een pasfoto volgens de laatste regels? Ja. Blijkt dat die niet ouder dan een jaar mag zijn, en deze was 3 jaar oud. Zagen ze toevallig aan het randje eronder. Een volgende keer eraf knippen dus ::)
Goed, foto's maken in zo'n hokje. Kan ik niet alleen want -12 en je moet er zonder bril op. Gelukkig was mijn meneer mee. Onhandig, tot 3 keer toe mislukt volgens dat ding, toch maar 1 afgedrukt want het geld zou ik toch wel kwijt zijn, weer opnieuw een bonnetje getrokken om in de rij te staan, blijkt die pasfoto toch goed te zijn. Wat een gedoe zeg.

Straks medicijnen ophalen. In belgie. Ik heb net gebeld, ze moesten ze wel bestellen, maar dan zijn ze na 15.00 binnen.
In nederland pas leverbaar eind januari, en dan kom ik dus een paar dagen te kort. Waarom kan mijn eigen apotheek dan niet in belgie bestellen, denk ik dan... :-\ als je nou verder van de grens woont heb je dus een dik probleem, want het zijn geen medicijnen waar je zo maar een dosis van kan overslaan, laat staan een paar dagen.
Door Hope
eelke schreef:Rijbewijs opnieuw aanvragen. Heeft u een pasfoto volgens de laatste regels? Ja. Blijkt dat die niet ouder dan een jaar mag zijn, en deze was 3 jaar oud. Zagen ze toevallig aan het randje eronder. Een volgende keer eraf knippen dus ::)
Goed, foto's maken in zo'n hokje. Kan ik niet alleen want -12 en je moet er zonder bril op. Gelukkig was mijn meneer mee. Onhandig, tot 3 keer toe mislukt volgens dat ding, toch maar 1 afgedrukt want het geld zou ik toch wel kwijt zijn, weer opnieuw een bonnetje getrokken om in de rij te staan, blijkt die pasfoto toch goed te zijn. Wat een gedoe zeg.

Straks medicijnen ophalen. In belgie. Ik heb net gebeld, ze moesten ze wel bestellen, maar dan zijn ze na 15.00 binnen.
In nederland pas leverbaar eind januari, en dan kom ik dus een paar dagen te kort. Waarom kan mijn eigen apotheek dan niet in belgie bestellen, denk ik dan... :-\ als je nou verder van de grens woont heb je dus een dik probleem, want het zijn geen medicijnen waar je zo maar een dosis van kan overslaan, laat staan een paar dagen.
Hier laatst ook een nieuwe aangevraagd, mooi met bril op de foto en meteen goedgekeurd ::)
Door eelke
Hope schreef:Hier laatst ook een nieuwe aangevraagd, mooi met bril op de foto en meteen goedgekeurd ::)

Oh. Nou dan is het helemaal stom. Want nu sta ik scheel op de foto omdat mijn ogen niet kunnen focussen. >:(
Door Siberienne
eelke schreef:Rijbewijs opnieuw aanvragen. Heeft u een pasfoto volgens de laatste regels? Ja. Blijkt dat die niet ouder dan een jaar mag zijn, en deze was 3 jaar oud. Zagen ze toevallig aan het randje eronder. Een volgende keer eraf knippen dus ::)

Andere apotheek zoeken? Levering zou altijd mogelijk moeten zijn, desnoodsvua de internationale apotheek in Venlo... die kunnen het vanuit heel Europa en zelfs verder weg naar nl laten komen. Alles jan maar 't kost moeite he...

Ik kwam thuis, terras onder dediarrhhe. Shadow is ziekjes. En ik gisteren maar mopperen dat hij eens een beetje door moest lopen voor de step
Door eelke
Siberienne schreef:Andere apotheek zoeken? Levering zou altijd mogelijk moeten zijn, desnoodsvua de internationale apotheek in Venlo... die kunnen het vanuit heel Europa en zelfs verder weg naar nl laten komen. Alles jan maar 't kost moeite he...

Ik kwam thuis, terras onder dediarrhhe. Shadow is ziekjes. En ik gisteren maar mopperen dat hij eens een beetje door moest lopen voor de step
Ik heb er drie gebeld...en de nederlandse importeur... :-\

Beterschap voor Shadow!
Door Martine-Tom
Siberienne schreef:Andere apotheek zoeken? Levering zou altijd mogelijk moeten zijn, desnoodsvua de internationale apotheek in Venlo... die kunnen het vanuit heel Europa en zelfs verder weg naar nl laten komen. Alles jan maar 't kost moeite he...

die tijd dat alles kon is voorbij hoor. Vrienden halen pilen bij de apo in dl mn moeder is vorig haar 3x moeten wisselen met medicatie omdat het weer niet meer leverbaar was enz enz
Door eelke
Het is ook maar de vraag of de verzekering het nu vergoed. Ik verwacht van niet, maar het was ook maar een tientje, dus dan neem ik het risico wel. De vorige van 80,- per maand was minder grappig ;)
Door Siberienne
eelke schreef:Ik heb er drie gebeld...en de nederlandse importeur... :-\

Beterschap voor Shadow!
Ik was ook wat kort door de bocht, er zijn inderdaad veel leveringsproblemen met medicijnen. Komt bv ook doordat de grote bedrijven aan centralisatie doen voor productie. En dus als 1 fabriek uitvalt, is het hele middel ineens niet meer te krijgen...
ik hoor onze apotheker er ook over klagen
Maar hoor ook dat apotheken ook wel variëren in hoeveel moeite ze (willen) doen..

Shadow heeft alweer verwoede pogingen gedaan de bodem uit de voederbak te likken en zit nu manlief te hypnotiseren. Die eet NOOTJES. Meneer heeft helaas pech, we doen het nog even op gekookte vis en aardappel tot de boel weer rustig is. Zal wel goedkomen
Door Kim_S
Hope schreef:Hier laatst ook een nieuwe aangevraagd, mooi met bril op de foto en meteen goedgekeurd ::)
Hier ook een grappig verhaal over reisdocumenten en regelgeving.

Ik woon al 12 jaar in Duitsland. Daar ook getrouwd 9,5 jaar geleden. Daarna een nieuwe ID kaart aangevraagd, moesten beide achternamen op omdat ik ervoor gekozen had om ook mijn meisjesnaam nog aan te houden naast de naam van meneer_S. 5 jaar lang mee rondgelopen, op alle officiële documenten worden beide achternamen vermeld. Heel gebruikelijk in Duitsland, dus gaf nooit problemen. In het dagelijks leven gebruik ik de achternaam van meneer_S, ook zonder problemen.

Paar maanden geleden moet ik weer een nieuwe ID kaart aanvragen. Mag er ineens alleen nog mijn meisjesnaam op staan, want mijn geboorteakte is nooit gewijzigd toen ik getrouwd ben. Alweer bijna 10 jaar geleden hebben we het over. Uh nee, moest dat dan? ::) Ik heb dus al die tijd rondgelopen met een ID kaart waar volgens de wetgeving niet de juiste naam op stond. En als ik me nu moet legitimeren ergens, kijken ze raar want de achternaam die ik in het dagelijks leven gebruik staat ergens weggemoffeld op de achterkant... :-X
Door MillyMol
Een geboorteakte kan toch helemaal niet gewijzigd worden als gevolg van een huwelijk? Dat is immers de akte die wordt opgemaakt bij je geboorte. Het enige wat daarop gewijzigd zou kunnen worden volgens mij is de voornaam of een spellingsfout (maar niet zonder tussenkomst van de rechtbank). Maar niet zomaar je achternaam. Een eventuele wijziging daarvan kan alleen geschieden door de koning en wordt op de geboorteakte vermeld als een "latere vermelding".
Bedoel je niet toevallig een uittreksel?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door